{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

ubehagelig oplevelse med ponyen idag {{forumTopicSubject}}

i dag var jeg ude på gården og jeg fik undervisning på Miss Grey som er den pony jeg normalt rider på. Hun plejer at være rigtig sød og god til bygyndere og letøvede :). Idag red jeg hende så og hun var faktisk super sød lige ind til vi begyndte at træne Gallop anspring. Første gang gik det fint (dog forkert gallop). Hun løb lidt men det gør hun en gang i mellem og hun er altid til at styre alligevel. Men anden gang jeg skulle Springe an, og det sker lige i det jeg springer an springer hun frem i et KÆMPE hop og sætter i en vild serie bukkespring ind til hun kommer ned i den anden ende af ride huset hvor hun så stopper op. Jeg siger med det samme til min ridelærer at der er noget der genere hende og min ridelærer siger jeg skal hoppe af og gå rundt med hende til hun har skridet af. Da vi så kommer tilbage til stalden er jeg meget ked af det og min ridelærer forklare mig at sadlen var rykket frem og idet hun satte i gallop slog den lige ned i rykken på hende og at det var det hun reagerede på.

Men nu sidder jeg bare her med en så dårlig fornemmelse i maven, for det var ikke en speciel sjov oplevelse og det mindede mig så meget om min gamle pony fordi det også var sådan jeg fandt ud at at hun var syg og det flåede alt sorgen op igen ;( Men tvivlen nager hvad nu hvis det ikke var sadlen? Jeg kan jo aldrig være sikker? Men alligevel, hun har jo aldrig gjordt sådan før!? Ufff! Har i prøvet noget lignende og hvad gjorde i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ubehagelig oplevelse med ponyen idag
  • #1   25. feb 2010 har selv prøvet noget lignene da jeg gik til ridning.
    Ditte (den pony jeg red) plejede at være meget fræk men stadig væk utrolig dejlig og sød og til at styre, hun virker meget rolig da jeg sidder op men i det jeg når hovslaget springer hun til side, jeg tænker ikke videre over det da jeg fortsætter da det ikke er første gang hun har gjort sådan, men da jeg kommer om på den anden side af hovslaget begynder hun at bukke indtil jeg ryger, og selvfølgelig lander forkert og brækker armen :s
    jeg tænker hele tiden om sadlen kunne have irriteret hende men som du også skriver er det jo ikke til at vide? smiley


  • #2   28. feb 2010 ændret adfærd pleje at betyder hesten er genert af et eller andet ting.....kan den gallopere i longen uden at laver ballade - men sadel og hovedtøj på - og indspændings tøjler? -

  • #3   28. feb 2010 Gwen

    Vi prøvede igen idag, de første 2-3 gange var hun sød og fin men fjerde gang gjorde hun præcis det samme... Så vi tror hun har haft en dårlig oplevelse med noget for vi har kun haft hende i 3-4 måneder så vi ved jo ikke alt om hende ;( smiley


  • #4   28. feb 2010 og hun havde selfølgelig en sadel på der passede smiley

  • #5   28. feb 2010 Har hun måske for meget energi? hun kunne jo bare være fræk? - kan andre laver overgange til gallop på hende uden ballade? - kan hun gallopere på fold uden problem - på begge volter? - det er ikke sjovt at har en pony du er utryk ved - og det bliver aldrig bedre så længe du følger dig ikke tilpasse - hvis jeg var dig - får en dyrlæge (en gode en) til kigge på hende og forklare problemet - helst rider mens dyrlægen er til sted. Siger dyrlægen ponien fejler ikke noget - kan du begynde at undersøge andre årsager - smiley

  • #6   28. feb 2010 Gwen

    Det er lidt svært med dyrlæge, hun er jo ikke min pony, hun står bare i min fritidsklub hvor jeg kommer hver dag, og det er derfor det kun er mig der rider hende smiley Og så nogle gange andre, men hun er ikke så populær


  • #7   28. feb 2010 og nej andre kan heller ikke....

  • #8   1. mar 2010 hvis hun er sådan med andre og er ikke så populær er det nok fordi hun fejler noget som giver hende denne temprement - du gøre sikkert ikke noget forkert.
    Så må du se sandheden i øjet - du kan enten bliver ved at ride på den pony - og miste tillid eller skifte til en du kan ride på og bliver glad og udvikler din riding på. Hvis der er ingen som kan håndter den pony - den måtte fejler et eller andet som irriterre den - derfor bør ejern få den undersøgte, men den kan du ikke gøre så meget ved - du må bestemmer om du vil videre, ellers bliver ved at har problemer, og bliver usikker - da det lyder ikke som ponyen vil ændre sin adfærd før i finder ude hvad problemet er. pøj pøj


  • #9   1. mar 2010 Nej det er ike derfor hun ikke er populær, hun var heller ikke populær før hun begyndte på det. og den gang var hun super sød og dygtig, jeg vil fortsætte med at ride hende for jkeg ved at vi sammen kan komme igennem det smiley

Kommentér på:
ubehagelig oplevelse med ponyen idag

Annonce