Anderledes når hun er opstaldet? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et STORT problem med min fjordhest. Mine heste plejede at stå hjemme, men pga. en del ting var vi nødsaget til at flytte, derfor er de nu opstaldet.
De står det dejligste sted, og de bliver behandlet super godt, så det er ikke stedet som sådan der er problemet.
Hun har før stået på min skole, altså været opstaldet ude, uden de større problemer. Der var hun dog mere frisk under ridning, men ellers ingen ændring - jeg tror det skyldes den foder hun fik.
De har nu været opstaldet det sted i et halvt år, så det er ikke tilvænning hun mangler. Foderet er det samme som de fik hjemme.
Jeg plejer at kunne ALT med hende. Hun plejer at være den mest stille og rolige hest. Noglegange synes jeg endda hun var for stille og rolig.
Nu kan jeg knapt nok trække hende ind fra folden uden hun løber med mig. Jeg har opgivet helt at ride, fordi hun er så voldsom. Bare at skulle trække hende det lille stykke fra stalden til ridebanen er umuligt. Det eneste sted hun er som hun plejer, det er i stalden, når hun står på staldgangen. I boksen er hun næsten umulig at komme ind til uden hun bliver sur. Sådan er hun overfor alle, ikke kun mig.
Jeg er så lost, og jeg håber på nogle forskellige bud på hvad det kan være, eller hvad jeg kan gøre, da jeg er super ked af hun er sådan.
Mit eget bud er at hun er stresset over alle de heste der er, der plejer jo kun at være mine tre andre. Og så kan hun derfor ikke holde styr på det hele, hvilket hun altid gerne har ville.
Er det sludder, eller kunne det være en mulighed?
Hun går kun sammen med mine to andre heste, men går på fold op af de andre heste.
Imens de har stået her er hun blevet lederen af flokken, hvor det før var Manilla, min anden hest.
Når de kommer på sommergræs vil hun komme til at gå med de andre heste, vil det være godt eller skidt?
Det er svært at forklare tingene, så stil endelig spørgsmål hvis der er ting I ikke kan forstå
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 890
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Nogle heste kan bare slet ikke tage forandringer oven i hovedet og bliver underlige når de bliver flyttet
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
Der er desværre også nogen mennesker der kan finde på at "låne" andres heste uden at spørge om lov... men jeg kender selvfølgelig ikke det sted, så jeg ved ikke om det overhovedet er relevant...men har ens hest været "lånt" kan den også godt ændre sig drastisk...
kan hun på nogen måde være blevet med føl??? nogen hopper ændrer sig rigtig meget når de skal have føl...
maj 2006
Hun er ikke ifol, det er jeg 110% sikker på, og der er heller ingen som 'låner' hende
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
maj 2006
De bokse de står i er meget mere hestvenlige, end dem fra derhjemme
Anderledes når hun er opstaldet?