{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Skal / skal ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg er splittet.

Jeg ved simpelthen ikke om jeg skal købe en hest igen. Jeg savner det mere end noget andet, og det er hårdt.

Jeg havde en hest for et par år siden, og det var en barndomsdrøm som endelig gik i opfyldelse. Men lykken varede ikke længe, og jeg solgte ham igen.

Mit problem er, at jeg meget gerne vil have en hest - og gerne to - igen.

Men samtidig er det også en "lettelse" ikke at skulle passe den hver eneste dag. (Ikke at jeg ikke gjorde det tidligere!)
Men jeg arbejder nemlig fra 05.30 - 19.00 ca. hver dag. Og i weekenderne står jeg op 03.45 og fri til normal tid. Jeg har godt nok 3 - 4 timers pause midt på dagen og ville egentlig fint have tid til en hest. Den må også gerne stå hos min arbejdsgiver, og jeg må bo på én af hans ejendomme.

Men jeg har også en hundehvalp og en kæreste derhjemme - og det kan jeg ikke forlade bare sådan.

Har jeg hesten et andet sted, ville tiden til det hele muligvis slippe op. Men jeg arbejder kun her til februar næste år, og så skal jeg i skole et par mdr., hvorefter jeg skal finde en ny praktikplads.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg brænder for heste - og har tid og råd til det hele. Men jeg er usikker på fremtiden ang. job, opstaldning osv., og har derfor ikke købt. Jeg er nærig, og er ikke typen som vil betale flere tudsinde kroner for at have en hest eller to stående et sted.

Hvad ville I gøre i min situation? Den er satme svær..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal / skal ikke?
  • #1   27. maj 2010 smiley Ville nok have en rideskole hest som du kunne låne de tidspunkter.
    der er mange gode ting ved på den måde:
    1) Du behøver ikke at skal ud til den hver dag.
    2) Det er ikke dyrt.
    3) Du skal ikke betale mad, dyrlæge, smed osv.
    4) Den er altid i form
    osv. osv
    smiley

Jeg mener, at man kun skal have hest når man har tid til det, og ved hvornår man har tid til det smiley
    Og for at holde sig selv ved lige, kan man betale et par hundrede for at låne en hest på en rideskole smiley
    Det er billigere og nemmere, og du behøver ikke tænke over om den mon behøver dig, for der er mange som tager sig af den (:
    Når jeg skal til at studerer, vil jeg gøre det sådan smiley

• #2   27. maj 2010 Hvad med at finde en part i starten, indtil du for styr på det med job osv? smiley og så måske købe hest når du finder ud af alt det andet?..

• #3   27. maj 2010 Ja. Jeg har selv tænkt på at blive en form for hestepasser i stedet.

Tiden har jeg skam. Men hvordan min fremtid ser ud er jeg ikke sikker på, og jeg ville være ked af at skulle sælge om et års tid igen. Det er for latterligt.
    Men hvis jeg venter til at jeg har styr på det hele, går der alligevel næsten 4 år. Og det er lang tid at vente på noget man brænder for, og ønsker sig.

• #4   27. maj 2010 Overvejet at få en hest i løsdrift?

Det er det jeg har gjort. Jeg er en frygtelig travl person, så jeg har ikke tid til at passe min hest hver dag. Så jeg har ham i løsdrift, hvor han hygger sig med sine heste-venner, og så har jeg ham ude 3-4 gange om ugen og resten af tiden passer han sig selv smiley
    Løsdrift er som regel billigt og man kan sagtens finde steder hvor man kun skal hjælpe til med fodring i weekenden.

Så er du i hvert fald sikker på at du har tid og råd, eftersom pasningen af en hest i løsdrift er mindre end hvis den er i boks (den får jo motion hele tiden uanset om du er der eller ej). Hvis man finder et sted med en fuldpas-løsdrift skal man jo ikke tænke på fodring og så er du sikker på du også har råd, hvis din økonomiske situation ændrer sig.

• #5   27. maj 2010 Signe B

Ikke en så tosset idé, og det passer sikkert også fint til netop mig.

Jeg er nemlig typen som hygger, og har ikke brug for en stor dressur- og eller springbane osv. osv... Derudover har jeg i tankerne, at min kommende hest nok går hen og bliver en islænder, haflinger eller noget i den stil. Så løsdrift ville helt sikkert være alletiders.

• #6   27. maj 2010 Jeg er i hvert fald rigtig rigtig glad for det smiley

Min hest trives godt i løsdrift og jeg skal ikke gå og have dårlig samvittighed, hvis jeg ikke lige når ud til hesten, for jeg ved at han får mad og motion og hygger sig selvom jeg ikke lige er der smiley

Man skal selvfølgelig sørge for at den hest man køber er egnet til den livsstil, det skal jo ikke være sådan en der går bananas hvis den ikke har været ude i 2 dage.

Og hånden på hjertet, så tror jeg det er den sundeste livsstil for en hest. Altså gå ude hele tiden i den friske luft og så blive trænet ca. hver anden dag smiley

• #7   27. maj 2010 Vil også sige løsdrift.

Først og fremmest, har jeg oplevet, at alle mine heste er blevet gladere.

Derudover er de simpelthen så nemme at passe !! smiley

• #8   27. maj 2010 Der er jo både fordele og ulemper ved alle former for opstaldninger smiley
    Tror ligeså meget på man skal finde noget der passer til én selv - og til sin hest.

Jeg har ingen erfaringer med løsdrift, og jeg havde ikke engang skænket det en tanke ;p

• #9   27. maj 2010 Karina44 & Katrine17 H

Jeg har jo haft hest før, så det er ikke "surt" på den måde. Men alle har vel et par dage hvor man gerne lige ville ligge lidt på sofaen og ikke skulle ud og lukke hesten ind.

Men ellers også en super idé smiley

Kommentér på:
Skal / skal ikke?

Annonce