1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Skal - skal ikke! Skal - skal ikke!

Jeg er i vildrede og mangler lidt hjælp.

Jeg har brug for jeres hjælp råd og vejledning!

Jeg har denne hoppe, som jeg gerne vil sende til hingst.

Men: skal jeg vælge at køre hende til scanning hos dyrlægen først og lade dem tjekke hende eller

Skal jeg køre hende direkte ud til hingsten og lade dem klare det selv? Hun er kun set i brunst 2 gange når hun var nær en hingst!!!

Det skal lige siges at dyrlæge scanningen ikke koster noget da det er et gavekort jeg har vundet.

Hvad ville du gøre? Og hvorfor?

Hold tonen pæn!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal - skal ikke!
  • #1   3. jul 2018 Skal du ikke have lavet en svaberprøve på hende alligevel? Det er altid en god ide - både for hingsten og hoppens helbreds skyld - og det kan forringe chancerne for befrugtning betydeligt, hvis det viser sig, at hun er uren og behøver behandling.

Jeg var kørt afsted, hvis det var mig smiley

• #2   3. jul 2018 Medmindre hoppen har føl ved siden, så vil jeg altid scanne inden jeg begynder at bedække. Og ved samme lejlighed få taget en svaber, så man er sikker på der ikke er urenhed der forhindrer drægtighed.

Det er så træls at gå igang for så at finde ud af der skal behandling til før det kan lykkes.

• #3   3. jul 2018 Jeg havde bestemt valgt at scanne først smiley

• #4   3. jul 2018 Jeg ville også kører ud til dyrlægen nu det ergratis smiley

• #5   3. jul 2018 Få du den skannet og svaberprøvet smiley

• #6   3. jul 2018 Svaberprøve bliver kun lavet hvis hingsteholder kræver det - men nu var det slet ikke det at det handlede om!

Hun har gået med hingst for 5 år siden - og der er der lavet prøver af hende og siden da har hun ikke været nær en hingst (undtaget da hun stak under hegnet ind til naboens hingst)(3-4 år siden)

• #7   3. jul 2018 Det var ikke for at ændre emnet - bare for at sige, at hvis du alligevel skulle have hende svaberprøvet (som de fleste vælger), så var det jo nemt at kombinere scanning og svaberprøve smiley

• #8   3. jul 2018 Gingerella; sandt nok - men scanningen er gratis (forstår mig ret) det er svaberprøven ikke - og den laves kun hvis hingsteholder kræver det

• #9   3. jul 2018 Min egen dyrlæge syntes det er fjollet at lave en scanning nu - inden - og prøver at overtale mig til blot at køre hoppen ud til hingsten - og så lade dem klare det selv og så få hoppen scannet senere på året - hvor hun så muligvis xxx er ifolet

• #10   3. jul 2018 Ja ok. Kom hun i fol sidste gang, hun gik med hingst? Hvis ikke, så kunne det jo måske tyde på, at der kunne være noget at finde ved en scanning?

• #11   3. jul 2018 Gingerella - hun var kun 1 1/2 år - så heldigvis nej - i min verden i foler man ikke så ung en hoppe

• #12   3. jul 2018 Uha, nej - det lyder langt fra ideelt smiley Så kan alderen jo også være skyld i, at hun ikke blev drægtig - eller det kan være noget fysisk. Det er ikke til at vide. Eller har jeg misforstået - blev hun tjekket efter, at hun havde gået med hingsten?

Det er jo helt din egen beslutning - personligt havde jeg tjekket hende nu, men jeg kan godt forstå, at du er i tvivl, når dyrlægen siger, at det er lidt fjollet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #13   3. jul 2018 Er omkostningerne store ved at lade hoppen stå x-antal dage ved hingsteholder?

Tænker at resultatet er det samme, men at forskellen kan lægge økonomisk.

• #14   3. jul 2018 Gingerella - jeg vil helt klart mene at hun dengang IKKE var klar til det - og måske var hingsten ikke lige en der gjorde kur til hende - og ja hun blev efterfølgende tjekker af sælgers dyrlæge og min gamle dyrlæge i forbindelse med en blodprøve

Hingsten dengang havde samme alder

AMT - jeg har fået en god pris på hingsten - så det er ikke en formue han koster og jeg har ikke undersøgt hvad en svaberprøve koster - dog ved jeg at mit gavekort lyder på 800kr

Hingsteholder tænker ikke hun kan være uren

• #15   3. jul 2018 Amt: aftale med hingsteholder er 1 uge - eller hver anden dag ved hingsten

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #16   3. jul 2018 LittleJohn: Når du siger Scanning, så er det for at tjekke hoppens brunst mm ikke?

Jeg tænker, at hvis du ikke ved hvorfor hoppen er klar til at bedækkes, så kan det være ret omsonst at kører den til hingst, da du så ikke ved om den skal stå der 2 dage, eller 2 uger før at den vil bedækkes.

Og du skal vel give en dagspris for opstaldning mm?
    (det er prisen for opstaldningen jeg tænker er eneste relative faktorer at tage med i overvejelserne)

• #18   4. jul 2018 AMT; det er alt incl.

• #19   4. jul 2018 amt; nej ikke for at se hvor hun er i brunsten - men for at se om hun producere æg

• #20   4. jul 2018 Britt N; det gør min heller ikke - men dyrlægen siger det er normalt når der ikke er hingste i nærheden - og derfor syntes dyrlægen jeg blot skulle køre hende til hingst og så se om hun så gjorde

• #21   4. jul 2018 Min hoppe viser ikke tydelig brunst, men prisen for hingsten er inklusiv opstaldning så længe, som det tager, og det er skrevet ind i vores kontrakt - således at hvis der går 2 uger, så er det sådan, det er. smiley

Så jeg har ikke fået min hoppe follikelscannet (er det ikke den scanning, vi taler om?), ligesom jeg heller ikke har fået lavet en svaberprøve. Min hoppe har nemlig aldrig været hos hingst før, og hun har aldrig stået med en vallak, der hoppede på hopperne. Hun har de sidste par år udelukkende gået med hopper, så vi vælger vist bare at drægtighedsscanne, og så er det det. smiley

• #22   4. jul 2018 Er det din shetter du vil sætte i fol

• #23   4. jul 2018 Annika: nej Goldy

• #24   4. jul 2018 Den scanning der er tale om - er ikke hvor langt hun er i brunsten - men om hun producere æg -

• #25   4. jul 2018 Ej hvor spændene smiley

• #26   4. jul 2018 A - ja jeg er også meget spændt - den lille kommer først til hingst næste år når hun er blevet 3 år - hun er stadig kun en baby for mig

Kommentér på:
Skal - skal ikke!

Annonce