29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Truer med at tilbageholde hest {{forumTopicSubject}}
Øv hvor er jeg bare rasende lige nu.. har valgt at flytte min hest da jeg ikke længere (pga sygdom) kan klare staldarbejdet.. sagde pænt op og forklarede at jeg havde været glad for at stå der (har stået der 1½ år) hun sagde hun godt forstod..
Men så kom hun ligepludseligt bagefter og sagde at jeg skulle have sagt op den 25, så nu skulle jeg blive til 1/3 i stedet for 1/2.. jeg sagde så at jeg var ked af at have misforstået datoen, men at jeg ikke kunne blive i 2 måneder, men nok skulle betale..
Da jeg alligevel ikke får depositum og savner at kunne ride og gerne vil slippe for arbejdet, så besluttede jeg at flytte med det samme og det fortalte jeg så..
Lige siden har jeg uafbrudt skulle høre på hvor synd det er for min hest og at jeg ikke kommer til at passe den og at alt sikkert er galt det nye sted..
Nu har jeg så meddelt at jeg flytter onsdag.. men nu siger hun at jeg ikke har betalt opstaldning.. pengene blev sat til overførsel den 1 som altid, men pga helligdag + weekend er de så først overført idag og derfor at forvente på hendes konto i morgen.. det forklarede jeg..
Men nu går hun rundt og siger til de andre i stalden at hun vil holde min hest tilbage og at jeg prøver at flytte uden at betale
Det kan en staldejer da ikke tillade sig.. er det ikke temmeligt uprofessionelt at gå og sige sådan til andre lejere.. især når det er usandt, men ville det da også være hvis det var sandt..
Hvad siger i ?
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
Men åbenbart kan voksne også være lidt barnlige.
Når men jeg synes altså at hun handler forkert, fordi du har jo betalt, og det er da mærkeligt og gå og bagtale dig i stalden? O:
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Har selv lige lavet et indlæg - dog hvor min udlejer vil af med min hest før tid. Og det er også rigtig træls. Min udlejer siger også mærkelige ting bag om ryggen på os lejere - sande og usande... -.-
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Bliver så sur over at hun mistænker mig for at prøve at snyde.. har stået der 1½ år og altid betalt..
Og nej sådan noget bør man som staldejer ikke blande de andre opstaldere ind i om det er løgn eller sandt..
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
så pris du dig bare lykkelig for at du allerede nu har fundet et nyt sted og at pengene går ind på hendes konto om et øjeblik...
pøj pøj med det nye sted...
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.230
Du har betalt din opstaldning og bestemmer selv hvad der er bedst for dig og din hest. Så længe betalingen er på plads er du i din fulde ret til at flytte den når det passer dig. At hun så er i en anden mening, må være hendes hovedpine. Det er mest pinligt for hende selv.
Har selv oplevet noget lignende. Da jeg flyttede min hest bagtalte hende der havde salden også mig på det groveste. Hestefolk kan være temmelig sære.....
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
Hun lyder da vildt strid
nov 2003
Så nej hun må ikke tilbageholde min hest fordi der er en måneds opsigelse.. ingen kræver at man skal blive der... det er op til en selv om man vil betale dobbelt opstaldning.. det er kun hvis man skylder penge hesten må tilbageholdes..
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Hun kan da være ligeglad med om du rykker din hest før, så længe hun får nogle penge - hvilket hun jo nok skal . Du har ikke været sløset omkring det før, satser jeg på :s
<b>- L'F søger passer til wendy -</b>
Ja, man må godt tilbageholde hesten og sælge den, men sgu ikke for 1 måneds leje .
Kender flere der har måtte overtage hesten eller sælge den, fordi ejer aldrig dukkede op eller betalte - så er det jo også fair nok, men det er så noget der har stået på i lang tid .
nov 2003
Anna-Sofie P: Ja desværre heller ikke første gang jeg har oplevet det forstår ikke folk tager det personligt når man siger pænt op
nov 2003
Har skrevet og bedt hende holde op med at gå og sige sådan noget i stalden, da det er uprofessionelt.. så nu får jeg nok endnu mere møgfald
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.230
Selv om man ikke har lyst til at spilde tid og kræfter på den slags mennesker, sidder det alligevel i baghovedet på en, kender det alt for godt. Men det skal hun ikke have lov til, så prøv at ryste hende af dig....
apr 2007
Ligeså snart hun får sine penge, har du intet med hende at gøre og så kan hun da gå og være sær for sig selv .
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 354
Hvis du har adgang til netbank kan du gå ind og finde den post hvor overførslen står - så kan du tage et skærmbillede (trykke på Alt GR+PRTSC) og sende den afsted på mail til hende...og så kan du jo samtidig skrive til hende, at den historie du kan fortælle videre om din tid hos hende, da bestemt ikke er god for hende, som hun har skabt den.
Hun burde føle sig hævet over den form for opførsel - hun står med et ansvar for de heste hun har opstaldet, men med den side af sig selv hun lægger for dagens lys, ville jeg som opstalder blive lidt nervøs for om hun også kunne finde på at være mindre sød ved min hest, hvis hun blev sur på mig :o(
nov 2003
trine og figaro (: : Jeg forstår heller ikke at det skulle være et problem at jeg flytter tidligere.. hun får jo netop pengene og får mere plads.. men det må hun jo om..
Jette Paludan F: Jamen hun har ret med opsigelse.. jeg havde bare overset det da det er 1½ år siden jeg underskrev kontrakt.. også derfor jeg uden at brokke mig betaler en måned ekstra.. for det er hun jo berettiget til..
Jeg ved at min en anden der ude flytter så snart hun finder et sted.. bla pga hendes opførsel i denne sag.. så ja det er dårlig effekt for hende.. før ville jeg med glæde henvise andre til stedet hvis de ledte efter et lignende sted.. men det tror jeg ikke jeg tør nu..
nov 2003
nov 2003
nov 2003
apr 2007
- Håber du kommer helt godt ud af det
nov 2003
Staldejer skrev dog idag at hun ikke mener jeg passer min hest og at jeg ser den som et stykke legetøj.. helt hen i vejret og mente hun det burde hun da have sagt noget tidligere istedet for bare at se til..
Nej er bare glad for at komme væk derfra i morgen
Truer med at tilbageholde hest