Sømstukket!!!!! {{forumTopicSubject}}
Kære alle, her er en bøn til alle de piger og drenge, der får skoet deres heste, af en lidt for emsig smed. Min søde, men stakkels hoppe, blev skoet af en smed fra Nordsjælland for godt et års tid siden. Hun er det rareste gemyt overhovedet, men den dag han var der, var hun ikke just en engel og hoppede og skabte sig, hver gang han slog søm i. Smeden blev gal og til sidst, da han var blevet godt træt af hende, lammede han hende lige 2 knytnæver i siden. Jeg var lamslået og kunne knap tale, og ja, had mig bare, for ikke at pande ham ned. Jeg brugte ham aldrig siden og har nu fundet en ny smed, der har en engels tålmodighed. Tager det 2 timer, så tager det 2 timer. Sådan siger han. Han råber ikke, slår ikke og starter bare forfra, hvis de skaber sig og i mandags faldt bomben så!!! Han opdagede, at hendes nerve- og blodbaner sad meget langt nede og at hun faktisk havde blødt rundt om de gamle søm. Hun var blevet sømstukket og det at have smed, var forbundet med en ulidelig smerte og var blevet afstraffet for det. Nu har han sat sømmene så langt nede, at hun står helt stille i den tid han er der og hun er glad for ham. Så alle: "spørg" lige hesten, hvorfor den skaber sig, inden i afstraffer.
KH Malene og Madicken.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
En jeg kender havde en smed der slog hesten med filen over mulen!
Jeg har en rigtig flink smed fra Bornholm som er herovre (sjælland) for at tage uddanelsen!
Han er rigtig god ved hestene og tager arbejdet stille og roligt!
Knus Kine!
maj 2004
Følger: 112 Følgere: 111 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 718
Ejj, hvor synd for din hest! Hvor ond kan man være? Man slår da ikk en hest! Og overhovedet ikk med KNYTNÆVER?
KnuS Miig
nov 2003
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 20 Svar: 126
Qnuzz
Maiii
maj 2004
Følger: 112 Følgere: 111 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 718
Det kan sagtens være at din hest går uden sko.. Og det er der sikkert Mmaaaaaange andre der også kan, men nogle heste bliver simplethen halte hvis de ikk har sko på? Og næste alle springheste(distriksplan m.v.) bliver nød til at havde sko på man kan sætte mordax i..
KnuS Miig
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 51
Hilsen Malene
Sømstukket!!!!!