Lånehest - LYKKELIG {{forumTopicSubject}}
Åhhh ha - jeg GLÆDER mig sådan til i morgen... Jeg er mega rastløs fordi jeg syntes tiden den sidste uge er gået ALT for langsom..... ;o)
I morgen kommer min drømmehest Paio, som jeg har fået lov at låne det næste år HJEM til mig.... Altså til sin nye stald... Jeg er så spændt på hvordan den eksisterende flok tager imod ham, håber at alt kommer til at gå godt... Jeg blir nok vildt pyldret de første dage, til jeg er sikker på han får sig lidt nye venner og virker til at falde godt til;)
Det har ellers været en lidt lang rejse for ham og jeg. Den ender selvfølgelig godt, men jeg har også lidt dårlig samvittighed...
Jeg så Paio var til salg tilbage i december måned. Men pga brækket arm og dårlig ryg efter rideulykke, kunne jeg ikke overskue at tage til Århus for at se på ham. Jeg boede dengang i København... Har haft løbende kontakt med sælger igennem vinteren og jeg var ude og hilse på Paio første gang midt i februar.
Første marts flyttede jeg så hjem til Århus, men pga ændringer i min økonomi, måtte jeg opgive at købe ham.
Under hele perioden har jeg søgt stald, og havde kontakt med en super sød pige om et godt og billigt sted. Da jeg afbooker boksen, kommer vi til at skrives lidt frem og tilbage om part. Hun mangler nemlig part til sin fine lille hoppe. Vi aftaler at jeg skal komme ud og hilse på, og se om det evt kunne være noget.
Alt går godt, og efter nogle dages betænkningstid, blir vi enige om at jeg skal låne damen, da der var alt for lang transporttid til stalden ellers. Jeg blir rigtig glad, og vi undersøger sammen lidt staldmuligheder. Jeg får tlf nr til det nye sted her, og snakker med forpagter af stalden og alt virker super... Vi mangler egentlig bare kontrakt og aftale for hvornår damen skal komme "hjem".
Samtidig snakker jeg tilfældigvis med ejeren af den hest der var til salg. Hun har dropppet at sælge ham pt og vil høre om jeg kunne være interesseret i at låne ham for et år - og derefter ville vi tage stilling til salg. Jeg blir fyr og flamme... Hesten er lige hvad jeg drømmer om... Jeg vælger at sige ja, til trods for jeg også har sagt ja til hoppen...
Ejeren af hoppen forstår mig godt, men det er selvfølgelig super øv for hende og jeg har haft dårlig samvittighed over for hende og den fine hoppe lige siden.... Samtidig med at jeg glæder mig som et lille barn til at få drømmehesten hjem... Og jeg glæder mig til at lære folk at kende i den nye stald og glæder mig til mange sjove oplevelser, både med heste og ryttere...
Undskyld dette lange indlæg - skulle bare lige af med det hele;o)
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 115
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 28 Svar: 762
sep 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 153
Flokken tog rigtig godt imod ham, så det var en dejlig første dag.....
Lånehest - LYKKELIG