{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.918 visninger | Oprettet:

MEGET ubehagelig oplevelse!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle på hg eller hvertfald jer nær sydsjælland/ Falster. .
Min kæreste og jeg har over de sidste måneder observeret en sort Peugeot 207 med tonede ruder hele vejen rundt også forruden med regn nr: AJ 92 064...
Denne bil har holdt ved os, for enden af vores allé lige op af folden..
Føren af bilen stikker af så snart du nærmer dig bilen og har Været her gentagende gange!
Sidste weekend så vi denne bil sidst og vi kørte efter ham mod Nykøbing F hvor han kørte på en meget voldsom og ubehagelig måde!..
Om natten vågner vi ved at vores hunde Gør meget voldsomt og min ene hest står i vores have???! INTET brud på hegn eller noget som helst, de to andre stod på folden..
Idag (præcis en uge efter) kommer jeg ud ved at min hest nu står midt på vores allé, en stol ligger midt på allen, min hovfedt+shine står midt på gulvet i stalden og et smadret glas i foder rummet!
Jeg har tjekket hegnet igennem 100 % og der er igen intet brud!.. man kan se i stenene at min hest har danset rundt og Været helt oppe på vejen..
Jeg VED at hun ikke går igennem hegnet og har ikke Været ude for hegnet i hverdagene! ..
Jeg vil hører om nogle andre nær lolland/ Falster har oplevet dette??
Jeg synes det er rigtig ubehageligt og politiet vil ikke Gøre noget ved det ?! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEGET ubehagelig oplevelse!!!!!
  • #2   19. jul 2015 Det er møg ubehageligt! Bilens regner Nr er : AJ 92 064

  • #4   19. jul 2015 Ja vi har kontaktet politiet flere gange og de har skrevet en sag med det men vil ikke Gøre andet ved det så længe ham der køre bilen ikke har lavet kriminalitet. Politiet sagde endda til os at de havde fundet nummeret på ham der har bilen og de ville ringe til ham.. vi har så bare ikke fået nogle tilbage melding fra politiet .. smiley

  • #5   19. jul 2015 Ring til dem igen ? Det er ulovligt at bevæge sig på privat grund !

  • #6   19. jul 2015 Det har vi gjort. . Men vi har ikke set ham lukke hesten ud og derfor Gør de ikke noget ved det

  • #7   19. jul 2015 Her er et billede af stolen på Allen

    profilbillede
  • #8   19. jul 2015

    profilbillede
  • #9   19. jul 2015

    profilbillede
  • #10   19. jul 2015

    profilbillede
  • #11   19. jul 2015 Fy for.... smiley
    Nøj hvor må det være klamt!

    Har i overvejet at sætte overvågning op? Kan i få det/ham på film, så politiet da gøre noget.. smiley


  • #12   19. jul 2015 du har ringet til politiet, har reg nr osv.. men har du ringet til dem i dag, men det du har oplevet nu? en rude der er smadret og folk tydeligt har været inde i din stald, ergo indbrud?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #13   19. jul 2015 Har du bevis på at føre af bilen faktisk har noget med de forskellige hendelser at gøre?

  • #14   19. jul 2015 Der er ikke tegn på indbrud. .det var et glas som har stået på bordet helt inde på en spand..
    Ja det er klamt og vi overvejer også overvågning.


  • #15   19. jul 2015 Nej ikke andet end han holder helt op af folden og bare holder lige indtil man kommer op på siden af bilen så stikker han af med hjulspind og meget voldsom kørsel.. Han har Været ved at påkøre min bror som kom gående mod ham.


  • #16   19. jul 2015 Jeg syntes i skal sætte overvågning op hurtigst muligt !
    Derudover så syntes jeg i skal prøve at filme det, næste gang i går mod bilen.. Så kan politiet se med egne øjne hvor mistænkelig han er, og hvor voldsomt han køre væk..


  • #17   19. jul 2015 Ville bestemt også sætte overvågning på. Det lyder meget ubehageligt.

  • #18   19. jul 2015 Det havde vi også tænkt os.. at filme ham...


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #19   19. jul 2015 Sæt et skilt med overvågning op ved vejen og evt også sæt et overvøgningskamera op der kan vise hele alléen og folden, hvis det er muligt. Som regel er skiltet dog nok.

    det lyder virkeligt ubehageligt! smiley


  • #20   19. jul 2015 Problemet er at et overvågnings kamera kan ikke både filme/vise der hvor han plejer at holde, Allen og leddet på folden samtidig..



  • #21   19. jul 2015 Det er ikke ulovligt at holde på offentlig vej....derimod kan det være ulovligt at filme en person et offentligt sted (især når personen ikke foretager sig noget ulovligt). Alene det at dele nummerpladen på et offentligt medie kan betragtes som udhængning.
    Jeg ved ikke hvad der er foregået, men at hænge en person ud uden skyggen af bevis synes jeg virker meget voldsomt.
    Min umiddelbare teori (ren spekulation) er, om han har børn han har forsøgt at give en ridetur (hesten der måske er blevet lukket ud, hovfest og stolen til at stige op fra).
    Det er selvfølgelig under ingen omstændigheder ok, men er det det, så er der da i hvert fald ingen fare på færde.
    Overvågning lyder som en god idé, og så vil i måske også finde ud af at der er en helt uskyldig forklaring (husk kun at overvåg egen matrikel, ikke offentlig vej).
    Håber i finder en forklaring smiley


  • #22   19. jul 2015 Kan i så ikke bare sætte 2 op ? En ved folden/ledet og en i stald gangen ??

    Mere for hestenes skyld... Det lyder mistænkeligt meget som en hestetyv, eller en der måske misbruger heste, det er hørt om før, at mænd sniger sig på folde/stalde og forgriber sig på hestene.... smiley

    Den dag idag kan der rent faktisk gøres noget ved så syge mennesker, da dyre sex endelig er blevet ulovligt i DK!


  • #23   19. jul 2015 Der bliver utrolig sjældent (næsten aldrig!) stjålet heste i Danmark, så det lyder meget usandsynligt. Hvis han er til dyresex, så er han da meget dårlig til at skjule sig så han ikke bliver mistænkt smiley
    Jeg tror der er en anden forklaring, og håber virkelig at i snart finder den smiley


  • #24   19. jul 2015 Har I set vedkommende om det er en mand eller kvinde?

    Hvis jeg var dig, ville jeg midlertidig lukke hesten inde i stalden om natten. Sæt hængelås på stalddøren og sæt en babyalarm op i stalden og evt. kamera. Sæt hængelås på leddet samt kamera op på folden som dækker især indgangen men helst også gerne mere, sådan at den er overvåget i dagtimerne.

    Hvis vedkommende vil forsøge at få adgang til stald eller fold, så skal de bryde ind, og så er politiet nødt til at tage det alvorligt, hvis han brækker stalddøren/hegnet op. Det er jo hærværk. Med babyalarmen vil I vågne og kan hurtigt komme hesten til undsætning og forhåbentlig fange personen til politiet kommer, så I kan få en normal hverdag igen.

    Det lyder som en sindsforstyrret person, som enten har forelsket sig i din hest og derfor gerne vil forsøge at pleje og ride den eller også ...hmm tja, ikke for at gøre dig mere bange end du er i forvejen, men måske ude på en seksuel forbrydelse.

    Du skal helt klart tage alle forholdsregler her for at beskytte din hest.

    Jeg har virkelig ondt af dig. Det må være frygteligt, men tænk rationelt lige nu. Alt hvad der kan forhindre personen i at få fat på hesten, det skal gøres, så det gælder om at være enormt kreativ.

    Håber, at I får det stoppet ret hurtigt og får fat på personen, så denne ikke fortsætter et andet sted.


  • #25   19. jul 2015 Åh hvor ubehageligt smiley Jeg ville, såfremt der er en stald, sætte mine heste ind når jeg ikke var hjemme + nat. Det er selvfølgelig ikke specielt smart ift. at de nok står på døgnfold, men puh, de hændelser ville altså få mig til at gøre det - og så sætte overvågning op inde i stalden. Dét er i hvert fald lovligt. Det kunne jo være, at I havde en syg hest, som I skulle kunne tjekke op på.

  • #26   19. jul 2015 Der var du lige en tand hurtigere end mig, Ann smiley

  • #27   19. jul 2015 Men måske det bare er mig der tænker i den bane, da det skete for en af mine veninders hopper.. Det var virkelig ubehageligt!
    Hestene stod på sommerfold, da min veninde opdagede det da hun selv så manden stå og "fornøje sig" bag hendes hoppe, hun råbte efter ham, men turde ikke løbe imod ham, da det var aften. Og han nåede selvfølgelig væk inden politiet kom.. smiley




  • #28   19. jul 2015 Du må ikke filme ham når han holder på Offenlig vej. Og husk at sætter i overvågningskamera op, så skal det skiltes.
    Men det behøver jo ikke være manden i bilen, det kan ligeså godt være nogen børn i området.


  • #29   19. jul 2015 Hvem i al verden skulle tage sine børn med ud kl 4 om natten for at tage en tilfældig hest ud uden at spørge ejeren for at give sit barn en ride tur?????
    Det tror jeg altså næppe. . Skal siges at hesten der er tale om er kun igang med tilridning 3 år gammel..
    Jeg har to andre den også går sammen med.. en haflinger og shetlænder
    ..
    Jeg vil til hver en tid dele både reg Nr på bilen og alt hvad jeg kan finde på ham da hans kørsel er ulovlig og opførsel absolut ikke er normal.
    Vi har selv to børn vi også skal tænke på og man skal helt op ved siden af stalden for at åbne leddet..


  • #30   19. jul 2015 Politiet siger at det er en mand som er føre af bilen, han holder på græsset for enden af folden som også er vores grund så han vil ikke blive overvåget på offentlig vej.

  • #31   19. jul 2015 Samme spørgsmål kunne man stille om hestetyve og dyresex ("hvem i al verden ville...."). Du beskytter ingen ved at hænge et måske uskyldigt menneske ud på HG. Jeg forstår at det er skræmmende ikke at vide hvad der foregår eller hvorfor, men der er en grund til at politiet ikke gør noget; der er ingen beviser. Det er vigtigt at holde hovedet koldt og få fakta på plads, derfor synes jeg overvågning er en god idé, og skulle i så få beviser for urent trav, så kan i gå til politiet.


  • #32   19. jul 2015 Alt hvad der er sket ligger i en sag hos politiet.. og alt hvad vi foretager os er noget vi har snakket med dem om...


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #33   19. jul 2015 stefanie: i har ihvertfald ikke fået tilladelse til at hænge en person ud via en nummerplade.

  • #34   19. jul 2015 Vi har ikke hængt nogen person ud ved at skrive nummerpladen ??
    Forum indlægget var til folk her i omegnen, for at hører om andre har set eller oplevet noget lignende. .
    Vi er bekymret for vores heste og derfor skriver jeg som jeg Gør.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #35   19. jul 2015 stefanie; det gør i da ihvertfald.

  • #36   19. jul 2015 Man kan ikke hænge folk ud via en nummerplade???? Det er kun oplysninger om bilen man kan finde. .
    Jeg skriver nummerpladen fordi jeg ved der er noget helt galt på den måde bilen køre herfra og den måde han holder på ved folden ...


  • #37   19. jul 2015 Vi er de eneste som bor på den vej og han stikker af når man prøver at komme i kontakt med ham.

  • #38   19. jul 2015 Føj hvor det lyder grimt!!
    Jeg ville nok prøve at sætte et skilt op med "video-overvågning" med det samme. Det kan nogle gange være nok bare med skiltet.
    Men det virker jo ikke umiddelbart til at personen vil stjæle din hest.. Så havde han vel bare trukket af sted med den så hurtigt som muligt.

    Har du tjekket nummerpladen? Og set hvem der ejer bilen?


  • #39   19. jul 2015 Det kan du ikke slå op via Nr pladen, kun hvad bil det er. Og ja det har gjort os rigtig deprimeret og bange da vi frygter for hestene da hesten er ny her siden december . Det har stået på i mange måneder med tilbage vendene chikane og det eneste der er at Gøre, er at følge politiets anbefalinger. Men det er hårdt psykisk også fordi vi bor ud til en landevej med fartgrænsen 80 og vi ønsker bestemt ikke at familier med børn osv risikere at ramme hesten fordi en ukendt person har sluppet den løs. Det er dybt bekymrende

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #40   19. jul 2015 stefanie: men du ved jo ikke om han gør noget. ..

    jeg holder da også nogle bestemte steder og nyder stilheden og udsigten, det ene sted er lige op til en gård, men jeg har da ikke i sinde at gøre noget.



  • #41   19. jul 2015 Du har intet bevis for at det er manden som har været inde på jeres grund. Ergo er det udhængning at smide hans nummerplade op, for via nummerpladen kan man faktisk finde hans private informationer.
    Igen sæt overvågningskameraer op, bare husk at det er LOVPLIGTIGT at skilte med overvågning.


  • #42   19. jul 2015 Grafik - du kan KUN finde oplysninger på bilen så det er ikke en udhængning. 2 jeg tror ikke rigtig du forstår situationen. Så nu lader jeg det ligge og håber det hjælper andre med at kigge efter vis de har haft underlige besøg gang på gang. Hvis det var dig selv håber jeg da du også ville bekymre dig for dine egne ?. Måske ikke men det går jeg i hvertfald. 3 alt der er sket er foregået på privat grund så mildest talt er det en forstyrring af privat livet s fred. 4 vi er tæt i kontakt med politiet om det er og nu får vi svar fra dem mandag. Det handler netop om at holde sammen så alle kan nyde deres heste hver for sig uden at Være bekymret.

  • #43   19. jul 2015 jaa vil give dig ret i det med overvågning. ville nok være en kanon ide, evt et par kammerare selvom det er dyrt, men sådan man kan se indgangen af folden(og evt der hvor bilen holder mest), og indgangen til stalden

  • #44   19. jul 2015 Hvis man ikke kan finde ejeren via nummerpladen så kan det da ikke være udhængning..
    Og nej nej måske har hun ikke bevis for at manden har været på hendes grund, men det virker da noget mistænkligt at han har så travlt med at komme væk når de nærmer sig.
    Hvis han bare var ude for at nyde naturen så var der jo ingen grund til at flygte på den måde..


  • #45   19. jul 2015 Amt. : hvis føren af bilen ikke har i sinde at Gøre noget, hvorfor skulle personen så komme igen flere gange og holde præcis ved den fold hestene går på? Personen stikker af når man næsten er ved bilen og køre fuldstændig sindssyg hvis du følger efter ham. .
    Som sagt er vi de eneste som bor på hele vejen og kun med marker som nabo, men han vælger at holde på vores græsplæne foran folden ? smiley


  • #46   19. jul 2015 TAK kris og pigen! Dejligt at du forstår mig smiley

  • #47   19. jul 2015 Ja og hvis han bare ville kigge på hestene (hvilket jo er helt fint) så kan han jo bare sige det når i kommer for at snakke med ham.. Og så kan man jo bede ham om lige at holde et andet sted end inde på jeres grund.

    Men når han slet ikke vil snakke med jer så har han nok ikke helt rent mel i posen..


  • #48   19. jul 2015 Lige præcis! smiley

  • #49   19. jul 2015 på med el tråd rundt om dine led håndtag så man skal slukke for strømmen for at komme ind på fold , håber i finder løsning ikke behageligt føler med jer

  • #50   19. jul 2015 Ja det kunne man godt prøve smiley tak for det

  • #51   19. jul 2015 Skriver jeg nummerpladen ind hos et forsikringsselskab så kan jeg finde ejerens informationer. Så jo det kan man godt hvis man vil.

  • #52   19. jul 2015 holder han samme sted?

  • #53   19. jul 2015 Team Grafik, det kan jeg ikke, altså få ejerens oplysninger via forsikringsselskab?

  • #54   19. jul 2015 Nej det kan jeg så Heller ikke, men hvis du kan finde frem til ejeren så må du da godt sige hvordan ????

    Ja altså vi har to store folde på hver sin side af vores alle og han holder ved den fold hestene går på .. også selvom vi flytter dem over på den anden fold


  • #55   19. jul 2015 Jeg videregiver ikke hvordan man kan få disse informationer ud af forsikringsselskaberne. Men faktum er at det kan man, og derfor skal man IKKE smide en nummerplade ud før man med sikkerhed ved at vedkommende har gjort noget ulovligt.
    Dette ved du (TS) ikke, du har kun mistanker - og hvis du vil finde ud af om personen gør noget ulovligt, så må du jo overvåge området.


  • #56   19. jul 2015 Det er helt op til mig selv hvordan jeg forholder mig i forhold til situationen! ..
    Det lyder for mig mere som om du bakker en person op som er meget mistænkelig og Gør nogle absolutte mærkelige ting og er meget generende for os, istedet for at hjælpe ?


  • #57   19. jul 2015 Jeg forholder mig ganske enkelt neutralt og siger at du netop bør overvåge området men at det skal gøres korrekt.
    Og hjælpe? Med hvad? Jeg kan intet gøre i den her situation.


  • #58   19. jul 2015 Fint. Jeg har efterhånden fanget den med overvågning ..

  • #59   19. jul 2015 Team Grafik: Du er åbenbart den eneste der kan få et navn ud fra den nummerplade... Så du må have nogle særlige kontakter. Vi andre kan ikke få disse oplysninger...

  • #60   20. jul 2015 Enig kris og pigen smiley

  • #62   20. jul 2015 Undskyld mig men...............
    Tænker det er stefanis eget valg at hænge en nr plade/bil ud her i tråden... Havde jeg nok selv gjort i hendes situation og det skader vel næppe en privat person eftersom de oplysninger drejer sig om en materiel genstand.. Enhver kan da desuden køre den bil uafhængigt af hvem ejer/bruger er. Dernæst kender hverken du eller jeg hele hændelses forløbet, hendes matrikel nr og ej heller om hans/hendes opførsel er mistænkelig eller ej så det må vi nok lade trådens udgiver om at vurdere.. Samtidigt er jeg ret sikker på hun selv kender konsekvensen af evt egne handlinger hvis der vel om mærke kan være en konsekvens af dette, hun er tros alt et voksent menneske.
    Da ærgerligt man har så travlt med hvad hun må og ikke må osv., stod vi selv i den givne situation ville vi nok også føle et stort ubehag og en utryghed for hvad der kunne ske. Udfra hvad der står virker han/hun en smule lumsk omend han/hun er ude på det ene eller det andet så er det da en mærkelig opførsel at have.
    En ridetur til børnene midt om natten..humm, det tror jeg nu næppe heller..

    Og det hun rent faktisk forsøger/efterlyser her via denne tråd er om andre har oplevet noget i stil med de hændelser de selv oplever for tiden.

    Håber stefanie og hendes familie snarrest får en afklaring omkring de besynderlige hændelser og bilens fører
    Så de igen kan slappe af, nyde deres sted og trygt have deres heste gående rundt på markerne uden bekymringer.


  • #63   20. jul 2015 Mathilde: nej det ved jeg man ikke kan, men det er der tilsyneladende delte meninger om smiley og ja møg ubehageligt. .

    Fibi: hvor er jeg dog taknemlig for en som forstår mig! Tak for dit super indlæg..
    Lige mine ord! smiley tak! smiley


  • #64   20. jul 2015 Jo man kan godt få oplysninger ud fra et forsikringsselskab, sagde intet om at det er nemt eller lovligt. Hvilket også var grunden til jeg ikke vil videregive information om hvordan man kan få disse oplysninger. Men hvis man virkelig vil, så kan man faktisk godt.

    Jeg syntes bare tit hestemennesker er blevet lidt for hurtig til at hænge folk ud, husker tydeligt den sag med avisbudet som blev overfaldet af en flok hestepiger, fordi han kørte ind på grunden i sin kassevogn meget tidligt om morgen - ikke for at stjæle hestene, som de var overbevist om. Men for at aflevere avisen.
    Udover det er der nærmest dagligt noget på Facebook om mystiske biler, og ofte er der tale om turister eller nogen som er ved at flytte og lige tjekker nabo-området ud.

    Jeg siger ikke mandens opførsel ikke er mystisk, men siger at de to ting jo ikke nødvendigvis behøver hænge sammen. Og ellers må TS jo slå et telt op og sove uden for, så kan hun da høre hvis der kommer nogen.

    Jeg tænker bare at det med at tage en hest ud for at give den hovlak på, ja det lyder ikke som noget en mystisk mand ville gøre. Det lyder mere som noget børn kunne finde på.


  • #65   20. jul 2015 Tror nu ikke hun har brug for at høre mere om det.. Medmindre du har oplevet lignende hændelser.
    Mon børn vil ride midt om natten smiley
    Og nu du påstår at have fået oplysninger på bilens ejer belære vi jo heller ikke dig om dine mulige ulovligheder.. Og det hjælper næppe i dette tilfælde..


  • #66   20. jul 2015 Jeg har ikke fået oplysningerne. Skriver jeg ingen steder smiley Skriver at man kan hvis man virkelig vil.

  • #67   20. jul 2015 Hvis det alligevel er ulovligt så kan jeg da ligeså godt filme den måde han køre på som er ulovlig! ?
    Hesten har ikke haft fået lak på og hvis manden bare er ude for at tjekke området ud eller er turist, hvilket jeg nu ikke tror da bilen er her fra så er det da yderst mærkeligt at han stikker af når man kommer i nærheden af ham + han kommer gentagende gange?.. jeg er ligeglad med om du mener at jeg hænger en person ud, det mener jeg bestemt ikke jeg Gør, men en meget ubehagelig bil som opføre sig mistænkelig.. ingen af os andre kan få fat i oplysninger om ejeren til bilen, så man skal da virkelig vide nogle specielle ting for at kunne få dem via et forsikringsselskab?
    Som Fibi også skriver, er indlægget her ikke for at hænge folk ud som du mener, men for at hører om andre nær mig har oplevet dette


  • #68   20. jul 2015 Ærlig talt, så synes jeg at folk skal holde sig til emnet og ikke blive ved at kværulere i regler men i stedet finde på ideer til at hjælpe TS. Det er det hun har brug for i denne situation. Kom nu videre allesammen. Der er nok af tråde, som løber af sporet herinde, fordi folk har forskellige meninger og absolut vil have ret.
    Hjælp hende i stedet med at dele Jeres erfaringer eller komme me gode forslag til at forhindre, at der sker noget med hendes heste.
    Fortsat god dag allesammen smiley


  • #69   20. jul 2015 Tak Ann smiley

  • #70   20. jul 2015 Vi vil nu købe et overvågnings kamera og vi har haft besøg af politiet Idag som har givet os nogle oplysninger som giver rigtig god mening i bund og grund, ang bil og hesten .. så det er hvad vi Gør.


  • #71   20. jul 2015 Grunden til at vi "kværulerer i regler" Er faktisk for ts' skyld, så hun ikke får problemer med politiet, og så beviserne helt sikkert kan bruges. Hvis nogen har gang i noget ulovligt, så ville det da være møg ærgerligt ikke at kunne få dømt den person fordi Det var ulovlige optagelser. Det kan godt være det ikke er præcis det der spørges ind til, men derfor har folk jo lov til at svare alligevel i et forsøg på at hjælpe smiley

  • #73   20. jul 2015 Muligvis dyre sex. .. De skal snakke med personen onsdag.

  • #75   21. jul 2015 øv hvor er det ubehageligt smiley Kan du sige mere præcist hvor du bor? Jeg bor nemlig i området.. Håber politiet finder ud af, hvad han går og laver.. ?

  • #77   21. jul 2015 Jeg bor tæt ved Nykøbing F. .
    Og ja jeg skal nok holde jer opdateret. . Nu skal politiet ud og snakke med ham imorgen, og bagefter ville de give os en tilbage melding.

    SSC: hvor bor du?


  • #79   22. jul 2015 følger lige med smiley

  • #81   23. jul 2015 Følger med. Bor selv tæt på Nykøbing

  • #82   23. jul 2015 Følger lige med, bor ved Nørre Alslev

  • Heidi D
    Heidi D Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #83   23. jul 2015 Puha det lyder godt nok ubehageligt. Føler virkelig med dig.!
    For et par uger siden kørte en bil fuldstændig hasarderet ind på grunden til vores ridecenter. Han havde nær kørt både os og hestene nede. Han var tydeligvis påvirket af noget og blev kort efter vores opringning fanget af politiet. Bilen var stjålet, og han havde åbenbart meget andet på samvittigheden. Så ja... Man skal være vågen, og vi må støtte op om hinanden istedet for at "skyde hinanden ned" og kværulere om regler. Det er fint nok at det er nævnt, og selvfølgelig skal vi også overholde lovgivning, men at blive ved på denne insisterende måde, virker for mig helt uhørt i denne tråd! Taknemmelig over at trådstarter advarer og beskriver sine mistænkelige oplevelser.


  • #84   23. jul 2015 Heldigvis er sex med dyr nu ulovligt, så er det tilfældet kan han straffes!

    Stefanie jeg håber virkelig for jeres skyld, og for jeres hestes skyld at der kommer ro på nu. Det må være ganske forfærdeligt at være i det, i oplever.


  • Helle E
    Helle E Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 9 Svar: 2
    #85   23. jul 2015 Puha, hvor ubehageligt for jer og jeres heste!

    Håber virkeligt, at politiet kan gøre noget for at få det stoppet!


  • Fif B
    Fif B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 8 Følgere: 5 Svar: 3
    #86   23. jul 2015 Om jeg begriber, at "Team Grafik" og AMT skriver den slags indlæg. Jeg troede, vi hestefolk kunne støtte hinanden. Men der er fandme' en del ridebitches, der ingen lejlighed forsømmer til at strø om sig med negative/belærende/bedrevidende kommentarer.
    Man må da bare håbe, de er mere fintfølende over for deres heste!


  • #87   23. jul 2015 Nu har jeg læst hele tråden igennem - føj for en grim oplevelse!

    Jeg var selv gået ud af mit gode skind, hvis det var mig der stod i denne situation. smiley

    Har I fundet ud af noget???


  • #88   23. jul 2015 Den bil og nr. Plade du beskriver har være ude hos min far, han har ingen heste og bor i et rækkehus, men de har lavet herværk på hans bil, smit div. Skald, malet bilens fælge og ståjlet hans nr. Plade, det samme er sket for en anden, også ude hvor han bor
    Min far har politi anmeldt men de vil ikke gøre noget.
    Det sket i Vordingborg området.


  • #89   23. jul 2015 Puha, en ubehagelig oplevelse..!

    Prøv også med en tråd op FB så bliver det meget hurtigt delt rundt i hele landet og personen ser måske opslaget selv og tænker over situationen? smiley


  • #91   23. jul 2015 Hold da op hvor lyder det ubehageligt!


  • #92   24. jul 2015 Hej alle.! Tak for jeres kommentarer ! Ja det er ikke sjovt overhoved. ..
    Ny opdatering fra politiet er at denne mand som ejer bilen ikke er interesseret i at komme i kontakt med politiet da han ikke svare på opkald eller når de banker på hans dør. . Den rare politimand har så valgt at lægge et brev til ham i hans postkasse om hans ophold her og hvad han vil os..
    samt hvis han viser sig her igen kan det ende med en straf.. Han skulle kontakte politiet og komme med en forklaring for hans Opførsel her..


  • #93   24. jul 2015 puha- det er godt nok ikke sjovt det du oplever der!!!!

    hvis jeg var dig ville jeg:
    1- anskaffe mig 1 eller flere vildtkameraer. du må filme alt det du vil, så længe det er på egen matrikel og ikke ud på offentlig vej. på den måde kan du få overvåget ledet og stalden og alleen. måske du kender nogle jægere der midlertidigt kan låne dig et eller flere? (vi fandt på den måde ud af at det var en af vore meget gode venner, der jævnligt tankede øl og sodavand op fra vores lade. han kom med en pose på cykel, så ingen hørte ham)

    2- man kan købe trådalarmer, dvs. du får en alarm på din telefon når strømmen i marken bliver afbrudt som f.eks. brud på hegn eller led åbnes. så er det simpelthen op af kassen med en stor projektørlampe du kan lyse ud over området med - har selv jagttegn og vil ikke tøve med at skyde et varselsskud i dette tilfælde!
    Håber det kan være med til at snuppe dem på færsk gerning!!!! for indbrud om natten er ulovligt og det kan politiet ikke ignorere!!!!

    håber på alt godt til jer og ikke mindst hestene!!


  • #94   24. jul 2015 Stefanie det var godt at politiet tager det seriøst, du har gjort det rigtige, så vil jeg skide på hvad der er u/lovligt. Jeg havde nok valgt endnu grover metoder især når han er ved at køre folk ned! Og rart at blive advaret om biler der lusker rundt.
    Vi havde besøgende om natten flere uger på den gård hvor jeg holder til, vi ringede også til politiet som kørte ronderinger, vi begyndte at holde vagt på skift. Det hele endte med vi var seks der løb efter ham og fire betjente helt hen hvor han boede. han fik forbud på at nærme sig gården. og vi har også video sat op.


  • #95   25. jul 2015 Tak for indlægget Bente k og tak Tina. .
    Vi har fået afvide ar vi ikke må følgende efter ham hvis han kommer igen men ringe 112 med det samme, da manden vidst ikke er helt normal og man ikke ved hvad han kan finde på..


  • monika A
    monika A Tilmeldt:
    jan 2013

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #96   25. jul 2015 Jeg synes det er meget ubehageligt det som Stefanie har oplevet. Jeg er taknemmelig for at nogle mennesker tænker på andre, når man oplever den slags som der bliver beskrevet. Selvfølgelig fordi man er bekymret for ens dyr, men i høj grad også for sine børn. Det er da ganske naturligt.
    Jeg synes til gengæld at det er bekymrende, når den person som gerne vil give deres oplevelser videre, efterfølgende nærmest bliver den udøvende/angribene part, som gør noget ulovligt? Det er da undrende at fordi man kommer med et indlæg om advarsel, og her mener jeg faktisk at det er sket meget gennemtænkt, så bliver man selv pludselig udstillet som den der udøver vold el. lign. og den der er udøveren er pludselig blevet et offer? Hvorfor?


  • #97   25. jul 2015 Monika A: ingen siger at TS udøver vold, hvor ser du dog det henne!?
    Mht det andet; der er ingen beviser på at den person hvis nummerplade og bil nævnes her har foretaget sig eller har planer om at foretage sig nogetsomhelst ulovligt på TSs gård (hvis han har været ved at køre nogen ned er det en anden sag, men det lød som om det var et uheld og ikke som om han bevidst sigtede efter at ramme nogen - og heldigvis blev ingen ramt).
    Politiets råd om at ringe 112 er fornuftigt, og det ville jeg altid gøre hvis der var ubudne gæster og jeg følte mig utryg.
    Jeg forstår godt TS bliver utryg, og folk prøver sådan set bare at berolige med at det heldigvis ikke lyder så farligt, og så komme med gode råd til hvad der kan høres fremadrettet. Ærligt; jeg tror han er lidt retarderet, og ikke vil noget ondt, men ikke kan finde ud af at kommunikere, men godt kan lide hestene. Hvorvidt det er sandt aner jeg intet om, sådan tolker JEG bare det skrevne. Der kan være en masse nuancer der ikke kommer med i det her beskrevne, der kan gøre at TS opfatter situationen anderledes, og føler man sig utryg er det da altid en idé at kontakte politiet og få gode råd.
    Jeg håber stadig i finder forklaringen snart, så i kan få ro på hos jer smiley


  • #98   25. jul 2015 De færreste retarderede kører bil. Men psykisk syg måske...

  • #99   25. jul 2015 Camilla T
    Men personen gør jo netop noget ulovligt når han trænger ind på TS grund(hendes fold) og lukker hestene ud !


  • #100   25. jul 2015 Isabella; hvor er beviset for at han har gjort det?
    Stine: også derfor jeg skrev "lidt" retarderet, men du har ret: socialt udfordret eller psykisk syg er nok mere præcist udtrykt smiley


  • #101   25. jul 2015 Der er ikke noget bevis andet end han tilfældigvis har stået og hold øje med en fold flere nætter og pludselig render der en løs hest rundt...
    Jeg tror ikke det er en tilfældighed :)...


  • #102   25. jul 2015 "Tror" og "tilfældighed" og "ingen bevis" er nøgleord her smiley
    Fordi to begivenheder følger efter hinanden i tid, behøver der ikke være en kausal sammenhæng.
    Det er ligesom med hekseprocesserne; hvis en gammel kone bandede af een, og ens høst blev dårlig eller man bliver syg bagefter hænger det ikke sammen. Det ene forårsager ikke nødvendigvis det andet smiley


  • #103   25. jul 2015 Jeg tror stadig det har noget med hinanden at gøre ;)...

  • #104   25. jul 2015 Politiet mistænker ham selv for at han har noget med sagen at gøre. .
    Som sagt er jeg bedøvende ligeglad med om det er ulovligt eller ej.
    Min hest har ikke så meget som prøvet på at komme igennem/over hegnet siden og inat er det præcis en uge siden hun sidst var lukket ud så vi venter spændt og holder vagt hele natten ! ..


  • #105   25. jul 2015 Camilla T : jeg håber da inderligt at du ville se helt anderledes på det hvis det var din hest, på din ejendom, som ligger helt for sig selv, hvor din hest pludselig er løs mm., og du også havde to små børn som du samtidig skulle passe på! :).....

  • #107   25. jul 2015 TS; som skrevet kan der være en masse som ikke kommer med i det beskrevne. Jeg leder efter forklaringer på ting, og har da oplevet en del underlige ting i mit liv, og der er heldigvis ofte en uskadelig forklaring. Om der er det her ved jeg selvfølgelig intet om, og det er også derfor jeg anbefaler overvågning og at ringe 112 hvis man føler sig utryg.

  • #108   25. jul 2015 Jeg skriver også bare hvad jeg har fået afvide af politiet om denne person ..og at vi skal ringe 112 bare ved det mindste mistænkelige

  • #109   25. jul 2015 Men nu må vi se om der sker noget i nat..
    vi lader hvertfald vores to store hunde Være ude smiley


  • #110   25. jul 2015 Klam historie rosa smiley sådan noget er bare ikke sjovt overhoved .

  • #112   25. jul 2015 Ja det gør vi også! smiley

  • #113   25. jul 2015 Nej nej nej ?? ''Jeg tror bare, at han godt kan lide hestene, men har svært ved, at kommunikerer..'' What!? Hold nu op..

  • #114   25. jul 2015 Michella: hold op med hvad? Jeg har mødt en del der kunne finde på lige netop det, men har autistiske træk så de ikke kan begå sig socialt. Ikke alle er som dig, og det skal der være plads til smiley

  • #115   25. jul 2015 Camilla : sådan er han ikke smiley jeg har fået en del af vide om denne mand som køre bilen og han er utilregnelig. . Psykisk syg...
    Det er bestemt ikke rare ting jeg har fået afvide og derfor skriver jeg dem ikke offentligt smiley håber du/i forstår..
    Men politiet har selv Været herude og konstaterer at hesten er blevet lukket ud af folden.. og muligvis dyresex.


  • #116   26. jul 2015 Helt ok smiley
    Som skrevet ved jeg ikkehvad der foregår, jeg gætter bare ud fra det skrevne.
    Øv, ubehageligt hvis han er psykisk syg på en måde der kan være til fare for andre smiley
    Håber han får hjælp og i får fred igen smiley


  • #117   26. jul 2015 Det er der bestemt også plads til - men Camilla? Hvordan er jeg? smiley

    Jeg synes bare, at udfra hvad Stefanie skriver, så er det ikke bare en mand, som godt kan lide hestene! Der er nogle ting ved det hun beskriver, som bestemt ikke virker ''godhjertet'' og blot fordi, at han godt kan lide hestene!

    Der er ihvertfald en masse alarmklokker, som ringer hos mig.

    Uanset hvad - så er der ingen, der skal lukke hendes hest ud fra folden, færdes i stalden, kaste med stole, kører helt uansvarligt, og i det hele taget er den adfærd bare total forkert!

    Jeg holder mig til det faktum, at disse ting er blevet gjort og, at Stefanie og hendes familie finder det MEGET ubehageligt! Hun kan jo ikke bruge vores gæt til noget!

    Godt, at politiet er inde over smiley

    Forresten Stefanie - så har jeg lige læst om noget lignende omkring Næstved..


  • #118   26. jul 2015 Michella: det er absolut ikke Ok at gå ind i andres stalde eller lukke hesten ud. Der er bare ingen beviser på at det er ham der har gjort det, og det forholder jeg mig til smiley

  • #119   26. jul 2015 Men der er så meget der peger i den retning smiley Det lyder mere usandsynligt, at det er børn, som skulle have gjort det!

  • #120   26. jul 2015 som du selv siger; TS kan ikke bruge vores gæt til noget (det gælder begge veje - både om hvorvidt han er skyldig eller ej). Da politiet er inde over, og TS tager nogle fornuftige forholdsregler, så tror jeg ikke vi kan bidrage med mere smiley


  • #121   26. jul 2015 Hvorfor gætte !!!! og gætte hvad han vil og hvem han er osv... Endnu engang, indslaget er for at høre om andre har været udsat for lignede ting og samtidig gøre opmærksom på det i området hvis andre oplever tilsvarende.
    Gætterierne og kloge ord om ulovligheder hjælper hende stadig ikke tværtimod.


  • #122   27. jul 2015 Hej.
    Hvad med at sætte skilte op ved starten af jeres grund, så han kan se dem, inden han kommer ind på grunde?
    Både ved starten af jeres indkørsel og andre, strategiske steder, hvor man kan går ind på jeres grund. Og også ved indgang til stald og bolig, men jeg tænker, at det må vigtigst helt ude, hvor jeres indkørsel mødes med offentlig vej.
    Jeg fandt et udvalg af skilte her, bare som eksempel:
    http://www.e-skilte.dk/oplysningsskilte/videoovervagningsskilte.html?gclid=Cj0KEQjwrdetBRCJg92s44SB77IBEiQAEIWmVXCvOrn0xKHFqDAj5KNe0Sf9LREEc9-S2LhumPXoqB4aAlw38P8HAQ

    Jeg håber, dette slutter nu, så I kan leve med jeres dyr i fred og ro. Held og lykke fremover.

    Mvh, Mona


  • Rebekka m
    Rebekka m Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #123   29. jul 2015 Syg stoder håber politiet ordner sagen ordentligt. Det lyder som om han er en sexforbryder m/heste. Sort bil er os set på Amager Kbh omkring heste og den kørsel du beskriver! Håber politiet fanger svinet el i selv gør;) det må være rigtig Ubehageligt!! Alt held og lykke

  • #124   29. jul 2015 Tak tak :-)..
    Politiet har Været ude hos ham 2 gange uden held og de ringede til os Idag for at hører om vi havde oplevet mere, hvilket vi heldigvis ikke har..
    De siger så at vi lige skal holde øje de næste par uger smiley
    Dog håber vi at han holder sig væk og har forstået det brev politiet har skrevet til ham smiley


  • Rebekka m
    Rebekka m Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #125   4. aug 2015 Stay Strong !

  • #126   6. aug 2015 Til jer som følger tråden :
    Jeg vil bare sige at der har Været ro og fred de sidste 14 dage, så det har indtil videre hjulpet at politiet har givet ham det brev.
    Vi har Heller ikke set bilen siden og hesten har ikke Været løs siden så jeg er 100 % sikker på at det er ham som har Været og lukke den ud.
    Vi krydser fingre for at der ikke sker mere smiley


  • #127   6. aug 2015 Dejligt at høre! smiley

  • #129   18. aug 2015 Nej ikke efter politiet var derude med det brev smiley

Kommentér på:
MEGET ubehagelig oplevelse!!!!!

Annonce