{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Søm i hoven? {{forumTopicSubject}}

Da jeg kom ud til min pony her i går, og skulle til at rense hove, sparkede den pludselig ud efter mig. Jeg opdagede så sømmet i hoven, og min mor tog det ud, og hun fik hovbad med sæbespåner 3 dage den dag.
Men det bløder stadig, og det udvikler sig jo til en hovbyld, hvis der kommer jord derop?
Hun har lige stået stille i 3 måneder med hovbylder i samme hov, så vi vil virkelig gøre ALT for at det ikke skal ske igen.
Kan man putte noget vat og nogle bandager på eller noget?
Ponyen er naturligvis ikke på fold, og har boksro.

Nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søm i hoven?
  • #1   8. sep 2014 Hvad siger smeden? Og dyrlægen? smiley

• #2   8. sep 2014 Smed siger 3 gange fodbad om dagen, dyrelæge kommer her i eftermiddag smiley

• #3   8. sep 2014 Jeg ville gøre det at jeg rensede hoven med fodbad 3-5 gange dagligt. Så tager du nogen engangs vaskeklude/ skum klude - koster 8kr for 50 klude! Så tager du en 5-7 klude og klipper til og ligger inde i hoven. Så tager du gaffa tape og vikler om hoven så kludene sidder helt fast smiley så tager du en 5-7 klude igen og gør det Sanne eb gang til så du sikker på det helt lukket smiley
    Det holder super godt så længe folden ikke er smask våd og i boksen kan dt sagtens holde smiley
    Gør det hver gang min hest taber en sko og smeden er meget glad for jeg gør det for det holder simpelthen så godt så hoven slet ikke bliver ødelagt smiley

• #4   10. sep 2014 Renser hoven put vat ind også bare gaffa tape rundt om! smiley

• #5   10. sep 2014 Det er næsten umuligt at et sømstik ikke udvikler sig til en hovbyld. Men i og med i ved hvor indgangshullet er ved i jo også hvor bylden vil komme, også skal smeden jo bare skære den op når den kommer.
    Det er altså yderst sjældent at heste kommer til at stå længe pga en hovbyld, dette sker kun hvis den ikke bliver opdaget hurtigt og ender med at vandre.

Kommentér på:
Søm i hoven?

Annonce