{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For & Imod ?
  • #1   20. mar 2006 Jeg er især imod en chambon, da den tvinger hesten i en uvant stilling + ikke løsner op jævnligt, så hesten kan holde hovedet hvor den plejer.

Glidetøjle kan jeg bedre gå med til i lille udstrækning - hvis den bliver brugt rigtigt.

• #2   20. mar 2006 er ikke imod noed af det joo måske glidetøjler og ja kunstige hjælpere er jegheller ikke imod altså det kommer an på om man bruger det rigtigt men ellers er jeg ik

• #3   20. mar 2006 På sin vis, er jeg ikke imod noget af det. Jeg er dog ikke så vild med glidetøjle, da den nemt kan bruges til at ødelægge hesten.

Jeg er imod uerfarne bruger dem forkert.

• #4   20. mar 2006 Glidetøjle & Martingal kan jeg gå med til, jeg bruger selv maringal når jeg springer så min hest ikke slår mig i hovedet!

Synes ligesom Lise R at det er synd at bruge chambon hvor man tvinger hesten til en uvant stilling..

Pisk og sporer har jeg ikke noget imod, bare man tænker sig om, og ikke lader sporene gnave sig ind i kødet på hesten..

• #5   20. mar 2006 chambongen kan jo give sig det kan en martingal ikke

• #6   20. mar 2006 jaa vil jeg også sige, så længe man bruger det rigtig og ikke til afstrafning (mest pisken) r det ok..

• #7   20. mar 2006 Jeq er selv imod Glidetøjlen da den tvinqer hestens hoved ned i en øftest forkert eller skadeliq stillinq hvor den ikke kan få lov at komme op oq qå riqtiqt . Hesten er jo tvunqet til at føre hovedet nedad , men uden at bruqe ryqqen .

Chambon er jeq næsten liqeså meqet imod , men den kan jeq bedre qå med til . Men det samme med Glidetøjlen - Beqqe tinq er farliqe for hesten (oq rytteren) hvis hesten fx . Stejler .

Martinqal har jeq ikke noqet imod , rider selv med den på beqqe ponyer nårh jeq sprinqer .

Sporer oq Pisk skal jeq bruqe til Gismo , da han havde <b>store</b> Tempo-Problemer da jeq beqyndte at ride ham .
    Fusentast skal jeq bestemt ikke ha hverken sporer eller pisk med på , medmindre jeq har lyst til at blive smidt af .. Heeh ..

• #8   20. mar 2006 Eniq med Nete G mht. Martinqal ..

• #9   20. mar 2006 Hiih ; )

• #10   20. mar 2006 nete g. jeg mente ikke martingal men glidetøjler smiley UPSI

• #11   20. mar 2006 er mest i mod glide tøjle. Hvis rytteren ikke gir efter kan det totalt ødelægge hesten. En chambon mener jeg er bedre i det den løsner når hesten bøjer nakken. Men synes det er noget pjat. Det er jo fordi der er noget andet grundlæggende galt, spm fx kan ordnes ved hjælp af jordarbejde i lange liner eller kapsun...

• #14   20. mar 2006 - Glidetøjler- dette burde være forbudt at bruge, eftersom der næsten ingen der kan bruge den rigtigt!
    - Chambon- svært, tror ikke jeg har noget imod den, eftersom at jeg bruger den på Polly en gang imellem, men den er meget løs!!
    - Martingal- bør kun bruges på springbanen når det nødvendigt!

- Sporer- før jeg tog på efterskole, havde jeg dem altid på, fordi hun var x-treamt kildende og for at gøre vant til dem, men de sad meget langt nede!! er kun imod det når folk bliver ved med at prikke hesten!!
    - Pisk- bør kun bruges på en springbane!!!

• #16   20. mar 2006 alle tingene er okay, hvis man bruger dem rigtig og med omtanke.. men mange bruger chambon bare for at have den, sys især det er på rideskoler.. et ell andet sted sys jeg ikk det er fair for små elev ryttere er jo lige glad og hesten går ned ell ej, og desuden kan det skade ryggen.. men det kan glidetøjler self også, men det er jo normal mere rutinerede ryttere der bruger den, og som kan bruge dem rigtigt.. men som sagt sys jeg alle ting er okay hvis man bruger dem rigtigt..

• #17   20. mar 2006 Jeg er i mod...
    Vi har en tøs her oppe(Stævring) som misbruger alt hvad man kalder hjælper og jeg kan bare ik ha det... hun slå og gør ved.... har bare lyst til at gi hende sådan en... desværrer må man jo ik det.. men man selv om hesten gør noget godt får den bare en med pisken og et hak i siden...Uhh ..

• #18   20. mar 2006 self det kommer an på hvordan man bruger det... men elelrs er jeg i mod

• #19   20. mar 2006 jeg mener det er en grunn til at det heter "hjælpe"tøyler. det kan hjelpe for noen hester. men da må det brukes korrekt! når jeg var mindre, fikk jeg beskjed om å ta på min hest hjelpetøyler. hjalp i en liten periode, men så begynte han å arbeide imot meg. måtte begynne helt på nytt. ville ALDRI tatt på en hest hjelpetøyler igjen uten en instruktør som hjalp meg var der.
    men er imot hjelpetøyler når folk vil bruke det for å få sin hest til å gå til biddet. når en hest går til biddet skal den ikk bare knekke nakken, å det er som oftest det som skjer når man prøver å ri en ehst til biddet med hjelpetøler.

sporer er jeg imod. men uheldigvis så er det vel påbudt i noen dressurkonkuranser? så man må vel bruke det om man rider dressur. Pisk derimot synes jeg er et veldig fint hjelpemiddel. men det må såklart brukes rett. pisk misbrukes veldig mye. jeg rider med pisk på lasso. han kan være litt seig iblandt, så når jeg for eksempel rider sjenkelvikninger emd ham, så må jeg iblandt pirke litt forsiktig borti ham nå i innlæringsprosessen. men pisk er som sagt ofte misbrukt til å slå hesten for å få den til å gå fortere. det er jeg imot...

• #20   20. mar 2006 Alt er godt hvis det bruges rigtigt smiley

• #21   20. mar 2006 Er ikke imod noget af det. Alt er godt og bruge, hvis det bruges rigtigt !

• #22   20. mar 2006 jeg er ikk imod martingal, og heller ikk spore og pisk, i dressur konkurrencer, skal man jo ride med spore.. og man behøver jo ikk at mishandle hesten, bare fordi man rider med pisk. glidetøjler syns jeg er okay man bruger, MAN SKAL BARE VIDE HVA MAN GØR MED DEM, OG HVORDAN MAN BRUGER DEM. så det oss en godt at vide hvilke konsekvenser den har. chambon, syns jeg ikk er nødvendig, ren spild af tid at bruge sådan en..

• #23   20. mar 2006 Glidetøjler: Imod, hvis man ikke kan finde ud af at bruge dem rigtigt. Men de kan være et godt værktøj, til dem der ved hvordan de skal bruges.

Chambon: Udemærket engang imellem smiley

Martingal: Absolut helt fin. Kan ikke se hvad ondt den kan gøre, medmindre man spænder hesten ned med den (læs: spænder den for lille)

Sporer: Udemærket hvis man ved hvordan og hvornår de skal bruges. Ellers absolut ikke.

Pisk: God nok, igen hvis man ved hvordan og hvornår den skal bruges!!!

• #24   21. mar 2006 Jeg vil gerne sige til hende der har skrevet som nr. 2 (Lise R) Chambon har hjulpet min ung hest RÌGTIG meget og jeg har været rigtig glad for den ,, der er selvfølig forskellige meninger, men til ung hest der er den et RIGTIG godt hjælpe middel ! den skal selvfølig ikke være så spænde ind at hesten ikke kan få vejert ! men eller ikke så løs at hesten ikke kan mæske den !

• #25   21. mar 2006 jeg bruger chambong hver gang jeg rider for min er kun 3 år så han skal lige lære det smiley

• #26   21. mar 2006 Chambon & Glidetøjler - Nej, nej og atter nej. Er både imod glidetøjler og chambon, især hvis det ikke bruges rigtigt. Jeg syntes det er syndt at tvinge hesten ned i en unaturlig holdning. Og specielt en chambon der ikke er elastiks, er død farlig hvis hesten stejler med den på. Kan bedre gå med til en ELASTIK-chambon, hvor den er spændt helt løs for at lede den ned, men er stadig meget imod.

Martingal - Har ikke noget imod som sådan, men jeg ville bedre kunne li at ride uden.

At dem der propper alverdens hjælpemidler på deres heste fordi de ikke kan styre dem eller de 'kigger stjerner' syntes jeg er syndt. Så syntes jeg man skulle tage at få noget mere undervisning og lære at styre sin hest, i stedet for at springe over hvor 'gæret er lavest' .

Pisk - Er et fint hjælpemiddel. Jeg rider selv med det, men det er ikke så tit jeg bruger den, men har den dog med. Den er god hvis hesten li skal ha' det sidste puf under sig, eller lige mangler det sidste skub. Men jeg syntes ikke at nybegyndere burde gøre brug af pisk, for de har lært at ride ordentligt.

Sporer - Syntes jeg også er OK, jeg syntes desværre der er mange der tager fejl af at de er til at hakke hesten fremad med. De er Ikke et konstant fremad-drivende middel. Jeg ser tit mange der sidder konstant bare pasivt og hakker hesten fream hvor sporene så ryger ind i siden på hesten hele tiden, syndt og ærgeligt.

Kommentér på:
For & Imod ?

Annonce