{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

Dækken-debat. {{forumTopicSubject}}

Bare for at gøre aftenen lidt spændende og alt det der. jeg synes vi skal snakke lidt dækken. det er så sjovt.

her er et link, med link til tidligere debatter om dækner.
(link fjernet)

nyd forestillingen folkens.

jeg synes det er synd for hesten, at den skal have dækken på. det er ikke naturligt, og hesten kan ikke bevæge sig naturligt i det. det er noget pjat som burde forbydes.
synes jeg. hvad synes du?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken-debat.
  • #1   29. jul 2004 100 % enig med Lykke A!!!!

• #2   29. jul 2004 pjat. jeg synes det er skørt at bruge så mange penge på dækner, som hesten alligevel ødelægger..... jeg fatter ikke at folk gider. men vi har jo hver vores mening.

og jeg kan godt se det rigtige i det du siger Lykke. men heste burde kunne gå uden dækken, ellers synes jeg ikke det er rigtige heste.

• #3   29. jul 2004 Som jeg skrev i den sidste "dækken-debat", skal man bruge dækken efter sit behov... Det kommer jo, som lykke sagde, an på om man har en fjordhest eller en varmblods...!

• #4   29. jul 2004 Det er mere synd for hesten den blir redet hårt og konkurrence på med vinter pels, den kan ikke yde det optimale og den kan MEGET nemt blive syg når den blir så våd om vinteren!! Så det er BESTEMT IKKE synd for hesten. Noget som er synd, hvis man giver hesten dækken på og den ikke får det af hver dag og blir strilet. Hvis hesten sveder og går med dækken skal den self først have et uldtæppe på før den får det rigtige dækken på. For hvis den får dækken på når den sveder kan der jo gå mider i den. Men hvis man tænker sig om når man gir hesten dækken på sker der INGEN ting, og det er ikke synd!!

• #5   29. jul 2004 Mine penge går til noget fornuftigt.... Dækner, gamacher osv... Har ik mistet nogen af delene endnu så er det er en DÅRLIG beskrivelse af det Ann....!!!

• #6   30. jul 2004 ja lykke. du er ved at lære det. araberheste hører ikke til her i scandinavien. ergo, hvis de er i deres hjemland behøvede de ikke gå med dækken. ha haa.

• #7   30. jul 2004 Og nu siger du araber ikk hører hjemme her? Hmm jeg forstår dig ik Ann.... Er dybt uenig med dig...

Men jaja!

• #9   30. jul 2004 årh, jeg gider ikke at diskutere mere med jer. i er så selviske. i tænker kun på hvad der er godt for jer selv, og hvordan i bliver betragter herinde. i er kun enige med lykke for ikke at skille jer ud. i har vist heller ikke forstået ret meget af det jeg skrev i tidligere indlæg.
    HESTE SKAL IKKE GÅ MED DÆKKEN!

de kan ikke regulere deres kropstemperatur med dækken på. hvis vi sveder tager vi tøjet af, men hvis hesten sveder med dækken på kan den ikke bare sådan lige tage det af. det er og bliver synd for heste at de skal have dækken på.

• #11   30. jul 2004 Heste skal ikke gå med dækken på?? Nå for søren da, det må du så være så venlig at fortælle Valle (min araber)... Jeg gør det i hvert fald ikke, for så snart det begynder at regne i sen-sommer-tiden begynder han at ryste som et espeløv! Jeg har ikke brugt formuer på dyre dækkenener, men alligevel fundet nogle rigtig gode nogle. Og ser Vivaldi ked af det ud på billederne...?

For lige at vende tilbage til "det naturlige"...

-kalder du det naturligt at proppe jern ind i hestens mund?
    -at sømme jern fast til deres hove?
    -at få dem til at lave alle mulige mærkelige øvelser, bare fordi ejeren elsker dressur...?

Nej vel? Men hesten er nu engang taget i "ride-brug" af menneskene og det betyder jo samtidig tryghed! Så alt i alt tror jeg vores heste har det godt, dækkener på eller ej...

Amen!! ;o)

(Det skal nu lige siges, at jeg respekterer din mening som alle andres! Det er kun fair, vi er alle forskellige)

• #12   30. jul 2004 hmm... der er vist ikke mange herinde der læser Magasinet HEST. men det skulle i tage at gøre.

og nej jeg ved sgu ikke hvor lang tid det tager at få en hest tør. jeg rider aldrig mere end hestens hove kan klare når jorden er hård. jeg tager sgu hensyn til min bedste ven. jeg har en fast rute jeg rider hver dag. lige nok til at holde hesten i god form, men ikke for meget så den begynder at svede.

man skal tage hensyn til sin hest om vinteren, og ikke bare fare rundt og give hesten dækken på, for det er ikke nødvendigt. det ødelægger hesten i sidste ende. og jeg giver mig ikke. ikke tale om jeg vil give dig ret lykke.

du kan have din mening, og lad mig have min. jeg har heller ikke sagt dækner er onde. kun at de er unødige.

• #13   30. jul 2004 Til Sabina: Det er fint nok at du ikke er enig med Ann C, men tag lige og fald ned... Hver sin mening!

• #16   30. jul 2004 Jammen dog; Vi har store ord i brug nu ;o) *ss*

• #17   30. jul 2004 "Tsk" mig her og "tsk" mig der.... Noget du vil sige?? *S*

• #18   30. jul 2004 hmf. hesten begynder ikke at kede sig. heste kan bedst lide at vide hvad der skal ske. han elsker den tur. han er altid opmærksom og på dupperne, og keder sig ikke. det er aldrig de samme mennesker der går på den sti. det er aldrig de samme biler der kører forbi på vejen. og det er ikke til at vide hvad skrald der ligger i grøften.
    men hvis hesten bliver træt af at gå den samme tur igen og igen, tror du så ikke den ville blive træt af at ride i det samme ridehus vinteren over??? hva Mia T

• #20   30. jul 2004 Ok vi kan altsi blive enig om én ting: at vi ALDRIG BLIVER ENIGE!!! ;o)

Så skal vi ikke bare lade det blive ved det?

• #21   30. jul 2004 inden nogen bliver sure.... Der skulle stå "altså" !!!

Bare slå mig ihjel ikk... Kæmpe fejl! Min fejl ;o)

• #22   30. jul 2004 -and all the people were dead! shit!

• #23   30. jul 2004 Smutter før jeg bliver anklaget... Godnat... (ja det må jo så være til mig selv...?)

• #24   30. jul 2004 Ok, jeg har seriøst været for længe oppe...

• #26   30. jul 2004 hmf. jeg har en bange anelse om at i kan se der er lidt rigtigt i det jeg skriver. derfor ser i ned på jer. bare fordi jeg ikke lige har samme mening som jer.

• #27   30. jul 2004 jer skulle have været mig. stor fejl. undskyld. 100000 gange undskyld. hmm...

• #31   30. jul 2004 og fordi min ponz har et tæppe på på to af billederne er for at skjule en lort-plet som jeg ikke gad at vaske af. bare så i ved det.

• #33   30. jul 2004 nej lykke. du skal ikke gå i seng. jeg vil have denne debat afsluttet på en ordentlig måde.

• #34   30. jul 2004 vi siger alle undskyld til hinanden. undtagen mig *SS*. nej. undskyld. jeg er glad for vi fik et lille aftenskænderi. hvad skulle i gøre uden mig til lige at sætte lidt fut i tingene. nej godnat.

• #36   30. jul 2004 nej, og der er heller ingen der skal give sig. ellers kan vi ikke skændes en anden god gang. men godnat, og undskyld hvis jeg har været grov.

• #38   30. jul 2004 hmm... nej det undrer mig ikke du ikke kan se hvorfor du skulle sige undskyld... du kan vel heller ikke regne det ud Sabina...

• #39   30. jul 2004 nej nu var JEG grov. jeg er altså så træt. jeg går i seng. undskyld igen Sabina.

• #41   30. jul 2004 nej selvfølgelig ikke. jeg er bare så træt og irriteret.

Kommentér på:
Dækken-debat.

Annonce