{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.010 visninger | Oprettet:

Drømmer I også om at leve af heste ??? {{forumTopicSubject}}

Det er jo ikke nogen hemmelig, at heste er en rimelig tidskrævende hobby, og sommetider må det da være smart at kunne blande arbejde og fritid. Jeg vil derfor spørge om der er andre end mig, som drømmer af at leve af min hobby - som jo så er heste smiley ??

Skal snart til at søge ind på uddannelse, og må da indrømme, at jeg går og spekulere i, at få mig en uddannelse, hvor jeg på et eller andet tidspunkt, kan komme til at arbejde indenfor hesteverdenen, gerne med egen forretning smiley

Er der nogen af jer, som går med de samme overvejelser, og hvilke uddannelser finder I interessante?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømmer I også om at leve af heste ???
  • #1   2. maj 2010 Min største drøm var at blive hestefys, men jeg er droppet ud af uddannelse, da jeg finder de første 3 1/2 år meget uinteressante for mig, så det ville blive en lang og sej kamp at komme igen, inden man begynder arbejdet med hestene.

DESVÆRRE smiley

• #2   2. maj 2010 Tror det er de fleste hestepigers drøm.
    Jeg er igang med en HHX, der man der lærer meget om forretninger og økonomi, som kan komme mig til gavn engang i fremtiden, hvis jeg får min egen forretning.
    Ville rigtig gerne ind på berideruddannelsen når jeg engang er færdig der, men det kræver bare meget, og er svært at komme igennem optagelsesprøven. Men den tid den sorg. Jeg har bestemt hestene og mulighederne til det, så nu må vi se.

• #3   2. maj 2010 Synes desværre ikke der er nogen uddannelser der tiltaler mig smiley men vil rigtigt gerne bo på en gård og avle lidt selv på et tidspunkt smiley

• #4   2. maj 2010 På ingen måde, heste er en meget tidskrævende hobby. Men det skal også være noget man kan slappe af med, at det ikke er træls at skulle bruge en hel dag i stalden. pengene skal man virkelig også have med, hvis man skal begynde et stutteri, eller hvad du vil. Jeg tror virkelig det er dyrt!:-)
    Jeg skal arve min chef' butik.:-D

• #5   2. maj 2010 Beridderuddannelsen har altid tiltalt mig, men jeg er ikke fysisk stærk nok til det, og det bliver for sej en kamp at komme igennem uddannelsen.
    Lige nu tænker jeg over at tage dyrlægeuddannelsen, og så selvfølgelig gå på gymnasium først. Men her på det sidste har jeg overvejet, om man skulle tage et år efter gymnasie, hvor jeg tog ned og arbejde fx i Tyskland, for ligesom at få "redet af" inden jeg skal begynde den 6. år lange uddannelse til dyrlæge, hvor jeg højest sandsynligt ikke får tid til hestene.

• #6   2. maj 2010 At leve af heste aldrig tvært i mod.

min drøm er nok at kunne leve af at være Motorcykel mekaniker.

• #8   2. maj 2010 regner med at tage gymnasiet lige efter 9, min helt store drøm er at blive berider. det har det været i lang tid, men det er ikke lige indenfor rækkevidde...):
    ellers vil jeg super gerne være hestefotograf smiley og øver mig så..
    ja man kan jo håbe smiley

• #9   2. maj 2010 Jeg ville godt arbejde med heste og videregive mine egne meninger, idéer og metoder. Jeg ville godt have et sted, hvor der bliver undervist i ridning baseret på hestens biomekanik og anatomi. Et sted, hvor teori kommer før praksis, og jordarbejde er en ligeså vigtig del som selve ridningen. Et sted, hvor det hele ikke går ud på at se godt ud. Et sted, hvor al arbejde foregår på hestens præmisser.
    Men jeg skal ikke være berider. Bryder mig ikke om uddannelsen, da jeg vil blive nødt til at gå på kompromis med mine holdninger. Og det vil jeg absolut ikke - Jeg rider som jeg rider, og jeg er stolt af det smiley

• #10   2. maj 2010 tværtimod. Jeg nyder at tage ud på gården efter arbejde, og virkelig bare geare ned.
    Det er min hobby og jeg elsker det. og hvis det var mit arbéjde, ville jeg ikke elske det så meget som jeg gør nu. Jeg er 2 forskellige personer. Der er Natacha når hun er på arbejde, og der er Natacha når hu har fri. De 2 personer lever bedst adskilt. smiley

• #11   2. maj 2010 Tak for svar.

Selv er jeg student fra Handelsskolen. Har overvejet at søge ind på statskundskab - jeg ved blandt andet at tidligere generalsekretær i DRF er cand.scient.pol ( som det hedder når man har læst statskundskab).

Også direktøren i dyrenes beskyttelse er cand scient pol.

Men overvejer nu også at læse på Copenhagen Business School, for så at have et bedre grundlag for at opstarte egen virksomhed.

Har også overvejet dyrlæge, men må nok indrømme at matematik på a-niveau skræmmer mig lidt, hehe.

Andre overvejelser?

• #12   2. maj 2010 d. 12august starter jeg på Uddannelsen til Motorcykel mekaniker

• #13   2. maj 2010 Nej jeg ville ikke leve af at arbjede med heste. Jeg ville have det som en afslappende hobby og ikke som et stressende arbejde.

Jeg ville gerne hjælpe unge med psykiastirkse lidelser og min drøm er at have en 4-5 heste og opstarte mit eget sted med rideterapi, når jeg forhåbenligt engang får råd til at købe et nedlagt landegendom.
    Men det skal ikke være mit hovedjob, mere et " fritidsjob" feks 10 timer om ugen. Og så ellers have et andet fast job, feks på et plejehjem eller hospital, skal læse til sosu.

Ville gerne hjælpe psykise syge unge, der er så mange tilbud til fysisk handicappede og bla ridning og ridefysterapi, men ikke til psykise syge unge. Det er rigtig synd, da de kan få lige så meget ud af det, og det ville jeg gerne hjælpe med.

• #14   2. maj 2010 jeg drømmer nu ikke kun. mine fremtids planer er lagt efter at jeg kan have gård/stutteri/ salgs stald og arbejde profesionelt med heste.
    Min kæreste er lige nu ved at uddanne sig til agraøkonom og jeg vil når han er færdig start e på hestevelfærdsrådgiver uddannelsen, hvor vi samtidig har fået grønt lys fra banken af om at kunne købe gård

• #15   2. maj 2010 Fæhesten, kræver det ikke også en frygtelig masse papir arbejde og teknisk arbejde , samt lovpligtige kurser, feks medicin håndtering osv, for at kunne arbejde prof med heste ??

• #16   2. maj 2010 Anitta k: jo. men har taget dem er uddannet landbrugsassistent og har sideløbbende taget en masse kursuser og samtidig været hestepasser i 6 år, hvor jeg uddannelses mæssigt har været på forskellige kursuser hvert halve år

• #17   2. maj 2010 Fæhesten: Lyder godt nok spændende. Men hvad er hestevelfærdsrådgiver-uddannelsen, og hvor pokker kan man tage sådan en?

Har aldrig hørt om den før??

• #18   2. maj 2010 Celine W: det er en forholdvis privat nu uddannelse, det vil sige at du skal betale det hele selv, mener den koster ca 32000 kr men du kan prøve at google den

• #19   2. maj 2010 Når jeg får råd til det, vil jeg gerne være Veterinær ernæringsterapeut smiley

• #20   2. maj 2010 Fæhesten: Ok, jamen det vil jeg da lige prøve så smiley

StineogLana: Er det også en ny uddannelse? Den har jeg heller aldrig hørt om? Er det næsten det samme som agronom ?

• #21   2. maj 2010 Absolut ingen drøm om at leve af et hesterelateret arbejde her... Alt for meget arbejde for alt for lidt penge. Eller det gælder i hvert fald for de fleste hesterelaterede uddannelse.

Dyrlægen og smeden tjener jo nok ganske godt, men tilgengæld har de så ofte ikke tid til meget andet end arbejde.

Derudover vil jeg gerne fortsat kunne tage ud at ride fordi jeg har lyst, og ikek fordi jeg skal.

Sidst men ikke mindst, har jeg heller ikke et helbred der kan klare så fysisk krævende job.

• #22   2. maj 2010 Ja, den er ret ny - i grove træk lærer man om foderproduktion, rådgivning, medicinsk praksis, dyrs ernæringsbehov og alt muligt i stil med det smiley

Så vidt jeg ved, foregår det indtil videre kun i Haderslev smiley

• #23   2. maj 2010 Michelle W: At leve af sin hobby betyder jo ikke nødvendigvis at ride og muge hele dagen. Der er vel mange ting man kan arbejde indenfor hesteverdenen, sådan mere administrativt tænker jeg smiley

Stine&Lana: Lyder også til at være en spændende uddannelse.

• #25   2. maj 2010 Celine -det er rigtigt. Men jeg foretrækker nu alligevel at lade hestene være hobby, og lade andre om at arbejde med dem;o)

jeg har arbejdet Tyskland et par år, i en stald primært med springheste. Fik tilbudt læreplads som beriderelev, men takkede nej. Det er absolut ikke i den reting jeg vil, og har faktisk aldrig haft drømmen om at blive hverken berider, dyrlæge eller andet i den retning.

• #26   2. maj 2010 Det er det jeg er i fuld gang med at forfølge! =)

• #27   3. maj 2010 Næææhh, drømmer bare om at bo på et lille landsted med masser af jord til, så jeg kan have 4-5 +/- heste/ponyer at pusle om smiley

• #28   3. maj 2010 Ja da !
    Men ved ikke helt hvad det ender med smiley

<b>Deschain *DHT Soldier* .</b>
    Det var også det jeg først tænkte xD

• #29   3. maj 2010 min drøm har jo også været og arbejde med heste, og er det også stadigvæk, men har udlært mig landmand i stedet for dyrpasser, og det næste ½ år er drømmen så blevet til virkelighed, da jeg har fået lov til at arbejde på et lille stutteri her i sommer

• #30   3. maj 2010 ja vi håber på at kunne få vores eget om nogen år, vi er begge landmænd og har derved god insigt i at passe markerne, bygninger og specielt økonomien da det jo også er en vigtig del

• #32   3. maj 2010 ja helt sikkert. Når jeg er færdig med gym. begynder jeg på berider uddanelsen eller tager til Tyskland og rider smiley

• #33   3. maj 2010 Hvorfor er det alle vil til Tyskland for at ride?

Når jeg engang bliver færdig her på gymnasiet, vil jeg uddannes dyrepasser, med heste som speciale, og så arbejde i salgstald, ville også gerne være berider, ved at jeg har styrken til det, både psykisk og fysisk, men man kan ikke det hele.

• #34   6. maj 2010 Tyskland er generalt længere fremme og har bedre heste

• #35   11. jan 2011 Kunne godt tænke mig at være agronom inden for heste adfærd og dens bygning.

Har læst et sted at man kunne være det, så måden ind på det er bare hvordan..?

Kommentér på:
Drømmer I også om at leve af heste ???

Annonce