{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Øv! givet for meget for hesten. {{forumTopicSubject}}

Det er lidt øv! Jeg er glad for aiko, men der er problemer, dyrlægen kan ikke finde ud af hvad han fejler, og lige nu lider han under , at skulle have dækken på, jeg skifter mellem 3 for han skal kunne holde det ud. Trods div. vitamin tilskud og undersøgelser er han stadig hullet og sart, så ingen ridning.
Jeg købte ham i sommers hos hestehandler Torben v/Rønnede. Nytilredet med store sår af forbrændinger.
Aiko blev genkendt, og jeg fik at vide han kun var godt 2½ år! For tidligt med tilridning.
Prisen for Aiko 21.000,-
Jeg kæmper videre, og håber han bliver sund og rask.
Syns bare det er for dyrt når hesten stadig er syg, og tilredet for tidligt!
merete

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv! givet for meget for hesten.
  • #1   22. jan 2010 Ja det lyder da godt nok øv smiley
    Hvorfor købte du en hest med forbrændinger
    til SÅ mange penge ? smiley

• #2   22. jan 2010 Nu kiggede jeg lige forbi
    - du lader det til at være blevet taget grundigt ved næsen ;/
    En utilredet blanding med en 'dårlig' højde,
    samt at den ikke var i god stand,
    så er 21.000 virkelig meget! smiley

• #3   22. jan 2010 Nok lige i overkanten for en lille nytilredet hest uden papire, især hvis den er syg... Hvis den var nytilredet i sommers og ikke redet hårdt, så ser jeg dog intet problem i hvornår den er tilredet (med mindre den altså var vokset helt fra hinanden på det tidspunkt).. mange eksperter råder til at man ryttertilvænner når de er 2½-3 år.. så det tror jeg ikke du behøver være nervøs pga..

• #4   22. jan 2010 Hvor havde den egentligt forbrændinger fra ??

• #6   22. jan 2010 Ja som Anne Mette skriver, så har du jo selv set hesten og godkendt prisen.. så svært at brokke sig bagefter.. selv om vi andre synes den har været for dyr..
    Men han ser da sød ud og skal nok blive en fin lille hest..

• #7   22. jan 2010 Forbrændingerne havde Aiko fået af solen i det hvide af pelsen. Han er jo hullet, så huden ikke er beskyttet.Og han gik langsomt, fandt jo ud af da han kom hem, at det var smerter, nu er han livlig og glad.
    Aiko er siden vokset og blevet flot i bygning og gangarter.
    Vi skulle vælge en hest, p.gr. returnering af anden. Surt.
    Har prøvet at sende mail, med krav om 4000,- retur til dyrlægeregninger, men intet svar.
    Aiko kan i værste fald lide af en varig sygdom, det tør jeg ikke tænke på :O(

• #8   22. jan 2010 Hmm havde du ham ikke handelsundersøgelse da du købte ham? en dyrlæge burde kunne have set, at hesten ikke var ældre.. en 2,5 års tænder er ikke ret store.. :S

• #9   22. jan 2010 Han er også hullet i det brune, hele "undervognen" er skaldet, men den mørke hud kunne bedre tåle solen.

• #10   22. jan 2010 jeg var på det tidspunkt forbandet træt af hestehandler heste, havde haft 4 på prøve(der bare ku det hele) men de var umulige bare 10 meter fra stalden. senere hed det sig at INGEN heste kan gå alene! Hmm! det kan Rambo på 2½ år, så!
    Men vi kunne ikke få pengene retur, fik udpeget hvilke heste der kunne være tale om, og det blev Aiko.

• #11   22. jan 2010 Misforstå mig ikke! eg elsker den skøre hest, han får dagligt kram på rumpen og forkælet i alle henseender. Men lidt håndører retur ville være en god ting, det er jo dyrt at have dyrlæge. Føler bare de hestehandlere benytter sig lidt rigeligt af magten, tvinger en til ny hest istedet for pengene retur.

• #12   22. jan 2010 ????????????????

• #13   22. jan 2010 Kender det.

Min plejesøster købte en hest, hos en anden hestehandler.. Pludselig var der altså 2 heste !!! - Og når hesten er opstaldet, er det altså dyrt + ekstra dyrlægeregninger.. Her var svaret også, at hun bare kunne bytte hesten.. men efter 3 mdr, har man ligesom knyttet sig til den.

• #14   22. jan 2010 dig og mig.

Nu kan jeg jo ikke svare for merethe P, men jeg tænker at spørgsmålstegnene betyder at hun ikke forstår det du skriver....

Hun skriver jo netop at hun er glad for hesten, derfor er hun vel ikke interesseret i at bytte til en ny .

Merethe, kan godt forstå at det ville være dejlig med et tilskud til dyrlægeregnngerne, er bare bange for at du bliver skuffet :

• #15   22. jan 2010 Jeg kender Aiko fra før han kom hos hestehandleren. Han er nærmest pletskaldet, men ingen kan forklare hvorfor. Nogen mente det kunne være en forgiftning af en slags, andre at han havde fået for meget sliksten osv. Dyrlægen har forsøgt at behandle ham med både middel mod skab og med binyrebakhormon (mener jeg det var) - intet har gjort nogen forskel.
    Han har kun været i let ridning. Selvfølgelig skal jeg ikke kunne sige hvor meget han blev redet hos hestehandleren, men inden da blev han kun gjort ryttervant.

• #16   22. jan 2010 Maria ; Ingen kritik til jer!
    Men mange havde prøve redet Aiko, og daglig ridning af pigerne på stedet! Jeg fik et chok, da han kom og hele den hvide side røg af i sår og skidt, det ved du jo! Syns det er synd for Aiko, det har gjort forfærdeligt ondt, og han hader at få bare et dækken på! Det kunne være undgået, hvis man lige havde holdt øje med ham i solperioden!
    Og jeg vil ikke af med Aiko, hvorfor sende "sorteper" videre, når jeg kan lide ham ?
    Siden sårene blev lægte, har Aiko været fuld af krudt, og opfører sig som den unge hest han jo er! Da han kom gik han "med rolator", smerterne har selvfølgelig haft en del at sige!
    Aiko er vokset 5 cm i det ½ år jeg har haft ham :O)

• #17   22. jan 2010 Vil lige sige, at forrige ejer ikke har gort noget forkert, Aiko er også undersøgt og forsøgt behandling.
    det her drejer sig om hestehandleren og hans behandling, samt fortjeneste på aiko, der jo nok er omkring 10.000,- kr. ydermere blev eg lovet at aiko ville blive fin ved næste pelsskifte! Dumt at tro på hestepranger!
    Jeg vil bare have penge retur, så de ekstra omkostninger bliver dækket, men hestehandlere er jo kun ivrige når de får penge :O(

• #19   22. jan 2010 Ja, og blodprøverne viste lidt svaghed i lever, men ikke nok til han skulle se ud som han gør!

• #20   22. jan 2010 Merethe, nej ved godt det ikke var kritik smiley Det var også mere for at oplyse i tråden hvad der var sket inden han kom til hestehandleren. Følger jo meget med i Aikos videre færd og ingen tvivl om at han har fået et fantastisk hjem smiley
    Vi troede også selv at det ville hjælpe med pelsskifte, men det har det jo desværre ikke gjort.
    Har du snakket med hestehandleren om det? Han plejer at være til at tale med, men ja, det kan jo ha ændret sig.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have dækket de omkostninger - han blev jo lovet at han ville være fin - det var jo også hvad vi selv troede.

Det er jo nemlig så mystisk at der intet er at finde på Aiko der skulle gøre at han ser sådan ud og havde det været fx for meget sliksten/saltsten, ville det jo netop forsvinde igen ved pelsskiftet, da han slet ikke fik den slags efter han begyndte at se sådan ud.

• #22   22. jan 2010 Hvis en af de forrige heste, som du havde købt/på prøve ikke var som lovet,
    så burde du allerede dér have sagt stop og være gået videre med at få pengene retur!
    - Og i og med at du ikke fik hesten dyrlægetjekket eller allerede med det samme kontaktede hestehandleren omkring problemet,
    så tror jeg ikke du kan få noget som helst tilbage nu.
    Det er ærgeligt, men jeg vil tro at det er for sent nu..

• #23   23. jan 2010 Den del af sommeren, hvor vi har haft Aiko, kom han ud sidst på dagen, så der var skygge, og nej ingen giftige planter, så skulle der jo have været det i samtlige folde i de sidste par år, hvor han har set sådan ud.
    Jeg har spekuleret frem og tilbage;resultatet er ; hvis Aiko kronisk syg og uden smerter, så rider jeg bare kun når han kan tåle det, og finder en bomløs sadel, evt. syr et dækken selv af materialer han kan tåle mod huden! Han bliver her!
    Det er bare svært, for rambo min anden hest er ung, og skal tilrides, hvis ikke hjertet var i vejen ville jeg bytte ham til ældre stabil traver, der kunne rides dagligt.

• #24   11. feb 2010 Det lyder meget som en hest jeg kender. Dyrlægen kunne heller ikke finde ud af hvad der var galt. Den det var en giftig plante, Som kun pintoer (pinto farvet) og en heste race mere, midste huden af(ved det hvide) og de kan ikke tåle sol. Måske det kan være det?

Kommentér på:
Øv! givet for meget for hesten.

Annonce