{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Læsning af hest. {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har desværre lidt problemer med at få min kære hest i trailer.
Er hun sulten kan hun lokkes ind på under 30 min, men er hun ikke sulten, vil hun INTET.
Ville høre om der var nogen der kunne anbefale en som ville kunne hjælpe mig med nogen brugbare og holdbare metoder til at kunne få hende i trailer.

Har søgt lidt på nettet, men ville gerne have lidt flere bud smiley

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læsning af hest.
  • #1   28. okt 2013 Hvordan reagerer din hest i situationen? Hvordan er dens udtryk i øjnene? Hvornår reagerer din hest som den gør? Hvad gør du under træningen, når den reagerer som den gør? (-:

  • #2   28. okt 2013 Har hun haft nogen dårlige oplevelser?

  • #3   28. okt 2013 Hver gang hendes bagben skal på rampen, bliver hun en smule utryg, og skal ligesom overvinde sig selv.
    Jeg prøver altid at bevare roen, ligemeget hvilken adfærd hun udviser.
    Hun har en mani med at rykke hovedet tilbage og op, hvis hun bliver bange for noget, hvilket resultere i at hun bliver bange og forskrækket over sig selv, og bakker ud.


  • #4   28. okt 2013 Har du mulighed for en trailer altid? så ville jeg øve det mange gange i ugen.
    Altså, bare vænne hende til at den ikke er farlig.
    Du må tage hø ind i trailen evt. smiley har aldrig rigtigt selv haft problemer med mine heste, heller ikke dem der ikke bliver/er blevet kørt ret meget med.
    Har du skubbet skillevæggen ud, så der er mere plads til hesten? min gamle travhest på 26, vil IKKE ind i en trailer, hvis man ikke har skubbet den til side, men gør man det, så går han op uden så meget pjat smiley


  • #5   28. okt 2013 Da jeg var til tærren med min søsters underviser, så ville den ikke gå i trailer på vej hjem. Vi stod og prøvede for at få ham læsset i ca. 10 minutter. Så kom der en dame, som sagde til min søsters underviser at hestens hoved kun måtte være inde i trailer, den måtte ikke kikke tilbage eller noget, den måtte kun kikke frem. Så stod hun bag den og sagde en masse lyde og klappede, hun fik den læsset på 2min.. Ved så ikke om det virker på din hest, men prøv smiley (Ingen hate på denne kommentar )

    Skal lige siges at min søsters undervisers hest ikke har været i trailer i 3 år smiley


  • #6   28. okt 2013 Skillerummet er rykket til siden, der er foder samt hø, vi øver og øver.
    Går man bag hende, bakker hun ud.


  • #8   28. okt 2013 Træn den i bare at gå derind og æde.. Ikke luk bag den, først efter mange, mange, mange ganges træning!
    Træn hende til at hygge sig derinde smiley


  • #9   28. okt 2013 Har set filmen før, dog hjælper det ikke da hun blot bliver bange samt utryg.

  • #10   28. okt 2013 Når jeg skal have en hest i trailer, har jeg altid en lang pisk med. Vil først have at hesten kan acceptere at jeg kan røre den med piske, uden at den bliver bange. Først skal den bare et enkelt skridt op på rampen. Så stopper jeg den. Og så får den en godbid. Så et skridt mere. Og hvis den bakker, så er det bare ned med den igen, og så forfra. Hvis den så allerede er oppe på rampen, men ikke gider med ind, så dasker jeg den lidt i rumpen, ikke hårdt, men bare lige så den ved at den skal fremad. Og jeg husker altså at give den en godbid, når den gør det jeg gerne vil have. Og så sørger jeg også altid for at der er god tid. For hvis man stresser, og bare råber, og "hiver" hesten med, får den jo dårlige oplevelser med det, og bliver vel også slev stresset.
    Gør self ikke alt det der, hver gang, og self. Kun med hestene der ikke kan lide traileren smiley


  • #11   28. okt 2013 Jeg skal på ingen måde daske eller på anden vis gøre noget på rumpen af hende, da de blot udløser at hun går bagover med hovedet og bliver forskrækket.

    Vi lukker heller ikke bag hende, men roser hende blot hver gang hun kommer ind.

    Jeg søger en der kan komme ud og hjælpe mig


  • #12   28. okt 2013 Få Torben Andersen ud, jeg har haft ham ude til 2 af mine heste, og de går begge lige op i traileren nu smiley

  • #13   28. okt 2013 http://youtu.be/Rh4XENWCdRc

  • #14   28. okt 2013 Er traileren meget mørk og er alt åbent ind i traileren? (-:

    Jeg kan anbefale Bettina fra hesteleg.dk super dygtig! Hun har lært mig meget af det jeg ved i dag, specielt om trailere! (-:


  • #15   28. okt 2013 Har også set den film.
    Traileren er stor, lys, åben etc.

    Har styr på alt det der.


  • #16   28. okt 2013 Godt nok ikke lige helt det du søger, men...

    En på min rideskole havde også problemer med at læsse hesten. De bøvlede i utrolig lang tid med at få den op, og med det samme den var oppe - bakkede den hurtigt ned igen. Hun har så fundet løsningen - et læssetov.
    Det er et tov, der bliver bundet om hesten - og forhindrer hesten i at bakke ned smiley
    Det virker utrolig godt for hende, og den går bare SÅ pænt op i trailer, og bliver der :o)

    Her er lige lidt information om læssetovet:
    http://laessetovet.dk/information.html

    Jeg ved ikke om det kommer til at virke for dig, men synes det er et forsøg værd. smiley

    Den bedste video jeg lige kunne finde, der viser hvordan læssetovet lægges på:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZDz-3rqp-T0

    Håber du kan bruge det smiley




    Stine



  • #17   28. okt 2013 Vil stærkt frabede læssetorvet, og andre former for tvang.

  • #18   28. okt 2013 Hun skal på ingen måde presses bagfra i form af torv eller lign., så desværre ikke en hjælp til mig.

  • #19   28. okt 2013 hvor er den henne i verdenen?

  • #20   28. okt 2013 hun står ved Horsens.

  • #21   28. okt 2013 vil gerne forsøge at hjælpe dig, men vil intet love, har ikke nogen uddannelse eller lignende, bare errfaring med forskellige heste som det er lykkedes at læsse, som der har været problemer med

  • #22   28. okt 2013 Hmm.. okay (-:

    Jeg vil selv anbefale Bettina fra hesteleg.dk eller Ute Lehmann (-:


  • #23   28. okt 2013 Jeg har ingen personlig erfaring med personer, men ud fra hvad jeg har læst og direkte set andre trænere trailertræne heste, vil jeg nok anbefale dig Linette Christensen. Hun er også herinde med Jessica og wonder. Det er nok hende jeg er mest enig i ud fra det jeg har læst om hende smiley
    Det skulle meget gerne foregå roligt og i hestens tempo. Hellere små bidder over mange gange, end store bider over få gange, af hvad jeg har forstået smiley


  • #24   28. okt 2013 Camilla Stormont smiley

    Min veninde havde Torben Andersen ude og nu står hun igen med en hest der ikke vil læsses Hmmm smiley


  • #25   28. okt 2013 Team Tindur
    Der er jo ingen garanti ved heste, og man skal også selv sørge for at holde det ved lige og fortsætte det gode arbejde. Det skal man jo lige meget hvem man får ud smiley

    Men til mine 2 heste har han i hvert falde virket.


  • #27   11. nov 2013 jeg har selv samme problem med min unghest, som desværre da han skulle ud og køre sidst gik i panik da traileren blev lukket. Han er meget følsom reager som din ved at flå hoved op og bakke ud, jeg har gjort det gå hen til traileren bakke væk, gå en lille volte gå hen igen og stille og roligt gå tætter og tætter på og ind. har rost meget og givet mange godbider, nu går han lige efter mig ind. Vi kan stå og hygge/ snakke ind i traileren, men han er stadig vågen/utryg. så jeg binder og lukker stadig ikke, men metoden har gjort at han bare går ind. Så prøv det, der er ingen tvang

  • #28   11. nov 2013 tak for din besked. Det har jeg desværre prøvet ,men det hjælper ikke smiley

  • #29   11. nov 2013 Kontakt Camilla Stormont. Hun kan hjælpe dig smiley

Kommentér på:
Læsning af hest.

Annonce