{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

råd søges {{forumTopicSubject}}

Jeg skal her d. 1/2 igang med at ride min fjordvallak op igen og lige nu går han bare og hygger lige så langhåret som han er.
Jeg mangler nogle råd til nu hvor jeg begynder at ride og han bliver svedt, hvordan jeg gør når han skal ud på fold bagefter. Det er jo møj koldt at lukke en våd hest ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd søges
  • #1   11. jan 2010 rid udenfor så bliver den ikke svedt. du skal jo ikke ride så længe at den bliver svedt når den ikke er igang:)

• #2   11. jan 2010 Du skal skridte den godt af, og bagefter lade den stå med et dækken. En heklet ulddækken er rigtig godt til at optage det, men et almindeligt fleecetæppe kan også gå an - de kan endda købes billigt i Jysk. smiley
    Og så tørre den på halsen/over hele kroppen med halm, og lukke den ud når den er helt tør. smiley

• #3   11. jan 2010 du skal starte med at skridte, skridte og skridte, så den første måned bliver han ikke svedt smiley

men ellers er det som andre siger, nødvendigt at lade den stå inde til den er tør. Kommer den på stald om natten? så rid om aftenen, så er den tør til næste morgen smiley

• #4   11. jan 2010 Linda S
    Han bliver ikke redet uden for nu her hvor der er glat han skal startes op efter han har smidt en af som kom galt afsted så han bliver i ridehus til han er 100% styrbar igen.

CTS Det var også min egentlige plan..smil håbede på der lige kom nogle ekstra fif.

Marie-Louise - Nu med Gero ¤
    Jeg er helt sikker på han bliver svedt også af at skridte. Jeg vil ikke skridte ham i flere uger som men gør efter en skade da han blot har holdt fri pga jeg lige har købt ham retur og han har skulle have ro pga omstændighederne.
    Han kommer på stald om natten står i uden dørsboks, lige pt rider jeg om formiddagen da det skal passes ind med børnene men aften ridening bliver også aktuelt på et tidspunkt tror du ikke han kommer til at fryse i løbet af natten hvis han stadig er varm når han kommer ind??

• #5   11. jan 2010 Jeg ville som 'Marie-Louise' siger starte langsomt op, selv om hesten ikke har været skadet kan den godt blive det hvis du starter for hårdt op, men nej ikke dermed sagt at du kun skal skridte i en hel måned, bare tag den med ro smiley

med hensyn til om han fryser hvis du lader ham stå inde når han er varm, så ville jeh nok ligge et sved/fleec dækken over ham når du har redetm og så tage det af igen om aftenen inden du går i seng (hvis hesten står hjemme), hvis ikke så søg fir at han er godt tør inden du går

Kommentér på:
råd søges

Annonce