{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Anderledes tricks? {{forumTopicSubject}}

Jeg mangler inspiration til andre tricks, jeg kan lære min pony. Jeg leder efter nogle anderledes og sjove tricks man ikke ser så tit - ved bare ikke hvad det skal være?
Hun kan:
Kysse
Ryste
Bakke når jeg står foran/ved siden/bagved hende
Sideways til begge sider
Skrabe i jorden med det ene forben
(Kan ikke lige huske om hun kan flere)

Vi arbejder på neje (holder pt. pause med det grundet skader og balance) og skal lære hende at ligge ned til sommer. Jeg kalder det ikke som sådan for tricks, men hun kan lave forpartvendinger, og så arbejder vi meget på indparkering.
Jeg vil ikke lære hende hende at smile og nogen form for at løfte ben, udover det hun kan/er i gang med at lære.

Hvilke tricks kunne være sejt at lære hende? Synes nemlig jeg er lidt lost, da jeg altid synes det er de samme tricks man ser.
Så for lidt siden en lille pony, der kunne løfte en hullahopring og kaste den rundt om halsen på sig selv. Det var ret sejt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anderledes tricks?
  • #2   18. feb 2013 Pride hun er også meget lærenem! smiley Touch er det at hesten rører en genstand med mulen? smiley

• #3   18. feb 2013 Altså, stejle tricket er både flot og 'anderledes', men jeg ved ikke, om det er noget du vil begive dig ud i?
    Neje kunne ogs være en idè? smiley

• #6   18. feb 2013 stejl kan overbelaste benene hvis hesten er lidt overvægtig, og den kan i hverstefald bruge det imod dig smiley

• #7   18. feb 2013 Anjanut; Hvis man er en erfaren træner og lærer hesten det rigtigt, misforstår den det ikke. Det er jo derfor det er et trick, den skal gøre det på kommando. Så lærer man sin hest det ordenligt og giver klare signaler, kan jeg ikke se nogen grund til, at den skulle begynde at misbruge det. Det kommer an på træneren smiley

Ja, stejle belaster benene, men det er jo ikke værre, end hvis den leger med en foldkammerat på marken. Det er jo ikke meningen at man skal gøre det 20 gange i trak. Neje belaster også hesten smiley

Der er SÅ forfærdelig mange der har noget imod stejle-tricket, men jeg kan ikke se det dumme ved det? Er man en dygtig træner og sørger for, at hesten fatter pointen i det, er det ikke farligt smiley - Dog mener jeg stadig, at man skal være erfaren, ellers kan det godt gå hen og blive farligt smiley

• #8   18. feb 2013 jeg har intet imod stejle tricket advare blot da det KAN gå hen og blive farligt, hvis man ikke lære den det ordentlig med tydlige signaler osv smiley

• #9   18. feb 2013 Problemet er at mange syntes de er erfarne Natural Harmony men faktisk ikke kan håndtere stejletricket.

Jeg synes personligt det er meget farligere med en hest der stejler uventet end en der løfter ben eller nejer.

• #10   18. feb 2013 Selvfølglig er det farligere, hvad havde du regnet med? Jeg har jo heller ikke skrevet, at spanske skridt er farligere? Det er jo præcis også derfor at jeg skriver, at det kun er erfarne mennesker der bør udøve dett trick. At folk så tror de er bedre end de virkelig er, det er jo ikke rigtig mit problem.
    Jeg har 3 heste der stejler på kommando, og ingen af dem har nogesinde gjordt det uden at få lov! Hverken fra jorden eller ryggen, så det er muligt at lære en hest at stejle, uden at den begynder at misbruge det - Man skal bare vide hvad man gør, så ser jeg ikke noget problem i det.
    Men hver sin mening smiley

• #11   18. feb 2013 Som jeg kan se opmuntrer du TS til at lære den det HVIS hun er erfaren nok men hvad nu hvis hun selv synes hun er det og laver noget juks med sin hyp?

Tror faktisk vi er enige men synes ikke folk herinde skal opmuntre fremmede til at lære deres hest at stejle. Det skal en underviser der kender træner og hest afgøre smiley Men det er jo som man ser det. Det er klart at du synes det ikke er så farligt fordi dine egne heste er veldresserede smiley

• #12   18. feb 2013 Jeg er enig med dig smiley

Dog ikke i, at en underviser skal sige god for det eller ej. Min underviser har ingen (!!) kendskab til tricks osv, altså, hun aner intet om det overhovedet, så hun ville ikke være i stand til at sige god for det? Det er jo kun undervisere som arbjeder med tricks til dagligt, som kan bedømme det, ikke bare en normal dressur- eller springtræner? smiley

Men ja, ellers er vi enige smiley

• #13   18. feb 2013 Jeg har lært min unghest at pruste på kommando smiley Det er et meget sødt og sjovt trick smiley

• #14   18. feb 2013 Ja, selvfølgelig skal det være en der har forstand på det. Det var derfor jeg skrev underviser smiley

• #15   19. feb 2013 Du kan fx lære den at snurre rundt. smiley

Natural Harmony - Ulempen ved stejletricket er hvis andre kommer til at give signalet ved en fejl. Hvis der fx kommer en ud på folden, der kommer til at give signalet og hesten så stejler - hvordan tror du personen vil reagere? Hesten vil måske blive straffet for det, og det er jo ikke fair overfor hesten. Den kan jo ikke gøre for det. Derudover kan personer kommer til skade, hvis hesten stejler for tæt op ad dem, og man ikke er forberedt.

Derudover er der risiko hvis man sælger sin hest, og nye ejer ikke er klar over at den stejler og heller ikke kender kommandoen. Så tror den nye ejer pludselig at hun står med en uopdragen hest, og så får hesten igen straf for at stejle, hvilket jo som sagt ikke er fair.

Og så kommer der jo det at det måske ikke er klogt at opfordre hesten til at udvise aggressiv adfærd, som stejle uden tvivl er. Man presser den til at udvise konliktadfærd, hvilket er noget andre bruger år på at træne væk igen. Det er ærlig talt ikke særlig smart, hvis man vil have en rolig og afbalanceret hest. Man kan derimod lære den levade, hvor hesten samler sig så meget, at den til sidst løfter forbenene. På den måde overbelaster man heller ikke hesten, men bygger i stedet musklerne op, så den kan holde til det. Det er også en langt mere kontrolleret måde, idet hesten ikke bare stejler, men man har styr over hvor højt den kommer op, og det sker over længere tid. Det kræver dog MEGET erfaring, og en dygtig underviser, og er ikke noget man bare lige kaster sig ud i. smiley

• #16   19. feb 2013 Jeg så også engang en hest der lå ned, og kunne trække et tæppe op over sig, det kunne da være sjovt at lære den. smiley

Så kan du også lære hende at samle ting op fra jorden, hvilket kan være meget praktisk. smiley

• #17   19. feb 2013 joseph

Nice:) vil jeg også lære viktor:)

• #18   19. feb 2013 Du kunne jo begynde på løsarbejde. Det synes jeg er noget af det fedeste at se på, og når du er blevet god til det kan du kombinere med de tricks du kan i forvejen.

• #19   19. feb 2013 Mia har lært sin pony at når hun kaster en ring så henter den ringen og sætter den om en kegle :o)

• #20   19. feb 2013 Sofie kan samle pisken op.. Det skulle have været bygget ud så hvis jeg tabte pisken fra ryggen kunne hun samle den op og give mig den.. Hun skulle også have lært at lyne jakken op og tage den af mig.. Men desværre blev det ikke til noget inden hun blev lånt ud..

• #22   19. feb 2013 jeg har lært mine to vallaker at give pote
    smiley

• #23   19. feb 2013 Har også selv tænkt på at lære hende at snurre rundt, som CTS skriver smiley
    Jeg lærer ikke Pride at stejle. Orker ikke at begrunde hvorfor, da det er en længere historie smiley - og hvis jeg skulle, så skulle det klart være levade!
    At trække et tæppe over sig, mens hun ligger ned, er også meget godt tænkt smiley

Bette: Hvad er vips? smiley

• #25   19. feb 2013 Fornuftigt ikke at lære hende at Stejle, Emilie :o)

Men ja måske at ligge ned? Kunne da være sødt :o)
    Men ja ellers så lær hende at snurre rundt, ved ikke om du har set Dino's trick hvor han snurre rundt enten om mig eller for sig selv? smiley Eller i kunne måske lege med noget plastic det kan man altid finde sjove ting med :o)

• #26   19. feb 2013 Hvad med gabe? smiley eller stå på palle?-)
    God fornøjelse!:-)

• #27   19. feb 2013 Bette: Nåå smiley
    Camilla: Har også planer om at lære hende at ligge ned til sommer. Snurre rundt om sig selv bliver nok det næste trick! smiley
    Margrete: Har jeg også tænkt, men det er ikke lige så tit hun gaber. Ville også gerne et lidt "større" trick smiley At stå på palle, er for mig, mere en øvelse end et trick :b Har heller ikke liiiige en palle.

Går rigtig i gang med tricks, øvelser og agility, når hun bliver frisk og klar igen! smiley

• #28   21. feb 2013 ´gribe godbidder;D

• #29   21. feb 2013 Jeg ved ikke om du har fået det afvide, en der er en video herinde, med en guide til hvordan man kan lære sin hest at snurre rundt, hvis du mangler inspiration til det. smiley

• #30   21. feb 2013 Den tror jeg ikke jeg har set? smiley Kan du linke til den? Prøver lige at søge smiley

• #31   21. feb 2013 Kan ikke lige finde den, måske er den blevet slettet.. smiley

• #32   21. feb 2013 Øv smiley Kunne heller ikke selv.

Kommentér på:
Anderledes tricks?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce