{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Mærkelig ting heste bliver bange for {{forumTopicSubject}}

Vi kender det alle sammen.

De kære heste finder et eller andet helt wack at være bange for.
Mærkelige objekter som fx skraldespande, plastikposer og hvad ved jeg.
- Og så det der med, at selvom man går forbi den samme sten hver dag, så er stenen farlig når man ser den for 117. gang.

Men hvad er noget af det mærkeligste din hest er blevet bange for?

Min gamle part var ret frygtsom af sig, og blev engang forskrækket over sin egen skygge, kiggede mistænktsomt på en tæt græs der manglede og farede engang frem fordi jeg bøvsede mens jeg sad på ham xD

Idag var jeg ovre på nabogården med min lånehoppe og hun er virkelig ikke begejstret for de små dræbende onde .. shetlændere! XD
http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/8230539_l.jpg
Hun er heller ikke særlig glad for får og dyr i den størrelse, men min hund (som er samme størrelse og endda et rovddyr) har hun ingen problemer med.

Åååh, hestelogik ! ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig ting heste bliver bange for
  • #4   2. jul 2012 bobleplast er også farligt, det ligger måske fredligt på jorden lige indtil en pony komer forbi så siger det HAPS! - hvert fald hvis man spørger Nortan xD

• #5   2. jul 2012 Min klippefaste halvpart, sprang engang et par meter til siden, pga. en kridtstreg på asfalten.. oO

• #7   2. jul 2012 Puha synes det mærkeligste min er blevet bange for er enten en sten som hun har set millioner af gange men stadig bliver bange for, eller ingen ting, ja rent ud sagt der var intet at blive bange for men bange blev han smiley

Men tilgengæld, hunde og katte elsker han som bar pokker og specielt hvis de vil rundt om hans ben eller stå og hoppe op til hans mule haha smiley

• #8   2. jul 2012
    Hahaha x)

Jeg red på et tidspunkt Sietse i voldsom trafik og skulle over et stort kryds, da der kommer en ENORMT larmende motocykel drønende tæt op ad ham, men Sietse havde fuld fokus på den farlige blå cykelsti der var tegnet på asfalten xD

• #11   2. jul 2012
    Zolo kan ikke klare sulkyer m. 1 stk travhest foran når de traver rundt på travbanen -.-

Lidt problematisk når man om vinteren kun kan bruge væddeløbsbanen hvor der ofte meget tæt på kommer en sulky forbi for fulde fart.

• #12   2. jul 2012 Min bliver også bange for de særeste ting ;b men han er også i forvejen noget tændt.
    I dag var vi ude og ride på en fremmed udendørsbane (for at komme ud og kigge) og han tog det mega pænt, og gik pænt rundt smiley ligeindtil der kom en pige gående med en lille hund oppe på vejen for enden af banen. Den var altså farlig !! XD skøre hest.
    Er spændt på hvordan det skal gå på torsdag for der skal vi til vores første dressurstævne smiley (han er 4år). Der skal han nok finde noget at glo på smiley

• #13   2. jul 2012 jeg red en shire(blanding?) på 1.88 som blev bange for små frøer der hoppede over vejen i tusmørket.. smiley
    Og en plag jeg kender bliver bange når man rasler med FODERspanden!? smiley

• #14   2. jul 2012 Min gamle hoppe var bange for sne. Hendes egen skygge i sneen var farlig. Et græsstrå i sneen var farlig... xD Ja... xD Hun var underlig

• #15   2. jul 2012 jeg red engang en, jamen den kunne pludselig blive bange for gulvet i stalden, eller væggen i ridehallen, jaa you name it.
    tror nogle gange den var bange for sig selv, men holdt kæft den kunne springe..

• #16   2. jul 2012 og haha.. lige pt er dolly bange for trækketorvet når det ryger ned fra hendes hals, eller når undlaget ryger ned fra skabet..

• #17   2. jul 2012 Queen er også lidt af en bangebuks, hun er bange for sten, græstotter der er mørkere end resten af græsset, og en gang hvor jeg stod og lod hende græsse gik hun nærmest i panik over at have fået et blad med i sin græstot smiley
    Det mest åndssvage var dog næsten da der blev placeret en skurvogn lige ved siden af den ene ridesti - den var farlig, nå ja, men da den så blev fjernet ville hun heller ikke gå forbi da det jo så anderledes ud igen??

Skøre kræ smiley

• #18   2. jul 2012 Min gamle pony var utrolig bange for blå blomster xD Tro det eller ej, men når vi red tur lige så stille og roligt, kunne hun pludselig få øje på en blå blomst og sætte i et ordentligt sidespring smiley Hun var dog ligeglad med alle andre blomster? Skøre pony;-)

• #19   2. jul 2012 Min gamle hest var bange for olie pletter på vejen, køer, hømhømmer i ridehallen eller på banen og sin ejen hale xD

• #20   2. jul 2012 Min nuværende part Genie er bange for ALT. Her for en uges tid siden stod hun bundet på staldgangen, og så fik hun øje på en kat, der stod stille måske 10-20 meter fra hende, og hun blev så bange, at hun sprang begge karabinhager og løb væk.. Hun farer sammen bare ved den mindste lyd, eller uforudsete bevægelse..

• #21   2. jul 2012 Nogle dage er min araber slet ikke bange for noget, andre dage er sten, græsstrå, blomster, hegnspæle og lignende meget skræmmende! Og så er det bare så typisk, at han kan blive bange for eksempelvis en halmballe, når den står på en åben mark, men sagtens kan gå igennem en kostald med kører, landbrugsmaskiner, halmballer og en masse ting alle vegne uden at blive bange overhovedet.
    Jeg kender også en, hvis hest engang blev meget forskrækket over sin egen prut smiley

• #22   2. jul 2012 Min 5 års tager stortset alting i stiv arm, vi har haft lastbiler, traktor, havetraktorer olign. som er strøget forbi os, eller som har været rundt om os mens vi træner.
    Men han kan dog finde på at springe over lysstråler eller panikke, hvis han rammer noget vand. Men det mærkeligste er, at hvis en hest bukker eller går imod os med front, så bliver han bange - eller heste på fold dog må andre dyr godt være på fold uden at han reagere, det er kun heste der er farlige smiley

• #24   2. jul 2012 Haha de er virkelig morsomme Nogen af dem ,nu har jeg lige faet ny hest og Han er kold over for alt sa det er bare dejligt;)

• #25   2. jul 2012 Min hest har personligheds-spaltning xD

nogle dage kan der springe en bombe ved siden af hende uden der sker noget smiley andre dage er ALT farligt x) Det kære bæst smiley smiley

• #26   2. jul 2012 Dusty er bange for alt der er hvidt. Hvide flasker, hvidt plastik ALT hvidt smiley han er også bange for ''pstt' lyden der lyder når man sprayer med noget. Han springer til siden når han hører lyden, så det er noget af en udfordring når han skal have insekt spray på smiley

• #28   2. jul 2012 min har noget med blomsterkummer. det blå på cykelstien er overvundet... og så små shettere.- sten på række kan også være farlige, og så min nye røde regnfrakke, der siger lyde når vandet rammer, den ganle slatne blå regnjakke vil han gerne følges med...

gammelt er godt. den gamle trailer drømer han op i men en ny ubrugt magen til, næh nej...

• #29   2. jul 2012 Min gamle var bange for lys pletter i ridehallen.. -.- hvis lyset kom forkert ned gennem vinduerne i taget og lavede en lille plet i sandet UHA NEJ! LØØØØØØØØØØØØØØØØØB.. -.- dumme hest.. XD

• #30   2. jul 2012 Min hest er bange for andre heste XD Når jeg rider tur og der kommer en anden hest ridende, så ryster hun i bukserne og er tæt på at løbe hjem XD
    påfugle er også utrolig farlige smiley

men ellers bliver hun kun bange for små ting såsom en plante der står mellem græsset, en grankogle (den var ved at spise hende i forgårs) o.lign

• #32   2. jul 2012 Min ellers rimelig cool unghest blev bange for et shetlandsføl en aften vi red tur. Sådan en lille nuttet hårklump. sikke en dræbermaskine. Måtte stige af og trække ham forbi.

Han er ellers meget glad for alle str heste, men den lille dims med hår på som bevægede sig var simpelthen for meget for ham.

• #33   26. sep 2012 Hæ hæ, Sine egne prutter og skygger kan være meget farligt, hvis man spørger Mille smiley

Kommentér på:
Mærkelig ting heste bliver bange for

Annonce