{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.161 visninger | Oprettet:

Forfangen, hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Til jer der har haft forfangen hest:

Hvor længe går der typisk fra hesten bliver forfangen, bliver sat i ro, væk fra græs osv til den begynder at få det bedre? Altså går uden at have ondt?

Jeg tænker ikke på ridning, men bare hvornår den kan gå normalt rundt igen uden at have smerter...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfangen, hvor længe?
  • #1   14. jun 2010 min hun er lige begyndt at gå ordenligt igen og det er lidt over 14 dage siden hun blev forfangen. men hun er oz på metacam nu..

• #2   14. jun 2010 Det er meget forskelligt alt efter hvor slem forfangenheden er..
    Men uanset så burde din smed kunne hjælpe den lidt..

• #3   14. jun 2010 Min blev erklæret forfangen i mandags. Han var for så vidt rengående torsdag. Men det blev så også taget i opløbet. Han har aldrig ikke villet gå, har dog haft meget stikkende gang.

• #4   14. jun 2010 Smeden har været her og hun får smertestillende, det blev opdaget i fredags hvor hun pludselig næsten ikke ville gå...
    Hun har stadig meget ondt, men både dyrlæge og smed er indover hele tiden...

• #5   14. jun 2010 Troede, at der ville gå måneder/år før den ville blive rengående?

Har aldrig haft en forfangen hest, men synes da, at det er det man har fået at vide....

• #6   14. jun 2010 Tja min hest var forfangen sidste år detsværre. Der gik nok 2 mdr før hun var helt sigselv igen og det var hvor hun næsten ikke kunne gå. I år går hun så på jordfold det meste af dagen og får græs, enten 10 min uden mudkurv eller 2 timer med mundkurv og det virker fint.
    Men det værste ved npr ens hest har været forfangen 1 gang så bliver den det stort set altid igen og man kan ikke vide sig sikker på noget græs areal. Nogen heste kan komme over det, men de fleste vil få det igen og igen hvis man ikke tager stærkt hensyn til at den hest ikke må komme på alm græs igen resten af dens liv smiley

• #7   14. jun 2010 Vil dog andbefale en mudkurv, hvis såfremt man ønsker hesten på græs igen næste år. Selvom man synes det er ondt, så er det bedre end hesten bliver mega syg igen.

Kommentér på:
Forfangen, hvor længe?

Annonce