{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Gjord...For/imod? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og kikker på forskellige typer gjord hvis den jeg har ikke kommer til at passe smiley
Men så irriterer det mig at næsten alle er med elastik smiley Jeg har kun dårlige erfaringer med elastikgjorde..
Er I for eller imod gjord med elastik på?
Hvorfor?

Kan I anbefale en gode men rimelig gjord UDEN elastik?

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gjord...For/imod?
  • #1   14. mar 2014 Jeg kan godt lide en gjord med elastik.. Vil faktisk ikke have andet.

Jeg syntes det giver mere "luft" til hesten så den ikke er spændt så stramt ind. Men hvis du gerne vil have en uden elestik så kan jeg anbefale en Kieffer i læder.. Sådan en har jeg haft og den var udmærket hvis man ikke vil have elastik-

• #2   14. mar 2014 Puha har kun haft dårlig erfaringer med dem.. Du kan komme til at overspænde og har oplevet engang en pony som bukkede og hoppede rundt hvor sadel gled (gjorden var spædt & sadel var lavt til ponyen)
    Pænt sagt jeg er sku meget bange for at bruge det med elastik, og hopper ikke op på en hest med sådan en gjord.

• #3   14. mar 2014 Jeg har vist kun haft gjorde med elastik - jeg har lige nu en passier ergonomic (tror jeg nok), som jeg har haft i nogen år nu, og den er jeg rigtig glad for..

Jeg kan godt lide idéen om at den er elastisk og kan give efter når hesten trækker vejret.
    Men jeg kan også godt se at den vil kunne glide rundt, hvis hesten hopper meget rundt..
    Så jeg følger lige med for at høre andres erfaringer. smiley

• #4   14. mar 2014 Jeg har kun gode erfaringer med elastik i, har nu også kun brugt elastik gjord i springsadler som bare har ligget der smiley
    Jeg rider gerne med elastikgjord, men er den uden så gør det mig nu heller ikke spor smiley

• #5   14. mar 2014 Rider ikke med elastikgjord, kommer til at stramme den for meget smiley

• #6   14. mar 2014 Jeg er heller ikke så meget for dem. Så skal det i hvert fald være en meget stram elastik. Og så er der vidst noget med, at hvis det skal være, så skal der helst være elastik i begge sider. Hvis der kun er i den ene side, så kan det trække sadlen skævt.

• #7   14. mar 2014 Jeg har lige investeret i den nye form for gjorde der nok for alvor kommer flere af nu. Min er en xpand grith der virkelig allerede har givet min hest et mere behageligt udtryk i øjnene når den spændes (havde neopren før med elastik i den ene side) men til omrking 1500 kr skulle den også gerne være god smiley

http://ingdams-sadelservice.dk/?p=998

• #8   14. mar 2014 jeg kan godt lide elastik gjorde, har aldrig oplevet bøvl med dem.

• #9   14. mar 2014 Jeg bruger også den type til findus som Maria J viser smiley
    Gjorden er lavet så den har nogen hak ind forbundet med elastik, mens resten er læder. Du spænder den som en normal gjord uden elastik, men de to hak ind gør at hesten har mere frihed til at trække vejret og jeg har kun positive oplevelser med den type gjord smiley

• #10   14. mar 2014 jeg vil aldrig bruge andet end gjorde med elastik smiley

• #11   14. mar 2014 Mange forskellige meninger smiley Gjorde mig ikke mere/mindre overbevist smiley Jeg har altid oplevet at elastik gjord ikke har holdt sadelen hvor jeg har været nødt til at stole meget på at jeg kunne holde balancen til både mig selv og sadelen smiley Dette har self. været lidt forskelligt fra hest til hest ift. facon på både krop og sadel. smiley
    Hold da op hvor så den gjord lækker ud men sikke en pris smiley Så skal jeg vidst arbejde røven ud af bukserne hvis jeg også skal have råd til den smiley

• #12   14. mar 2014 Jeg bruger en banan formet gjord med elastisk i begge sider. Jeg kan godt lig at hesteb har mulighed for at udvide sin mave hvis det er det den har brug for. Jeg spænder den så jeg kan få to finger under og så den kan give lidt efter. Men det fungerer så også bare 100% på begge mine heste og selv på min lille pony der spænder maven helt ud når man spændee gjord. Men så husker man jo bare at spænde efter smiley

• #13   14. mar 2014 Nordhus - Desværre kan jeg ikke sige at det er fordi jeg ikke har spændt efter på elastik gjordene at sadelen har glædet smiley

• #14   14. mar 2014 Det eneste jeg umildbart tænker med en gjord med elastik er at den er rigtig nem at spænde virkelig hårdt. Og så er det der elastik altså ikke meget værd mere. smiley
    Men jeg overvejer selv at skaffe en gjord med elastik for jeg føler efterhånden jeg har okay godt styr på det men at spænde gjord.
    Efter at have læst at der er flere der oplever at sadlen glider er jeg nok ikke lige så opsat på det...

• #15   15. mar 2014 Mht. gjorde med elastik og sadler der glider frem. Så kan det virkelig godt betale sig at give nogle penge for den - fordi du får hvad du betaler for. Også tror jeg at man skal gå efter nogle med hård elastik.
    Fordi jeg har da også prøvet nogle dårlige gjorde for et par 100 kr. Men jeg har en fra passier, som jeg er rigtig glad for og har haft i lang tid, som også skrevet før.
    Så jeg synes altså ikke at man skal være bange for at købe en elastik gjord .... smiley

• #16   15. mar 2014 Giraffen- Hvis elastikken ikke er der mere fordi den er spændt for hårdt så burde den jo heller ikke glide rundt smiley
    Men elastikken har fungeret i alle de gjorde jeg har redet i der har elastik, og som sagt har det ikke været lige så slemt ved hver eneste hest. Men mere regelen end undtagelsen smiley

• #17   15. mar 2014 Jeg har redet udelukkende med elastikgjorde i et par år nu, og jeg har aldrig oplevet at den bare er drejet rundt, såfremt den ikke har været spændt for løst. Og det har været lige meget om hestene har bukket, løbet, stejlet eller hvad de nu har - sadel har altid været hvor den skulle.
    Med hensyn til at overspænde - ja det kan man med en elastikgjord, men så handler det jo om hvorvidt man selv ved hvor meget gjorden skal spændes. Det synes jeg ærligt talt ikke man kan give gjorden skylden for, kun en selv! smiley

• #18   15. mar 2014 Jeg tror det har noget med at gøre ift. hestens facon, og hvordan sadelen ligger på hesten og derfor har den gledet. Dog fik jeg tilpasset en sadel til min tidligere hoppe og på hende dugget ikke elastik gjord smiley Derfor er jeg MEGET bange for at købe en med elastik til min nuværende hest (hvis den jeg har ikke kommer til at passe i længden) for så står jeg jo med en ubrugelig gjord... smiley

• #19   15. mar 2014 Jeg rider på flere forskellige heste, og uden en sadel der er specielttilpasset, og jeg har som sagt aldrig oplevet problemer med dem smiley

Kommentér på:
Gjord...For/imod?

Annonce