{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Glædesemne + spørgsmål vedr. lånehest {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Følte lige for, at lave et glædesemne! Her i går, tog jeg ud til min part Laura for at ride en tur. Hvor jeg så støder ind i ejeren. Hun spørger mig sådan helt henkastet, om jeg vil ha' Laura. Jeg står først lidt forvirret, hvorefter hun så uddyber om jeg kunne tænke mig hende som lånehest!

Nøøj, hvor blev jeg glad. Var ret overvældet i starten, da det kom så pludseligt. Havde lyst til bare at sige ja med det samme! smiley
Men havde også lige nogle forældre, der skulle snakkes med og en masse ting der skulle overvejes.
- Og var faktisk næsten sikker på, at jeg ikke ville få lov. Da jeg aldrig har måttet få egen hest, og lånehest er jo næsten det samme (På en måde).
Men de virkede positive omkring det!
Har stortset fået lov nu, er virkelig lykkelig, der er selvfølgelig en masse ting, der skal snakkes igennem og sådan.
Og beslutningen er selvfølgelig ikke 100% taget. Det skal ikke være en haste beslutning. - Men det er noget, jeg har kunne tænke mig i flere år.

Det er bare en drøm, der er gået i opfyldelse.

Men ville egentligt bare spørge om, i havde nogle gode råd til det at få sin første lånehest? (førstegangsejer).
Noget, som er godt at spørge om, når vi skal tale med ejer om det?
Bare kom med alle de gode råd som i har! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glædesemne + spørgsmål vedr. lånehest
  • #1   6. mar 2015
    At du og dine forældre skal være forberedt på at hesten koster mere end bare opstaldning, foder og hø om måneden ;o). Men at sadelmager, kiropraktor osv. også kan være aktuelt.

Mange teenagere skriver tit emner herinde, om at deres hest opfører sig sådan og sådan og hvad de kan gøre. De får en masse råd, men det duer ikke fordi forældrene vil ikke bruge penge på andet foder, kiropraktor, flytte hesten e.l

• #2   6. mar 2015 Det er jeg helt indforstået med, - og mine forældre også.
    Dog skal jeg stort set betale det hele selv. - Medmindre der kommer uforudsete dyrlægeregninger, som jeg simpelthen ikke har råd til, så vil mine forældre godt træde til.

Har allerede planlagt at få kiropraktor ud, bare for rutinetjek, som noget af det første.

• #3   6. mar 2015 Sørg for at få lavet en kontrakt med ejer.. Se evt dem på heste-nettet. Det er super vigtigt at i får alt skrevet ned så der ikke er noget at være i tvivl om.

• #5   7. mar 2015 Spørgsmål som hvem holder forsikring, fast smed og fast dyrlæge .. Afholder ejer nogle af de uforudsete udgifter osv . Hvad forventer ejer af dig, som låner . Både mht. hestens helbred og mht. ridningen af den ? Mange gange tror man at man kender svaret på forhånd, hvis man kender ejer .. Men det er ikke altid liiige sådan det er . Så for sikkerhedsskyld, så spørg og spørg, så der ikke lige opstår misforståelser og uenigheder omkring hesten og brugen af den . smiley

• #6   7. mar 2015 Tak for svar!

En kontrakt skal helt sikkert laves. Har også kigget på den, der ligger på hestenettet.

Bettemus: Nu har jo været part på Laura et stykke tid, så ville stå i samme dilemma, selvom jeg ikke valgte at få hende som lånehest. Så kunne det jo stadig være en risiko, at hun skulle sælges, og det ville vel være lige så slemt, tænker jeg. Man knytter sig selvfølgelig mere til en lånehest.
    Så kan sagtens se din pointe, og også noget jeg vil tænke på, da jeg allerede ved nu, at jeg ville blive helt knust, hvis hun skulle sælges. Så det er helt sikkert noget, jeg ville tage med mig.

Camilla S: Smed, dyrlæge og opstaldning er på plads, men helt sikkert noget som skal tales ordentligt igennem, - samme med forsikring.

"Hvad forventer ejer af dig, som låner . Både mht. hestens helbred og mht. ridningen af den ? Mange gange tror man at man kender svaret på forhånd, hvis man kender ejer .. Men det er ikke altid liiige sådan det er . Så for sikkerhedsskyld, så spørg og spørg, så der ikke lige opstår misforståelser og uenigheder omkring hesten og brugen af den ."

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Tak!

• #8   7. mar 2015 Bettemus:
    Ja selvfølgelig gør man det. Har bare haft Laura lidt som min egen i en lang periode. Men kan selvfølgelig godt se, hvad du mener.
    Jeg tænker også bare, at det er på tide, at tage det næste skridt efter 9 år med parter og rideskole. smiley

• #9   7. mar 2015 Jeg kan bestem også sagtens følge Bettemus... Men på den anden side så får du heller ikke det samme ud af "din" hest hvis du hele tiden går og tænker over du ikke vil knytte dig for meget til den.
    Vi må alle gennem den sorg det er at sige farvel til vores bedste ven. Det er hårdt, men man kommer igennem det! Og selvom det er hårdere når man har elsket 100% så vil det altid være det hele værd!

• #12   8. mar 2015 Bettemus: Der er nok mange forskellige holdninger til lånehest er smart eller ej. Men kan sagtens se dine pointer, og forstår dem.
    Jeg har ikke pt muliged for at stå med egen hest, da jeg ikke ved hvordan mit liv ser ud om 2 år eller om 3 år. Derfor er lånehest smart for mig lige nu, og så endda med den hest, jeg elsker overalt på jorden. Jeg ville aldrig tage sådan en beslutning halvhjertet.
    Men har helt sikkert jeres råd med i mine overvejelser!

Tak for svar begge to!

• #14   8. mar 2015 Bettemus: Selvfølgelig handler det om prioritering, men jeg vil ikke ende ud i den situation, at jeg står med en hest jeg ikke kan komme af med og ikke har tid til, pga gymnasiet f.eks. Det ville ikke være fair over for hesten.
    Selvom mit højeste ønske, er at få min egen hest, så er det bare ikke muligheden lige pt, og tror heller ikke mine forældre ville være med på den idé. Så den må vente lidt. smiley

Og tak! smiley

• #16   16. mar 2015 Jeg er bare SÅ glad på dine vegne! Der ér bare en forskel på det at være ved en hest 2 gange om ugen, og så pludseligt at skulle være sat ind i alle tingene, og stå med et ansvar, når der ikke er andre til at lette presset. Ønsker dig det største held og lykke med det, og så glæder jeg mig til at være en del af det hele smiley

• #17   16. mar 2015 Hvor du dejlig K! Ja det er lige pludselig et kæmpe ansvar, men det bliver spændende, og er super glad for at du er en del af det smiley

Kommentér på:
Glædesemne + spørgsmål vedr. lånehest

Annonce