{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

hun fatter bare ik hun skal stå stille {{forumTopicSubject}}

når min unghest står på strigle gangen bliver hun ved med at går frem og stå og trampe i jorden, hun stejler tilbage fordi hun er gået så langt frem så rebene hiver tilbage, lige så snart jeg viser mig frem for hende ved hun det er forkert og går tilbage..
men hun har knækket en snor før og jeg ved sempelthen ikke hvad jeg skal gøre.

nogen gode råd`?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun fatter bare ik hun skal stå stille
  • #1   5. mar 2010 Lad hver med at give godbidder på staldgangen hvis du gør det.
    Hav et træktov bundet i grimen så du kan hive tilbage når den gør noget den ikke må.
    Det kan være den keder sig? Min pony er bare uopgragen -.-

• #2   5. mar 2010 Du må være lidt bestem overfor hende. Vis hende at hun skal stå der hvor du vil have hende. Lige så snart hun prøver på at flytte sig, siger du en høj lyd, og hun lære hurtig at når du siger den, så betyder det at hun skal stå stille. Men husk at klø hende når hun står stille, og rose hende.
    Jeg har brugt det på Corrado, jeg siger bare højt CO, også ved han at det han laver han ikke må, holder han op med.

• #3   5. mar 2010 problemmet er at hun kun gør det når jeg ikke er der, dvs. hvis jeg fx. er i sadelrummet for at hente sadel og hovedtøj, så kan jeg høre hende, og lige så snart jeg står ude på gangen stopper hun:S

• #4   5. mar 2010 lær at hente de ting du skal bruge før du sætter hende på staldgangen og som ejer af en unghest kræver det tålmodighed de skal jo lære en masse.............. men du kunne jo træne den ved at gå fx 2 min og når den kan det så fx 3 minutter eller hvad du nu syntes

og rose når det går godt

• #5   5. mar 2010 det nytter ikke noget at give hende, hendes vilje..
    hun har stået stille før men er bare blevet rigtig strid på det seneste..

• #6   5. mar 2010 tja undlad at gå fra hende smiley hav alt klar i stalden inden du henter hende. du skriver selv hun er en unghest, mentalt føler hun sig måske ekstra udsat alene og bundet på staldgangen, gør hun nok bare opmærksom på.

Hvis hun gør det når du er der, så træn alm. stå stille. undlad evt at binde hende, et par gange, så komme hun ikke op og slås med tovene. ofte er torvene en genvej for os, da hesten så står der hvor man stiller den. men den bør faktisk kunne stå uden at blive bundet op.

så tja træning fra jorden, er mit råd til vejen frem. og tolmodighed.

• #7   6. mar 2010 Skaf dig sådan nogle "gummispænder", som dem man kan bruge til en trailer. Linus fandt hurtigt ud at at han kunne knække et almindeligt træktov ved at rykke til, men med den her nye gummidims, så udvider den sig bare og giver det samme konstante ryk i hesten, som hvis en person holdt den. Gummidimsen kan nemlig give sig rigtig rigtig meget og til sidst opgiver hesten at kæmpe mod, fordi den indsær at gummidimsen ikke går i stykker ved det. smiley

• #8   6. mar 2010 kan det være den føler sig utrug ved at være alene. den skaber og går frem og tilbage er at typisk tegn på nervøsitet eller stress):. for mig lyder det som en unghest det ikke kan lide at stå alene på staldgangen.. var lige inde på dens profil.. den er jo ikke så gammel ..
    men når du skal ride tager du den ud på staldgangen og strigler nusser og kæler den og pludselig går du for at hente udstyr.. men hesten ved jo ikke altid hvor lang tid du vil være væk.. mange af vores heste ude på mit arbejde gør nemlig det samme.. lige i starten når de kommer i ridning er der ingen problemer.. og efter noget tid vil de ikke stå stille og når de har vænnet sig til at kunne stå 'alene' der kan godt gå nogle måneder.. de lære det .. men evt. sætte gummi rem på og panikhængsler for en sikkerheds skylde.. såden nogle kan du få mange stæder.. ':)

Hilsen Anna smiley

ps hvis ingen ting virker er den nok uopdragen ligesom min unghest ':D

• #9   6. mar 2010 hehe oka tak for jeres råd:)

Kommentér på:
hun fatter bare ik hun skal stå stille

Annonce