{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Respekt løs pony . {{forumTopicSubject}}

Min pony er blevet rimelig respektløs overfor mig.
Det irretere mig noget så grusomt, da jeg næsten bare er en flue på væggen, for ham..

Nogen som kender nogle gode respekt øvelser man kan træne ?

Det er feks. hvis jeg skal trække ham ind fra fold hvor han bare går/løber i hans eget tempo. Hvor jeg så bare nærmest på flyve efter.
Også hvis jeg ville stoppe ham går der nok 10 sek. for han overhovdet bare har sunket tempoet lidt..

Også nok det værste, er nok at han bare skubber til mig med hovdet, så jeg bliver snubbet væk.
Har hørt det er meget respektløs overfor heste. og det gør han faktsisk rimlelig tid inde i stalden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Respekt løs pony .
  • #1   14. jan 2010
    At han går løber som det passer ham har ikke noget af gøre med respekt, men at han ikke kan sit stopsignal og nok ikke ved hvordan han ellers skal gå og ikke har lært at gå pænt..

At han skubber dig kan have noget af gøre med opmærksomhed, at han klør og det er han blevet ved med fordi du ikke har gjort noget ved det.

• #2   14. jan 2010 træn alt det inde i ridehallen og lær også din hest at kende ved at have den 'fri' i en ridehal evt xD

• #3   14. jan 2010 Lyder bare som om den ikke helt ved hvad den må og ikke må. Bestem over for den. Og skift i stemmen. Når den skal stoppe osv. brug en lidt "hårdere" stemme og når den så gør det du ber den om så ros den med en glad stemme. Dvs. hvis den skubber til dig skal du skælde den ud, hvis det er slet nok kan det være man skal fortælle den det på sammen måde som hvis en hest nu bider. Og når den så ikke skubber eller holder op, så skal den roses til skyerne (self. ikke for meget men tilpas). Det er mit råd.
    Havde en pony der gjorde det sammen han er holdt op nu smiley

• #4   14. jan 2010 tag snoren over næsen og lad ham ikke komme foran dig, stop ham op stå stille gå 4 skridt og gentag igen hele vejen ind, og gør det de næste 5 dage:)

• #6   14. jan 2010 Ditte , Iben, Og Linda (: - Tak for det smiley

Iben : Ja, det med han ikke ved hvad han må, og ikke må er nemlig 100% korret (:
    I starten når han skubbede til mig syntes jeg bare det var sødt, for ja, han ville jo bare lige have lidt opmærksomhed. Men han er blevet meget være til det, selvom jeg står og nusser om ham smiley

OG nu når du siger det, så er han faktisk også begynde at snappe ud efter med når jeg trækker ham.
    Når han gør det reagere jeg selvfølgelig hurtigt og trække til i troktovet, hvorefter han så tager hovdet i vejret fordi han ikke kan lide det (:
    men det prøver jeg også at rette op på..

• #7   14. jan 2010 Præcis som Linda S siger :o)
    det en rigtig go måde.

• #8   14. jan 2010 Tak Maze (: - jeg bruger for det meste 'drruud' hvor jeg ruller med tungen.
    Men det reagere han heller ikke rigtig på, da det ikke strammer ham.

• #9   14. jan 2010 Og det der Linda siger, kan jeg faktisk godt mærke hjælper hurtigt!
    For jeg prøvede det fra lige da jeg åbnede ledet, og vi stoppede nok 10-13 gange iden vi nåede stalden.
    og der var han allerrede blevet meget sødere smiley

• #10   14. jan 2010 var så lidt smiley

• #11   14. jan 2010 At hesten skubber til dig el. klør sig op af dig er mangel på respekt. Så sørg for at lære den at det vil du ikke tolerere.

• #13   14. jan 2010 Du kan evt prøve at når du trækker med (øv det evt på banen eller i hallen) så skal han gå med hans næse ved din skulder.

Lige så snart han går foran dig stopper du op og strammer rebet i det samme.. Når han stopper og bakker løsner du og roser. Efter noget tid vil han hurtigt finde ud af at det er mest behageligt hvis han går pænt ved siden af dig.. Så skal i ikke diskuter smiley

• #14   14. jan 2010 Det er svært at råde dig over nettet. Tror man skal se jer sammen for at finde ud af hvordan din hest ignorere dig og dine signaler. det er jo vigtig at en så stærk hest som en fjordhest du har dig, lytter til dig. hvor bor du henne af i landet ??

• #15   14. jan 2010 Haffra : Ja nemlig, han er jo en stæk pony, og det ved han også godt selv.
    Her den næste tid ville jeg ligge meget træning i det, og hvis det ikke bliver bedere ved jeg simpelhen ikke hvad jeg gør.

Bor i ca 20. km fra Viborg, i nord/midthjylland.

• #16   14. jan 2010 Okay, det er måske lige langt nok væk, eller ville jeg have tilbudt at komme og hjælpe dig. Hvis det går helt i kaos og du ikke aner hvad du skal stille op, så send mig en pb, så kan jeg hjælpe dig.

• #17   14. jan 2010 Jeg ville træne den i stop/bak/vend-øvelser med en spansk kapsun på. (:

Kommentér på:
Respekt løs pony .

Annonce