{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Ubehagelig oplevelse med eksemmaske. {{forumTopicSubject}}

Min pony skulle på ny fold idag, med sit eksemdækken. De tog en lille fræser tur, og så brød hesteejer panikken ud, da min pony begyndte at sige underlige lyde som om han var ved at blive kvalt, jeg blev da selvfølge totalt angst og løb ned til ham, for derefter at finde ud af at han er ved at bliver kvalt i sin egen eksemmaske... Stoffet er meget længere end de viser på billedet(og nej den var ikke for stor til ham, næsten for lille..) det nåede ned over næseborene. På grund af at han var forpustet, fik han trukket stoffet ind i næseborene hver gang han prøvede at trække vejret, og var derfor ved at blive kvalt... Heldigvis skete der ikke noget, men han skal ikke længere have maske der går ned over mulen længere...

(link fjernet)

bare en lille advarsel til alle hestejere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig oplevelse med eksemmaske.
  • #1   23. jun 2014 Ej hvor uhyggeligt!!! Det er da ret træls at det skete smiley

  • #2   23. jun 2014 Godt du var der, så du kunne få det af i en fart. Det kan hurtigt blive farligt, når man giver heste dækkener på, der ikke passer ordentligt - særligt når det går ned og dækker næseborene.

  • #3   23. jun 2014 må altså sige at jeg ikke længere tør at bruge maskerne til mine
    det er nemlig anden gang på under 14 dage at man hører at heste er kommet galt af sted med dem på.

    så mine får altså bare et fluepandebånd på. ja jeg kommer til at samle dem op 10 gange om dagen, men det er da bedre end at de kommer til skade - jo jeg ved godt at nogen siger at de kan skade øjene, men jeg har brugt dem i 13 år uden problemer, andet end at det koster et par pandebånd engang imellem, eller at de smider dem af.

    mine vil altså så hellere ikke have maskerne på. Lige så snart de ser dem, så er de væk.


  • #4   23. jun 2014 Anja: I det oplæg der blev lavet ang. fluemasker, var der et eksempel på en der havde været nødt til at aflive hest pga. fluepandebåndet var gledet ned, og praktisk talt, skåret øjet op, så det ville jeg godt nok heller ikke bruge!

    Det gælder bare om at finde masker der passer optimalt! smiley


  • #5   24. jun 2014 både pandebånd og masker skal passe, ellers risikere man de kommer til skade. Men som hesteejer så burde man også allerede vide det inden man kommer det på sin hest. ser dog tit at folk køber udstyret for stort, gælder alt fra dækner, grimer mm. Og det er lidt dumt når hesten kan blive skadet i stedet for.

    som sagt så har jeg haft mine to banditter i 13 år og hver sommer har de haft fluepandebånd på, uden problemer. Maskerne begyndte jeg på for et par år siden. og som sagt så er de s.. smuttet lige så snart de ser den

    pt har jeg ikke haft brug for noget af det endnu. det skal være varmere inden mine bliver irriteret.


  • #6   24. jun 2014 TS: Kan du evt klippe stoffet så det er kortere? Og godt i var til stede, ellers kunne det da have gået virkelig galt.

    Anja: Du kan risikere hesten kommer til skade med alt. Min kom jo til skade pga ejen dumhed med at sætte masken ind under grimen så den derfor ikke kunne falde af.


  • #7   24. jun 2014 Jeg har bare givet ham en anden på der ikke går ned over mulen:)

Kommentér på:
Ubehagelig oplevelse med eksemmaske.

Annonce