{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. HTX søges {{forumTopicSubject}}

Det er jo sådan at jeg regner med at blive dyrlæge - og der har jeg tænkt mig at tage HTX

Der er nogle optagelseskrav til skolen i KBH hvor du kan blive dyrlæge:

Dansk A
Matematik A
Engelsk B
Fysik B
Kemi B
+ specifikke karakterkrav

Men efter jeg har kigget på HTX's hjemmeside har man kun Matematik på B-niveua og så tænkte jeg:

Kan man selv vælge hvilket niveua man vil have fagene i?
Der er obligatoriske fag på nogle bestemte niveauer, men er der mulighed for selv at vælge niveau?

- skal snakke med min vejleder snart, men skal bruge dette til en tysk opgave:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. HTX søges
  • #1   21. okt 2008 Hjælp smiley

• #2   21. okt 2008 jeg går selv på HTX, og når du kommer på 2. år så kan du vælge matematik som valg fag på A niveua...

• #3   21. okt 2008 på andet år kan du vælge forskellige fag på de ønskede niveuaer...

• #4   21. okt 2008 Min kæreste går på HTX i Helsingør og han siger nøsten alle klasserne har matematik på A smiley Man vælger en linje med fag - ligesom på det STX. F.eks. har min kæreste Fysik A, Matematik A og Kemi B - så vidt jeg husker xD

Et link til HTX i Helsingør: http://www.dvg-hamlet.dk/

smiley

• #5   21. okt 2008 Tulle: men ønsker det ikke som valgfag eller hvad jeg skal sige xD

Kritstine: okay, men skal jo gå inde i Haderslev smiley har kigget på mange hjemesider og synes det står det samme alle steder :s

Må vel snakke med min vejleder.. skriver lige en mail til hende smiley

• #6   21. okt 2008 ... men tak for hjælpen

• #7   21. okt 2008 Hej.. smiley

jeg går også på htx i 3.g nu. Du kan vælge dig ind på forskellige linier med forskellige fag på A niveau. og når du så kommer i 3.g kan du vælge nogle fag som valgfag som du får på A niveau i 3.g. Så du kan sagtens få matematik på A.. smiley

• #8   21. okt 2008 Ahh ok, men du får alligevel et link til studieretninger på Helsingør: http://www.esh.dk/Default.aspx?ID=499

Og her til Haderslev: (link fjernet)

smiley

• #9   21. okt 2008 Melisa: okay men kan man selv "skræddersyge" en linie, hvor man siger:

Jeg vil ha matematik på A, engelsk på B osv bare det ikke er under de obligatoriske fag?

Kristine: takker igen, men kan intet finde på Haderslevs side om man kan skræddersyge en linie eller hvad jeg skal sige smiley

• #10   21. okt 2008 Niveauerne A, B og C
    Fagene på htx bliver udbudt på niveauerne A, B og C, hvor A er det højeste. Du skal have mindst tre fag på A-niveau, hvor dansk og teknikfag på tredje årgang er de to af dem. Du skal have mindst tre fag på B-niveau og så en række fag på C-niveau. Mange af fagene kan du få på et højere niveau end mindstekravet.
    Studieretningerne giver dig mulighed for at vælge en studentereksamen med hovedvægt på forskellige teknik- og teknologifag. En studieretning indeholder en række fag, der supplerer hinanden. Det betyder, at det du lærer i det ene fag er tilrettelagt og giver mening i sammenhæng med de øvrige fag på din retning. En studieretning indeholder som minimum et fag på niveau A, et fag på niveau B og et fag på niveau C.

^^ var det jeg fandt ;P

• #11   21. okt 2008 de nye studieretninger er det blevet gjort sådan at du vælger mat A som valgfag. så på den måde kan du sagtens få det. jeg går på 3 år, og der havde vi en "gammel" linie der hed mat A, kemi A og bio B. men du kan sagtens få mat A

• #12   21. okt 2008 På min HTX er der to linjer med matematik på A. ?
    Ellers kan man vælge det som valgfag

Kommentér på:
Hjælp ang. HTX søges

Annonce