{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

bange for mærkelig ting?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået en ny pony 15 år. han er rolig og har et godt sind. Da jeg fik ham i søndags så han forfærdelig ud, han er alt for tynd kan se hans riben lidt, og hans hove var utrolig lange. Han har blevet brugt som rideskole hest i 8 år. men han er bange for det mærkeligste ting, koste, klude, redskaber, trillebøre ja der er sikkert også mange andre ting.. Synes bare det er mærkeligt at han er bange for en lille tør klud..

Jeg er bange for de gamle ejere ikke har behandlet ham alt for godt s; , men har i nogle tips til at lære ham de altså ikke er farlige?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for mærkelig ting??
  • #1   5. jan 2010 Prøv at lade ham snuse til tingene. Derefter tag tingene og køre op og ned på hans krop så han kan se det ikk er farligt(Ikke trillebøren da den ikke er så skide nem at løfte rundt på hehe) når du har gjort det mange gange nok er han ikke bange for det mere. Måske er han bange for det dagen efter også, så gør du bare det samme igen så skal han nok blive helt cool smiley

Held og lykke.

• #2   5. jan 2010
    Heste er ofte bange for nye ting, hvilket er deres instinkt.
    I naturen skal de være vågne over for alt nyt, fordi det kan betyde fare.

Så ville lade ham snuse og blive tryg ved tingene og give ham en chance for at lære det og kende, hele stedet.

• #3   5. jan 2010 Tag det stille og roligt med tingene.. Da jeg fik Queen gik hun fuldstændig i panik hvis man så meget overvejede at røre hendes ører eller bare kom for tæt på hvis man ville ordne det sidste stykke man eller pandelok. Det tog mig 3 mdr at få lov til at røre dem bare en lille smule, nu må jeg nusse, børste og næsten holde i dem (ikke hårdt selvfølgelig), det er 3½ siden jeg fik hende.. Men har bare, hver gang jeg var der nede, prøvet at gå et lille skridt længere og hun nyder ligefrem når jeg vil nusse hende i ørene nu smiley Det er dog ikke alle der skal komme tæt på dem og kan desværre heller ikke komme til at klippe hårene i dem - endnu!

Men stille og roligt, så skal han nok vænne sig til det hele smiley

• #4   5. jan 2010 Stille og rolige ingen pluselige bevægelser, og lad ham være med i det hele, og så skal han nok lige falde til også.

• #5   5. jan 2010 har prøvet det med ar tage kluden og lade den ligge stille i min hånd, så pustede han lidt og snuste lidt til den. Så lagde jeg den ned foran ham hvor han også snuste lidt og virkede lidt mere cool med det smiley
    prøvede så at tage kluden og gnide den op d hans hals langsomt, men det ville han ikke :-). ja har tænkt på med at falde til og at gå langsomt frem og vise den ikk er farlig.

Men tusinde tak for jeres råd.

har i evt. nogle tricks til jeg kan lave med ham i boks eller på stald.?

Kommentér på:
bange for mærkelig ting??

Annonce