{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

Sømstukket!!!!! {{forumTopicSubject}}

Kære alle, her er en bøn til alle de piger og drenge, der får skoet deres heste, af en lidt for emsig smed. Min søde, men stakkels hoppe, blev skoet af en smed fra Nordsjælland for godt et års tid siden. Hun er det rareste gemyt overhovedet, men den dag han var der, var hun ikke just en engel og hoppede og skabte sig, hver gang han slog søm i. Smeden blev gal og til sidst, da han var blevet godt træt af hende, lammede han hende lige 2 knytnæver i siden. Jeg var lamslået og kunne knap tale, og ja, had mig bare, for ikke at pande ham ned. Jeg brugte ham aldrig siden og har nu fundet en ny smed, der har en engels tålmodighed. Tager det 2 timer, så tager det 2 timer. Sådan siger han. Han råber ikke, slår ikke og starter bare forfra, hvis de skaber sig og i mandags faldt bomben så!!! Han opdagede, at hendes nerve- og blodbaner sad meget langt nede og at hun faktisk havde blødt rundt om de gamle søm. Hun var blevet sømstukket og det at have smed, var forbundet med en ulidelig smerte og var blevet afstraffet for det. Nu har han sat sømmene så langt nede, at hun står helt stille i den tid han er der og hun er glad for ham. Så alle: "spørg" lige hesten, hvorfor den skaber sig, inden i afstraffer.
KH Malene og Madicken.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sømstukket!!!!!
  • #1   2. jul 2004 Nårh stakkels hest!

En jeg kender havde en smed der slog hesten med filen over mulen!

Jeg har en rigtig flink smed fra Bornholm som er herovre (sjælland) for at tage uddanelsen!
    Han er rigtig god ved hestene og tager arbejdet stille og roligt!

Knus Kine!

• #2   2. jul 2004 Heej....

Ejj, hvor synd for din hest! Hvor ond kan man være? Man slår da ikk en hest! Og overhovedet ikk med KNYTNÆVER?

KnuS Miig

• #3   2. jul 2004 Golden går slet ikke med sko... Har fået dem af... Er nemlig MEGET IMOD SKO! Kan ikke se nogen grund til at heste skal have sko på. Vores smed er rigtig god, og lidt sjov nogen gange... Det er der jo også brug for...

Qnuzz
    Maiii

• #5   3. jul 2004 Pia S:

Det kan sagtens være at din hest går uden sko.. Og det er der sikkert Mmaaaaaange andre der også kan, men nogle heste bliver simplethen halte hvis de ikk har sko på? Og næste alle springheste(distriksplan m.v.) bliver nød til at havde sko på man kan sætte mordax i..

KnuS Miig

• #7   3. jul 2004 Tak for alle svarene. Jeg kan høre, at der er stemning for, at heste går uden sko og en mener slet ikke det er nødvendigt. Min hoppe har altså ikke særligt gode hove, og hendes benstilling er så dårlig at hun slider sig skæv og går til sidst på balderne. Det er faktisk ikke muligt at undlade at sko hende, hvis hun skal være til at ride. Men det jeg så skrev til sidt var, at nu er skaden jo opdaget og smeden har jo taget højde for det og nu går det fint. Og Anton er jagt- og distance hest og det ville faktisk være synd at bede ham gå 30-40 km uden sko. Han er ikke ømtået, men noget af ruten er på asfalt og noget foregår i trav og galop. Så det med, at de sagtens kan gå uden sko, det er der altså undtagelser for. Apropos det med at smeden slår. Den samme dumme smed, slog Anton to gange i siden med hammeren (den spidse ende!!!!) fordi han ikke ville stå stille....HAN VAR 3 ÅR GL og havde aldrig haft smed før, hvad fanden havde han forventet. Disse 2 episoder skete samme dag og jeg svor, at mine heste ALDRIG skulle møde ham igen. Anton var faktisk bange for den nye smed, da han var der første gang. Han fløj baglæns, når han nærmede sig.
    Hilsen Malene

Kommentér på:
Sømstukket!!!!!

Annonce