Stiller jeg for mange krav? -part- {{forumTopicSubject}}
har længe kigget efter en part til min hest, men de henvendelser jeg har fået har været fra piger på ca. 12 - 13 år.
Men problemet er, at hun ikke står på en ride skole, men en privat gård, hvor vi kun er 3 opstalder, så man er tit alene der ude, og alle 3 heste, er lidt specielle, 1 kan ikke li mænd, og kan finde på at bide, den anden sparker hvis man kommer for tæt på, og så er der min som ikke bider eller sparker, men kan ex. have dage hvor hun kommer i tanke om at hendes skygge æder hende, eller hun dør hvis hun skal stå alene... og tør seriøst ikke la en "lille" pige stå med dem alene. Derfor vil jeg helst ha en rytter som er mindst 16 helst ældre og som ikke er bange a sig og som tør sætte sig igennem. Men syntes ikke de er lette at finde
Er jeg den eneste som har problemer med at finde en part til sin hest?
jun 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 53 Svar: 66
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
Altså tror du bliver nød til at se lidt mere i dybden med hver og en person... se dem omkring hestene og hvordan de håndtere forskellige ting..
For nogen 'mindre' piger er uansvarlige, andre er meget ansvarlige
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har som sådan ikke "brug" for en passer, hesten står i løsdrift og klarer sig fint, men pt. kan jeg kun låne kærestens bil, så hun bliver redet ca. hveranden dag, til jeg får scooter. Tænke-tænke.. Vil gerne have, hun kommer i top-form.
Tror nok, du skal kunne finde en ældre passer. Har du prøvet på HN?
Har du forklaret dine "krav" i annoncen - og hvorfor du har dem?
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 131
Jeg bor i skæring, lidt uden for Århus
Sofie & Mummi-trolden :')
har du selvfølgelig ret i, men igen hvis der er noget som går galt så står jeg med ansvaret og der er ikke altid nogle der ude som kan hjælpe, hvis der sku gå noget galt Og Sheba er en søde og menneske glad hest, men hvis ikke man sætter sig igennem, så tager hun røven på folk, og så er det hun lige pludeselig er bange for sin skygge osv
maj 2009
Følger: 60 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 312 Svar: 4.406
okt 2005
hehe, er også meget kræsen med hvem der skal ride på min hest, og vil være sikke rpå hun har det godt og bliver behandlet ordenligt, og ikke ender som "rideskole hest" for alle mulige mennesker.
Men min krav er:
- Helst over 18.
- Kan ride, ordenligt!
- Kan sætte sig igennem.
- Ikke begynder at lege hestevisker med min hest.
- Ikke er bleg for at tage fat, men stald arbejde osv.
- har respekt for min hest og selvfølgelig de 2 andre heste og tager hensyn til deres "særheder"
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
okt 2005
jane S
derfor vil jeg også helst ha en part over 18. for det er jo farligt at ha med heste at gøre, og det at stå alene med er noget helt andet end hvis man har været van til at ride på en rideskole.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Nej du stiller ikke store krav hvis det eneste krav er at parten skal være over 18år, men du indskrænker bare mulighederne
feb 2007
du kan ende med at skulle betale en million erstatning hvis din hest ved et uheld bliver bange og skader personen.
jeg havde aldrig problemer med at finde part over 18 år i århus området. har ikke set din annonce, men måske pris på parten, antal ridedage og hestens uddannelsesniuveau ikke hænger sammen?
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Bliver lige nødt til at spørge dig - Hvordan skade personen?
For hvis hesten f.eks. sparker en, så ville man da ikke gå hen og sige til ejeren at det var ejerens skyld? Så bliver man jo bare uvenner med ejeren, og er man interesseret i at beholde parten, så indser man da at det var et uheld?
okt 2005
nemlig, tør jeg simpelthen ikke.
har også slette min anc, da det kun var useriøse henvendelser jeg fik, desværre Og det koster ikke noget at ha part på hende, hun går LA dressur, springer ca. 1 meter ( da jeg er en kylling) og er sød på tur Og parten får min 3 dage om ugen, så kan ikke forstå jeg ikke kan finde en til at ride hende
feb 2007
bidløs: jo hvis hesten sparker og hun brækker eks ryggen er det ikke sikkert at hendes forældre syntes du er fantastisk mere... og går de rettens vej, vil du blive idømt at skulle betale en MEGET stor erstatning i sådan en sag.
sep 2008
Hvad med et brækket ben, forstuvet hånd, øjenskade?
feb 2007
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
Dengang jeg havde part havde jeg da en kontrakt der sagde at alt ophold på gården skete på ejet ansvar, til hest eller ej.
feb 2007
at lave en partskontrakt med en person under 18 år, er som at tisse i bukserne for at holde varmen... du sikre dig absolut INTET da denne person i følge lovens synspunkt ikke er myndig til at underskrive en kontrakt på noget som helst!.
du skal have en advokat til at skrive kontrakten, have vedkommendes forældre til at underskrive at du er frataget for enhver form for ansvar, så skal du have advokaten til at skrive under som vidne på at det var forældrene som rent faktisk skrev under....
hvor mange går denne process igennem for en parts aftale?
og hvilke forældre vil du få til at accepterer at du fraskriver dig ALT ansvar?
sep 2008
Hvad nu hvis man f.eks. engang blev sparket af hesten i ryggen, kom på skadestuen men man skulle bare have ro. Så efter 1½ år begynder man, at få smerter i ryggen, og det viser sig at det kunne skyldes slaget dengang?
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Der er nogle 12 årige der har mere fornuft i hovedet end 16 årige
feb 2007
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Jeg fik henvendelse fra en 12årig. og jeg havde mang skrubler med at lade en så ung pige have ansvaret for de store dyr, netop fordi hun ofte ville være alene på stedet.
jeg krævede at hendes foældre sagde god for det. Natashas mor ringede og vi fik en god snak, og Nat fik lov at komme så jeg kunne se hende an. hun fik absolut ingen hjælp. jeg var der bare, for skulle se om hun kunne klare alle de ting der nu kunne opstå. og jeg må erkende at min bekymring blev gjort til skamme. Natasha er den mest, ansvarsfulde og pligtopfyldende part jeg nogensinde har haft.og jeg er så glad for at jeg gav hende changen.
Det har faktisk resulteret i at Natasha har lånt den ene af mine heste, som var den hendes egen og vi harlige forlænget kontrakten.
Du skal hvis du vælger en under 18år sikr dig at der er 100% forældre opbakning og at frældrene er idforstået med det. og ja så kan det faktisk godt lade sig gøre, at finde en part er kan passe din hest som du ønsker det.og ja når de e unge kan du forme dem som du vil.
Natasha er i dag 14år og hun er uden tvivl en af de eneste jeg ville turde overlade mine heste til. i en længere periode
sep 2008
Og til trådstarter vil jeg egentlig bare sige, at jeg synes nu du skulle lade dem komme ud og hilse, for nogle 14-15årige er altså mere fornuftige end 18 årige
Stiller jeg for mange krav? -part-