Hjælp !!!!!!!Ang. tysk ejercertifikat. {{forumTopicSubject}}
Da jeg købte min hest, amira, blev der åbenbart ikke lavet en ejerskifte... Det lovede sælger mig ellers...
Men problemet er:
Nogle der ved hvor man kan få fat i et tysk ejercertifikat/Eigentumsurkunde??
Landskontoret for heste skrev bare til mig at jeg skulle skaffe "Eigentumsurkunde" og så hvis jeg havde noget med sælgers underskrift på var det ikke et problem....
Men da mit tysk ikke er det bedste kan jeg ikke lige finde ud af hvor jeg skal lede efter "Eigentumsurkunde"
Har kiggede inde på det tyske rideforbunds hjemmeside, men fandt intet.
Håber der er nogle der kan hjælpe:)
Go' sommer..
PFH Tak.
Michelle
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
Unmittelbar nach dem Kauf eines Pferdes sollte der Besitzwechsel beim Landesverband durchgeführt werden. Somit ist das Pferd schon auf den Besitzer festgelegt. Dann kann ich auch beim Verband eine Zweitschrift für den Pferdepass und / oder der Eigentumsurkunde erstellen lassen. Der Verband sendet Ihnen dann eine offizielle Erklärung zu, diese füllen Sie bitte komplett aus und lassen Ihre Unterschrift vom Notar beglaubigen. Nun legen Sie noch drei Fotos bei. Auf den Fotos müssen Farbe, Abzeichen und Brandzeichen des Pferdes gut erkennbar sein. Bei dem grünen Pferdepass muss eine Erklärung ausgefüllt werden, die allerdings nicht vom Notar bestätigt werden muss. Zusätzlich muss ein Antrag mit Diagramm, der vom Tierarzt oder einem unserer Kennzeichnungsbeauftragten ausgefüllt wird, eingereicht werden. Die Fotos werden beim grünen Pferdepass nicht benötigt.
Im Zuge der Erstellung einer Zweitschrift erfolgt automatisch die Eintragung als Nicht-Schlachttier, egal welchen Status das Pferd zuvor hatte. Zudem werden die ausgestellten Zweitschriften am Jahresanfang in der Verbandszeitschrift Blickpunkt Zucht veröffentlicht.
Wenn der Original-Pferdepass bzw. die Original-Eigentumsurkunde wieder auftauchen, müssen Sie unverzüglich den Landesverband Bayerischer Pferdezüchter e.V. davon in Kenntnis setzen und die Zweitschrift zurücksenden.
Achtung:
» Der Pass und die Eigentumsurkunde bleiben Eigentum der ausstellenden Stelle.
» Änderungen dieses Dokumentes müssen bei der ausgegebenen Stelle beantragt werden.
» Der Pass und die Eigentumsurkunde dürfen nicht durch eigene Eintragungen verändert werden.
» Beim Besitzwechsel ist der Pass mit der Eigentumsurkunde / oder der Abstammungsnachweis dem neuen Besitzer weiterzugeben.
» Der Pass und die Eigentumsurkunde werden nur einmal ausgegeben. Eine Zweitschrift wird nur ausgegeben, wenn glaubhaft der Verlust oder die Unbrauchbarkeit des Originalpapiers bewiesen werden kann.
» Der Pass entspricht europäischen Bestimmungen und ist ein Begleitdokument.
Men nok nemmest hvis du ringer til dem for at høre, de kan nok give dig det bedste svar
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
Hvis du har, er der garanteret et stempel i passet med hvem der har udstedt passet.
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 13 Svar: 186
Prøv at ringe ind til dem, det er ikke dem alle der ved lige meget derinde:)
aug 2007
aug 2007
dec 2007
Følger: 95 Følgere: 96 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 360
Du skal have fat i den du har købt den af og begge skal skrive under på at ejercertifikatet er bortkommet ved salget.
Det skal jeg med min holstener. Når du så har en seddel med begge underskift på så skal det sendes til avlsforbundet. Derefter skal du betale 100€ (mener jeg det er) for et nyt.
Der ud over skal du jo også huske at der skal medicinsider i passet hvis der ikke er det så skal det også til Tyskland en tur ...
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 297
altså i passet står der hvem der har avlet den og så neden under står der hvem der ejer den...
Med ved at Carsten Ganderup Thomas Jensen og Dennis N. Nielsen har ejet den her i danmark og at den er registret som konkurrence hest i DK i 2006 :S
Og når jeg er til stævne kan jeg se se på nogle startliste
hvor der er oplysninger om hesten( fødselsår, ejer, avler, farve og far....) og under ejer står der Thomas Jensen, og jeg købte hesten af Dennis....
Landskontoret har bare sagt at hvis jeg skal have den i mit navn skal jeg bare have en underskrift og tysk ejercertifikat.... :S
Så det jeg søger er jo faktisk bare "tysk ejercertifikat"...
jan 2005
Følger: 116 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 297
dec 2007
Følger: 95 Følgere: 96 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 360
aug 2007
Ellers skal du have fat i avlsforbundet passet er udsted af, tror ikke lige du kan få det på nettet, desværre, da det åbentbart udstedes til den pågældende hest.
Læs evt. reglerne her:
(link fjernet)
Hjælp !!!!!!!Ang. tysk ejercertifikat.