903 visninger
|
Oprettet:
hun fatter bare ik hun skal stå stille {{forumTopicSubject}}
når min unghest står på strigle gangen bliver hun ved med at går frem og stå og trampe i jorden, hun stejler tilbage fordi hun er gået så langt frem så rebene hiver tilbage, lige så snart jeg viser mig frem for hende ved hun det er forkert og går tilbage..
men hun har knækket en snor før og jeg ved sempelthen ikke hvad jeg skal gøre.
nogen gode råd`?
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Hav et træktov bundet i grimen så du kan hive tilbage når den gør noget den ikke må.
Det kan være den keder sig? Min pony er bare uopgragen -.-
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
Jeg har brugt det på Corrado, jeg siger bare højt CO, også ved han at det han laver han ikke må, holder han op med.
apr 2009
Følger: 78 Følgere: 141 Heste: 3 Emner: 514 Svar: 2.302
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 646
og rose når det går godt
apr 2009
hun har stået stille før men er bare blevet rigtig strid på det seneste..
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hvis hun gør det når du er der, så træn alm. stå stille. undlad evt at binde hende, et par gange, så komme hun ikke op og slås med tovene. ofte er torvene en genvej for os, da hesten så står der hvor man stiller den. men den bør faktisk kunne stå uden at blive bundet op.
så tja træning fra jorden, er mit råd til vejen frem. og tolmodighed.
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
jun 2007
Følger: 103 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 180 Svar: 722
men når du skal ride tager du den ud på staldgangen og strigler nusser og kæler den og pludselig går du for at hente udstyr.. men hesten ved jo ikke altid hvor lang tid du vil være væk.. mange af vores heste ude på mit arbejde gør nemlig det samme.. lige i starten når de kommer i ridning er der ingen problemer.. og efter noget tid vil de ikke stå stille og når de har vænnet sig til at kunne stå 'alene' der kan godt gå nogle måneder.. de lære det .. men evt. sætte gummi rem på og panikhængsler for en sikkerheds skylde.. såden nogle kan du få mange stæder.. ':)
Hilsen Anna
ps hvis ingen ting virker er den nok uopdragen ligesom min unghest ':D
apr 2009
hun fatter bare ik hun skal stå stille