sætter aldrig mine ben der mere {{forumTopicSubject}}
jeg har valgt ikke at omtale hvad det er for nogle rideudstyrs forretninger der er tale om
ja jeg købte en kentaur medea 2 i X hvor de var ude og tage mål og det hele og fik afvide at den sadle passet ham perfekt. jeg var lykkelig fordi jeg endelig have fået en rigtig lækker sadle som man sad godt i fordi der er meget knæ stytte som jeg skal have da jeg har meget lange ben og er 175 og min lille hest er kun 158 -160 cm vi kom ud og starte dressur stævner og det hele gik bare der ud af. Men et halvt år efter jeg have købt min sadle begyndte den at glide frem og det var jo også tid til at få den tjekket jeg ringer derfor til X for at bestille en tid til at de skal komme ud og kigge på den som jeg fik afvide da jeg købte den at jeg bare skulle ringe når det var, jeg ringer til X og får en kold klud i hoved og et svar at de ikke kørte ud og opstoppet sadle nå det var ikke lige det jeg fik afvide da jeg købte den. Jeg ringer så til Y som kommer nogle dage efter og tjekker sadlen og tager den med da den er klar igen tænker jeg bare rigtig dejligt nu kan vi komme igang igen men nej sadlen glider stadig frem og ringer til dem samme dag som jeg hentet den de kommer igen og tager den med og giver den igen noget mere opstopning, og da jeg får den hjem igen er problemet der stadig de kommer ud og ser mig ride i den og de kan se at den glider frem men får afvide at den godt må ligge der hvor den ligger da han ikke har noget sadleleje til at stoppe sadlen og jeg skulle få opbygget nogle muskler på ham så den kunne blive liggene jeg rider vider i min sadle efter ok for dem og tænker ikke over det mere de have jo givet grønt lys og stoler selvfølgelig på dem da de er fagfolkene der går nogle måneder og Jack begynder at opføre sig mærkeligt og vil ingen ting i dressuren men vil gerne springe så jeg tænker fint vi holder en lille pause med dressuren og rider nogle lange ture og springer da han har haft en pause på ca en månede begynder jeg langsomt at tage fat i dressuren igen det gik bare rigtig godt jubii Jack have fået lysten tilbage, men det gik ned af bakke igen efter nogle uger og jeg tænker nu er det nok det må være sadlen så jeg får en sadle mager til at komme og kigge på det, og hans første kommentar var da han have mærket ham i ryggen var at han har da virkelig ondt i ryggen den lille mand han trykker ham så igen hvor efter Jack synker 20 cm ned i ryggen og bliver rigtig urolig. han kan slet ikke forstå hvordan X har kunne sælge mig sådan en sadle som ligger på hans sidste riben og han kommer aldrig til at gå med den da den er alt for stor.
så nu står jeg med en hest som har rigtig ondt i ryggen og skal til dyrelægen for at se om han har fået nogen skade, en rideudstyrs forretning som ikke vil tage ansvar for deres solgte sadle og ikke midst jeg står med rigtig dårlig samvittighed over at jeg ikke læste hans signaler noget før
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
jeg har også en sadel som jeg godt vidste ikke lå perfekt.. men jeg ville ride i den indtil tøsen begyndte at sige fra, da hun var under tilridning, og jeg ikke vil ofre penge på en anden sadel før det blev et problem..
Hun begyndte så efter et par måneder at blive lidt strid i galoppen, da jeg begyndte at ride noget nedsidning i den.. Jeg har så købt en anden sadel og derefter har der ikke været det problem..
Springsadlen ( som er den der ikke passer helt), skal self stoppes om efter hende, når jeg får råd til det.. men indtil da, skal hun bare gå med dressursadlen
nov 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 100 Svar: 1.003
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 979
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Mia: Jeg købte min sadel af en sadelmager. Efter ca 6mdr synes jeg at den ligger dårligt og får ham ud igen, hvor han (åbenbart kan han ikke huske at han har solgt den) siger at sadlen jo slet ikke passer til hesten. Da jeg så siger at han har solgt den, så spørger han om hestens alder - og tilfældigvis - 14 år, jamen der ændrer de sig rigtig meget så selvom den passede da jeg købte den, så kunne den ikke længere bruges!!! Har skiftet sadelmager, hun har fået den til at passe, men det er ikke optimalt.. Så bare fordi man bruger en sadelmager, kan man stadig få en dårlig oplevelse..
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 53
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
Vibeke: Står selv med en hest som ikke har været redet i en evighed pga en sadel som ikke passede om en naiv Mig som blev enig med en anden om at sadlen passede fint. DUMT.. Resulterede i super elendig samvittighed, og et par dage på sofaen med hjernerystelse..
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 582
Har du prøvet forbrugerombudsmanden?
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
katrin P
hvor er det godt du er så klog?!
og det er så derfor at du har et billede af en rytter på en hest, med stofsadel (intet ondt ord om denne), men med lam under? Er det fordi den ikke kan tilpasses rigtigt til hesten? eller hvordan?
hvis du er så hellig, som du i dette indlæg fremstår som, så ville du vel købe cremen a cremen indenfor sadler, og få den tilpasset så godt, at et lam ikke er nødvendigt?
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 35 Svar: 53
sætter aldrig mine ben der mere