30. jan 2004 Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
debat: Dækken... debat: Dækken...
jeg ville gerne lave en debat om hvad meningen og brug dækken er.....
-går din hest med dækken.....hvorfor/hvorfor ikke?...
...personligt har jeg ikke mod at give heste dækken på (det gør jeg nemlig også selv på Charlie da han sætter ekstremt meget pels)...........MEN hvis man giver dækken på, er der et ansvar man må tage som at strigle jævnligt, tilpasse overgang til fx. varmere/koldere vejr
desuden synes jeg, at kan man undgå det, har hesten det bedre uden....heste der ikke bliver redet (fx ungheste) har ikke brug for dækken med mindre de er meget kortpelset....
...nå det var lidt af min mening...
..hvad er Jeres mening????
mvh
Karina B
feb 2004
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 63 Svar: 418
jeg giver dig ret i alt hvad du siger, og jeg sys du har en go holdning....
knuss moi
feb 2004
Følger: 106 Følgere: 97 Heste: 4 Emner: 412 Svar: 2.006
nej min hest går ikke med dækken , men har da ikke noget imod tøjheste
morten
feb 2004
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 99
ja min lucas går med dækken fordi han har en meget tynd pels og fordi jeg rider meget dressur og seriøst spring...
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
Alle mine heste går med dækken undtaget Wizard da han er ALT for ung og han får det først på når han begynder at blive tilredet..
Donna: Hun får det på fordi hun er ekstrem kortpelset og hun har svært ved at holde varmen i de kolde vinterdage.
O´Connor: Han bliver klippet og får dækken på, og når han er inde får han et fleece dækken på. Han bliver klippet over hele kroppen undtaget i hovedetfordi jeg rider hver dag og han sveder meget med lang pels. (hvilket jeg synes er rigtig synd for hesten, at den skal være driv-våd efter en halv times dressur/spring) Jeg synes ikke at ungheste skal gå med dækken, de skal have lov til at være rigtig unghest...
Knus Kine!
feb 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 5 Svar: 108
Det er fordi hun arbejder så meget med sig selv når vi rider og derfor sveder meget... Sved og lang pels hænger ikke sammen...!
Men hun elsker at gå uden dækken, så hvis der er nogle dage, hvor det er rimeligt varmt, eller hun ikke kan nå at være ude så længe, så får hun lov at gå uden...
jan 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 132 Svar: 568
jan 2004
Følger: 128 Følgere: 135 Heste: 2 Emner: 168 Svar: 482
meeen nu er hun jo oz islænder...
feb 2004
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 693
Luna går med dækken fordi at hun næsten ikke har noget pels...!
KnuzR Sanna
debat: Dækken...