{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Fatter hende ikke /: {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er (:

Var lige ude at ride i dag. Rider i en hal i nærheden, hvor der normalt ikke er en sjæl, men der er så kommet en med nogle heste her sidste dag..

Har så hørt lidt om hende, ved så at hun er tysker, og nogen siger at hun skal med til ol i beijing år 2008, tror bar ik helt det passer smiley
Hun har et par heste stående derude, hvor der er hestepasser på hele døgnet rundt, hvor hestene bliver vasket osv. Har kun set hestene i bevægelse 2-3 gange hvor de bare blev longeret i grime af en hestepasser.. Og OMG de er lækre de heste, de har super gang og det hele..

Men så hende så bare ride i dag.. Og blev godt nok chokeret, hun brugte roll-kur ;s Hesten fik ikke lov til at strække halsen en eneste gang, heller ikke da hun skridtede af..

Og nu vil hun så sørge for at vi ikke må ride der imens at hun er der /:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fatter hende ikke /:
  • #1   19. dec 2007 Hvorfor må i ikke ride der ? (:
    Altså ved du hvorfor hun ikke vil have det ? ^^

• #2   19. dec 2007 Jeg havde simpelthen roll-kur - synes det er helt forkert. Det er noget mærkeligt noget med dem der tror - og i nogen tilfælde ved - at de er meget bedre end andre. Man skulle tro det ville være god træning at have et par andre heste der også.

• #3   19. dec 2007 Cæcilie K: synes bar ik hun kan tillade sig at "smide" os ud, når hun kun har været der i en uge ! smiley

Hesten den virkede nærmest bange for hende, men det kan jeg nu og's godt forstå smiley

• #4   19. dec 2007 Arghhh! Jeg mener 'hader' ikke 'havde'. Ups. smiley

• #5   19. dec 2007 Team Ssrk (Nicoline) !:
    hun har i hvert fald snakket med ejeren af hallen om at hun ikke vil have at der er andre i hallen i mens at hun er der :s

• #6   19. dec 2007 Han er da latterlig xD ?
    Hun tror bare at hun er så smart hahah d: . < er hun så en type ? (:

• #7   19. dec 2007 ved ik hvad roll-kur er men det lyder bare som om hun skjuler noget for jer alle s¨å.-
    underligt

• #8   19. dec 2007 Roll kur er ikke ok, heller ikke hvis hesten kun går sårn i 2 sek!

• #9   19. dec 2007 Team Ssrk (Nicoline) !
    Hun er sådan en type der fylder hele hallen selvom man kun er 2 og det er en 20x60 hal :s

• #11   19. dec 2007 stakkels hest. sikker en s*k

• #12   19. dec 2007 Helle N
    han har ikke noget imod det.. Han er glad bare han får hans penge :s

• #13   19. dec 2007 Team (kings stud) M
    Roll-kur her:
    http://www.youtube.com/watch?v=jyozYRj2oz0&feature=related

: Altså hvor man rider hesten med nakken bøjet helt ind.

JEG HADER ROLL-KUR. DET ER DIREKTE ONDT!

• #15   19. dec 2007 ku græde
    det kan umuligt være sundt, det for sygt at se på !
    det får den sku da ondt i nakken af, får helt ondt selv..
    tak for hjælpen KEZA

• #18   19. dec 2007 Simone A - Måske det ikke er skadeligt fysisk. Men det er med garanti skadeligt psykisk, hvilket gør det meget værre.

• #19   19. dec 2007 pauline

hvorfor tror du er skadeligt psykisk??? nu blev jeg lige lidt nysgerrig.

Anita W

• #20   19. dec 2007 Det fatter jeg ik at i vil finde jer i.
    Hun har ik ret til og smide jer ud, i betaler vel også for og være der..
    Hvis det var mig tror jeg at jeg ville prøve og filme hvad det lige er hun har gang i siden hesten er så bange for hende.
    Ufine træningsmetoder ville jeg ik bare se på uden og påtale det.
    Dumme kæ.....

• #21   19. dec 2007 Anita - Fordi man pådutter hesten den der med; "gør du ikke hvad jeg siger, så dør du", da hesten ikke kan se. For mig er det ligeså slemt at knække hesten psykisk som at knække den fysisk. Hvis du forstår? smiley

• #22   19. dec 2007 Simone A

Helt ærlig... Du kan da ikke mene at en hest har det godt på den måde den bliver redet på i rollkur.. Hesten har ikke en chance for at se hvor den rider... jeg syntes det er synd for dem.. og forstår virkelig ikke at top ryttere rider hestene på den måde... Det burde ikke være nødvendigt... Man kan desuden sagtens se at hesten ikke bruger sig som den burde i den form for "samling" Og jeg er ret sikker på at man stresser hesten..

• #23   19. dec 2007 Ud over de ting som roll-kur ud fra min mening må gøre at fysisk og psykisk skade på hesten (men som desværre ikke er bevist endnu).. så ødelægger det hestens stop-knap, og hvis man ser på fx Anky's heste så kan de ikke skridte men går pas og de taber konstant bagbenene i traven og fejltakter tit.. desværre trækker disse fejl meget lidt ned og i andre momenter får hun super høje karektere..
    Desuden har hendes heste flere gange reagere meget voldsomt, hvilket er tegn på stress..

• #24   20. dec 2007 Ja.. jeg ved også godt at der er lavet undersøgelser... Jeg syntes stadig det er frusterende at nogen rider sine heste på den måde... Det er så tydeligt at hesten ikke bruger sig korrekt.... Det er åbenbart blevet mode dille, fordi anky rider sådan.. så må det jo være det rigtige.... hmmm..

• #25   20. dec 2007 det er som om de professionelle ryttere er blevet for professionelle til at bekymre sig om deres heste. de rider jo bare for at vinde. ligesom mange springryttere river meget i deres heste, så gør dressurrytterne det her. ):

• #26   21. dec 2007 Simone A

Sjov måde at løsegøre en hest på... :S :S Forstår ikke engang hvorfor du forsvar det.. :S Det er sørgeligt...

og jo mange top ryttere rider kun for at vinde... Ellers ville en som anky nok heller ikke ride sine heste sådan, for at komme frem i verden... At folk vælger 4 års har jo ikke noget med det at gøre... kan godt forstå man vil starte op fra bunden af med en ny hest, andre ikke har redet..

• #27   21. dec 2007 Simone A - Topryttere rider for at vinde fordi de skal reklamere for deres sponsorer, stutteri eller andet. Og når jeg ser et grand prix program ser jeg tit en hest med munden åben og piskende hale, som absolut ikke slapper af!

• #28   21. dec 2007 Jamen, du skriver jo netop, at man ikke kan ride en grand prix på en spændt hest?! Så vidt jeg er orienteret er en hest der ikke slapper af spændt?

• #29   22. dec 2007 Ved du ikke hvad hun hedder???

Nå, men det lyder da lidt mærkeligt at hun skulle kunne få det hele for sig selv. Så må hun jo betale for at leje hele stedet og ikke kun sine egne bokse.

Nå, men den seneste forskning jeg har læst om roll kur siger at det ikke gør fysisk skade på hesten... og jeg går ud fra man har undersøgt det på folk der bruger det som en del af deres ridning og ikke rider halvanden time om dagen sådan, for det vil jo slide enhver levende organisme at arbejde i samme stilling konstant.

Til gengæld siger artiklen at det eneste man kan påvise er at heste der ikke er vant til det, bliver stressede af at blive redet ved hjælp af roll kur.

Det lyder jo ikke så fedt, men på den anden side tror jeg faktisk man kan måle stress på heste hver gang de bliver udsat for noget de ikke er vant til. Jeg ved i hvert fald at Masetto er tydeligt stresset hver gang vi træner changementer... for dem har han ikke vænnet sig til endnu.

Så i bund og grund ved jeg ikke om roll kur er så meget værre for heste end så meget andet. Nogle gange tror jeg det største overgreb er at vi i det hele taget sætter os op på dem... når først de har vænnet sig til det, tror jeg de kan vænne sig det ret meget andet også.

• #31   23. dec 2007 Jeg er ikke så negativ som så mange andre her overfor fx Anky's metoder. Jeg ser værre behandling af heste blandt helt almindelige ryttere end det jeg har set med hende....

Til gengæld synes jeg stadig det er mærkeligt at opstalde sin hest et sted med helt "almindelige" rytterere og heste, hvis man gerne vil have stedet helt for sig selv.

Det virker misforstået på mig... så må man finde et sted der passer til end behov.

• #32   23. dec 2007 hmm, sidder lige og tænker lidt, hvis vi skal behandle hesten naturligt, hvorfor så stille den i en boks? hvorfor binde den?? hvorfor ride den?? man kan blive ved, i det uendelige, intet af det vi gør er jo egentligt naturligt??
    vi vil gerne ride hesten til biddet, men hvor tit gør den det i det fri? og tilmed med vægt og begrænset frihed?
    er det meste ikke noget vi pådutter dem, og har bestemt os til, at det er det rigtige, når vi nu VIL ride dem, nåå
    bare en lille tanke fra mig.

god jul.

knus Anita W

• #33   23. dec 2007 Anita W:
    Du har helt ret...
    Intet af det vi gør med hesten er dens natur, for i naturen ville den være rædselsslagen for et rovdyr som os.
    Alt hvad heste laver med mennesker er tillært...
    Heldigvis lader de færreste heste til at have noget imod de ting vi træner med dem - når de har vænnet sig til dem.

Tror det gælder for det meste... hvis vi sætter os op på den uden at den er vant til det, bliver den bange og stresset... hvis vi rider den i roll kur og den ikke er vant til det bliver den stresset.

Mange mener at det at ride uden udstyr er bedst for hesten, men hvis I hopper op på min uden trense... vil den helt klart blive nervøs og stresset... for det er den ikke vant til.

Så min holdning er nok at vi mest af alt skal finde den mest skånsomme måde at lære hesten de ting vi ønsker den skal kunne.

• #34   23. dec 2007 Rikke B

Det var meget klogt skrevet smiley hvad vi ønsker er jo forskelligt, og de fleste heste, tilpasser sig, om det så er rigtigt eller forkert, kan jeg ikke vurdere, og vil heller ikke dømme, en ridestil jeg ikke kender til.

men når jeg kigger på vores føl, og unge, tænker jeg, det kunne da være dejligt at bruge dem helt naturligt, men så skal jeg jo slippe dem løs ?? det kan jeg jo ikke.

Vi skal alle tænke os om, før vi dømmer andres måde at træne/ride på.
    jeg selv træner meget forskelligt, mine egne, jeg kender, bliver trænet på en måde, de problem ponyer jeg får ind, bliver trænet lidt anderledes, for de har brug for noget andet.

er lidt træt, forstår i ???

Anita W

• #35   24. dec 2007 Anita W: Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener.

Masetto er en lidt egenrådig hest som kan alt - hvis han vil. Han har desuden en svag ryg. Han har brug for en slags træning.

Ibero som er en PRE hingst har helt andre svage og stærke sider. Hvor Masetto har svært ved holdningen og bæringen, men til gengæld har nemt ved øvelser som fx sidebevægelser, er det helt modsat med Ibero. Han har altid hoved og hals præcis der hvor man beder ham om det og han er bygget til at samle sig. Han har bare meget sværere ved at bevæge sig sidelængs.

Smiley... RIP.... var ung og havde elendig balance... men ville gerne lægge sig dybt ned... Helt tredje træningsform...

Og hvis andre skal træne de samme heste vil det heller aldrig blive det samme.

Men der er jo ingen der siger at min er mere rigtig.

Kommentér på:
Fatter hende ikke /:

Annonce