{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tøjlehalt
  • #2   12. apr 2010
    Stiv og forholdt hest :o)

• #3   12. apr 2010 tak for svarene tænker også at det er stivhed
    hun er 8 år men har ikke rigtig lavet noget de sidste 2 år så er blevet sat stille og roligt igang bliver skridtet ca 20 minutter inden vi sætter frem i trav

• #4   12. apr 2010 Det behøver bestemt ikke at være en stiv og forholdt hest!

Det kan være din bane der er for tung.
    Bagparten mangler at blive aktiveret
    At den mangler balance.

Lav noget longe arbejde med indspændinger, så din hest får flere muskler i ryggen. Tjek op på om din bane er for dårlig/ tung.

Hvor er det den er tøjlehalt? På samme sted på banen? Er det momentvis tøjlehalt Hvor tit er den osv?
    Du er nødt til at analysere dig frem til hvor og hvornår det er galt.

Min var tøjlehalt pga af en alt alt for dårlig bane. Det tog det meste af et år med super undervisning, at ride ham ud af det. Og min var hverken stiv eller forholdt.
    Det kræver en masse arbejde og en god undeviser der ved hvad han/hun gør.

• #5   12. apr 2010
    De tilfælde af tøjlehalt hest jeg har mødt har været pga. ridningen, at tøjlerne er blevet brugt til at få hesten ned med og at hesten så dermed har været spændt igennem hele kroppen, hvilket har forårsaget at den var halt - men hun når man have fat i tøjlen.

Hvis hesten er stiv, så kan tøjlehalthed vel også frembringes af en forholdt holdning i en holdning den ikke har muskler til smiley

• #6   12. apr 2010 banen er ikke for tung eller hård på nogen måde hun bliver redet for forholdvis løs hånd da hun ikke er en pony man skal have fat i tror det er balancen den er gal med

• #7   12. apr 2010
    Ikke for at grave i det... Men kiggede billeder på profilen - og tøjlerne er nu ikke særlig løse :o)

• #9   12. apr 2010 er hun kun når du rider? eller også når hun traver i longe?
    Er hun når i rider uden sadel? har du prøvet bare at tage en tur i grimen, osv osv.
    Det aldrig nemt at analysere. jeg undres lidt over hvordan du kan nå frem hesten ikke er halt efter 10 min smiley for er min halt rider jeg ikke i 10min

Men ja i har jo nok prøvet en del. har i evt. fået kiropraktor ud? det hjalp min og saddel, som er tilpasset. tænderne kan drille, hvis de ikke er blevet ordnet.
    efter 10 min kan man også sige hesten så har vænnet sig til smerten, og derfor ikke viser den. men det behøver ikke at betyde, at den ikke har ondt længere.

Noget rigtig ærgeligt noget at stå med, men jeg ville ikke ride den, i trav overhoved, hvis den viser halt der. så vil jeg sige kun longe. og er den så halt i longe så må man smerte dække indtil man præcis ved hvor den har ondt.
    Held og lykke med den, håber det bedste.

• #10   12. apr 2010 Min hoppe har været det for 3 uger siden. (Havde dyrlæge og min underviser inde over. Jeg havde for 4 mdr. siden købt ny sadel af en der kaldte sig sadelmager - jeg syntes nu ikke sdlen passede så godt som hun sagde. Men de syntes jeg skulle ride lidt endnu. )
    Hun blev tøjlehalt af en sadel der klemte skulder og ryg - så hun var øm og ikke kunne bruge ryggen optimalt. Idag er hun heldigvis løsnet op igen. Så tjek sadlen også.
    Men en hård hånd kan give tøjlehalthed, det kan en ustabil tøjle dog også.

Kommentér på:
tøjlehalt

Annonce