skal gøre ved skadet hest? {{forumTopicSubject}}
for ca 1 mdr siden fik jeg den uheldige oplevelse at min hest pludselig stod skadet ude på folden, vi kunne næsten ikk få hende ind i stalden da hendes bagben var ved at krakellere under hende hele tiden
Nå men vi fik hurtigt dyrlægen ud, som ikk helt vidste hvad hun fejlede, fordi det hele lignede en blanding af forskellige sygdomme... Så hun bliver behandlet for lidt forskelligt... der går så weekenden over, hvor vi selv giver smertestilende og medicin, og både mandag og tirsdag er dyrlægen ude og behandle igen.. (hvor hun udelukker mulighederne for at det er sygdomme, men nok nærmere en skade hun har pådraget sig på folden)
efter min hest har stået stille i 2 uger, hvor vi har givet smertestillende får hun det bedre og vi sætter smertestillende ned, og hun begynder at må komme udenfor hun er i rigtig god bedring og alt ser rigtig godt ud, hun kommer på fold og går rigtig fint lidt øm, men træder rigtig godt ind under sig
Men åh nu synes jeg bare det begyndt at gå dårligt igen hun er begyndt at virke rigtig øm på bagbenene igen, og her de sidste på dage synes jeg bare hun er begyndt at halte endnu mere på bagbenene, så tror jeg vil starte på noget boksro igen nu!
Hvorfor skal ulykker altid komme når man mindst har brug for dem? Jeg har det sidste års tid ikk haft den store intr. for hende, og har tit overvejet at sælge hende, men været meget i tvivl, derfor fandt jeg en part til hende, som er mega glad for hende, og så bliver hun self skadet
men ved bare ikk rigtig hva jeg nu skal gøre ved hende efter hun er begyndt at blive dårlig igen?
dyrlægen har sagt at hun SKAL blive rask her i sommers, ellers er der nok ikk så meget at gøre, men puh hvor det piner mig, at se hende ha så ondt igen når hun går
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
den mulighed har vi overvejet, men vi har også overvejet hvad vi vil få ud af det, og faktisk ikk så meget...
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
du kan jo både få røntgenfotograferet den, for at se om der er et brud på knoglerne, eller få den lydscannet, for at se om der er noget med senerne osv.
- har selv stået med en hest der blev skadet på folden, og hun fik åde røntgen og lydscanning(:
jul 2005
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 743
jan 2006
nu ved du jo ikk om min dyrlæge har speciale i heste...
men har som sagt tænkt mig at gi hende boksro igen, og se om det hjælper på det,kan jo godt ske hun har overanstrengt sig ved at gå på fold om dagen nu... og hvis det ikk hjælper kommer dr. dyr ud igen..
jan 2006
vi snakker skam meget med dyrlægen om det,og hun kender heldigvis hesten godt og vi har også snakket om hvor meget vi vil få ud af røntgen..
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
skal gøre ved skadet hest?