øv, ledmus i hasen {{forumTopicSubject}}
Jeg havde sendt min hest væk i træning med salg for øje, men i forbindelse med tilridningen opstod der mistanke til ledmus i hasen.
Så var et salg udelukket og jeg hentede hesten hjem til nærmere udredning.
Hesten har ledmus i en kode som dyrlægen vurderede til ikke at have en betydning, en ledmus i den ene has og noget der skal tjekkes nærmere i den anden has.
Så i næste uge er der planlagt operation
Den hest har efterhånden kostede mig en mindre formue på et halvt år, men jeg håber da at pengene på sigt er givet rigtigt godt ud og jeg ender med en fantastisk hest .
Jeg gruer for hvordan hesten vil tackle at skal have boksro, og jeg gruer især for, hvordan vores 2 daglige gåture vil blive, jeg håber at jeg må indlægge lidt træning på gåturene, så jeg på den måde kan give hesten lidt at tænke over
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Jeg kender i hvert fald mange, der har fået fjernet OCD-fragmenter / ledmus med stor sucess Hestene har ofte ikke mén af det efterfølgende , hvis alt går godt Min fik fjernet to ukomplicerede små OCD-fragmenter som lige knap 2 1/2 års, en i en forkode og en i en hase. Han har ingen mén efter det i dag og kom sig lige efter bogen Højgård er så dygtige til det! Deres kirurg er en af de bedste i Danmark til at fjerne dem Mener jeg gav 12.500,00 kr. for det hele derude. Ud fra, hvad jeg har hørt, så kan man faktisk ikke se det på røngten bagefter, når alt er helet op - og man burde vist kunne sælge helt uden handelsfejl, fordi der ikke burde være problemer, når først den er helet ordentligt op m. sucess. Dog skal man nok oplyse om operationen Men dét skal man nok spørge en dyrlæge om, for jeg taler udelukkende ud fra hukommelsen
Boksroen går tit stille og roligt. Gjorde det for min ellers meget friske hest. Han stod et sted, hvor der altid var én anden inde ved ham, fik masser af hø og wrap... vinduer er også en god idé. Og så kan noget lavenergifoder gøre en stor forskel - evt. m. tilskud af noget beroligende, hvis du har en meget vågen hest. Vi havde ingen problemer med gåturene og overholdt alt til mindste pkt. mht. tidspunkter og gå-intervaller.
Håber alt går godt, og det ikke har nået at lave "ballade" i ledene Hilsen fra en plette, der intet mærker til sine små kikkertoperationer i dag
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Når det er sagt vil jeg lige fortælle om en hest vi var tæt på at købe. Den var opereret for mus som 2 års og velfungerende med det som 7 års. Desværre blev der ved ny røntgen opdaget en tilsvarende mus i det andet ben som var blevet overset som 2 års. Dvs. at operationen som egentlig var vellykket, var forgæves i forhold til at hesten skulle være røntgenologisk i orden.
Så jeg ville prøve at forhøre mig hos dyrlægen hvordan jeg ville stå i sådan en situation, når nu jeg skulle til at lægge så mange penge hos ham...
God bedring med den
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
Det viser sig desværre at der er sket en skade i brusken. Helt præcist hvad det kommer til at betyde er vist stadig usikkert, men jeg skal ikke forvente at hesten bliver gammel.
Når jeg snakker med dyrlægen igen i morgen, skal jeg spørge mere ind til det, for skal også vide hvad jeg kan forlange af hesten når ridningen kommer igang.
Og kan så ikke lade være med at tænke, at hesten må have ondt, og tænk hvis det er derfor han har en hingsteadfærd. Nå, men der er jeg nok for optimistisk
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
Jeg synes dog jeg så en sag ang en travhest med den problemstilling du nævner, kan dog ikke huske helt præcist sagen.
øv, ledmus i hasen