{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

hoven i sæbespåner = panikker {{forumTopicSubject}}

sagen er den at shake jo blev sømstukket i torsdag og jeg havde dyrlæge fredag... han fik smertestillende og penselin fredag, lørdag og søndag..

Men han er stadig øm. skoen fik jeg af ham igen torsdag efter kun 4-5 timer, fordi jeg opdagede det der, men han er stadig øm smiley
Jeg har lige snakket med dyrlægen i dag, og været inde og hente penselin til i dag og i morgen også.. og så synes hun at han skal have skoen på igen.. så smeden kommer i morgen og lægger skoen på igen..

Men han er jo stadig øm og halter lidt.. Smeden siger at jeg skal blive ved med at bade hans hov i sæbespåner, sagen er bare den, at det er lettere sagte end gjort smiley

Shake er meget svær at få til at stille sin hov i en spand vand.. Og når han så trækker den til sig, altså hoven, er det i et ordenligt ryk, så vandet plasker op og han rammer spanden med hoven.. derefter bliver han jo bange for spanden og går i panik..

Den eneste måde jeg kan gøre det på er at være lynhurtig på reflekserne med at gribe hans ben på vej op, så han ikke rammer spanden, men det er jo ikke holdbart, og det er jo ikke altid at jeg når det smiley

af den grund har jeg kun forsøgt en gang med det..

har I nogle forslag til hvordan jeg ellers kan få badet hans hov i sæbespåner? smiley

Egentlig er det bedste at han ikke får skoen på endnu, men han er også øm uden sko, fordi han er helt nybeskåret og så skal han halthedsundersøges på den andet ben på torsdag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hoven i sæbespåner = panikker
  • #1   23. jun 2008 Hvad med nogle våde klude vreddet op i sæbevand, også vikle dem rundt om hoven?

Problemet kan sagtens trænes væk, men det vil nok ikke lige kunne gøres på 5 min =)

• #2   23. jun 2008 Kan du ikke tage sådan en opvaske bajle , den er ikke så dyb .. Virker for nogle

Ellers har jeg også læst at man kan hælde vandet i en pose og binde posen om hoven.. Så bliver vandet der , bare om hesten er med på den (;

Stifler er heller ikke meget for sådan noget , så jeg plejer at tage masser af vand og sæbespåner og så en stor svamp.. Så presser jeg bare vandet på hoven til der ikke er mere smiley

• #3   23. jun 2008 Zandra:
    ja det kan det, men det kommer til at tage lang tid med shake..
    han er nervøs anlagt..

Johanne:
    jo jeg kunne self prøve med en balje...
    en plastikpose går han bare i panik over.

• #4   23. jun 2008 Det er i øvrigt en helt normal reaktion.

Din smed har givetvis en "boot" som man spænder fast om hoven og hælder sæbevandet ned i. Det er en super løsning. Så spørg om du kan leje/låne sådan en af ham.

• #5   23. jun 2008 Med mine ungheste står jeg ved dem hele tiden og beroliger, så de ikke kommer til at vælte vandet.

Vi har også brugt en "blød" spand og holdt den oppe ved benet - det fungerede også fint.

• #6   23. jun 2008 helle W
    jeg står også og snakker og beroligere ham hele tiden, ellers står han ikke stille.. Men han får ind i mellem stadig rykket benet til sig, og så er det at jeg er nød til at være ret hurtig til at fange hans ben.
    Jeg kan ikke nå at låne en boot, da han skal have skoen på igen i morgen..

• #8   23. jun 2008 Bare tage det stille og roligt. Først kun spidsen af hoven, mens der er en der står og giver den en godbid eller to, så lidt mere af hoven osv. Det plejer at virke ved vores heste.. Og en opvaskebalje er også en god idé da de ikke er så høje

Kommentér på:
hoven i sæbespåner = panikker

Annonce