Købt som beset - køber truer {{forumTopicSubject}}
Så siden at køber truer med at HG skal vide det, vil jeg derfor selv gøre det.
Jeg satte et par dejlige varme vinterridestøvler til salg til 250 kroner uden porto. Bliver kontaktet af køber, som gerne vil købe dem til 250 kroner med porto. Spørger om hun vil købe dem med porto til 275 kroner. Det indvilliger hun til. Sender pakken afsted efter pengene er modtaget.
Modtager så en besked om jeg ville sende de 25 kroner tilbage, da hun ikke kunne bruge støvlerne alligevel, da de ikke passede hende.
SKriver til hende fordi jeg ikke er moms registreret som fx. en butik gælder købe loven ikke! støvlerne er købt som beset. Og da købeloven ikke gælder kan hun derfor ikke kræve de 25 kroner tilbage, så jeg vælger ikke at gøre det. Så truer hun med at jeg har skrevet forkert på min annonce og jeg burde have sendt støvlerne tilbage. Støvlerne passede min fod og ben da jeg købte dem, men på grund af voldsom vægtforøgelse, kunne jeg desværre ikke passe dem nu!
jeg vil sige at støvlerne er købt som beset og derfor har jeg ikke mere at sige. VIlle bare lige sige det på forhånd.
ha' en god aften HG
okt 2007
Følger: 42 Følgere: 189 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 387
okt 2007
okt 2007
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
At hun ikke kan bruge dem alligevel, er ikke dit problem. Du skylder hende intet og slet ikke når der ikke er aftalt mulig returnering jeg kan heller ikke købe en trøje af en privat og så skrive, nå ups, den passer mig ikke, giv mig penge tilbage. Øh nej. Så må man købe i butik, hvis man vil have den rettighed.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
alle ved s.. da at når man handler privat ja så risikere man at få noget som man endelig ikke kan bruge alligevel.
det tror jeg da alle har prøvet
og så sælger man da bare vareren videre.
og hvor kommer de 25 kr fra???
hun har sikkert bare fortrudt og vil bare have noget igen.
jeg gør det personligt at jeg helst vil mødes med folk så jeg kan se varen rigtigt. så er det nemmere at sig pænt nej tak, end man skal hen og sætte det til salg igen
feb 2008
okt 2007
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Og hvad er det der ikke passer hende?
Jeg vil da sige, at man som køber har undersøgelsespligt.
Og er man ikke en standard ligesom ens hest ikke er, så stiller man lige lidt flere spørgsmål, det må man gerne.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Det er spild af tid at koge så meget suppe på noget så dumt
jul 2015
25 kr. get over it.
Det er jo værre end børnehaven det her..
okt 2007
Ville bare gerne fortælle min side af historien, før en eller anden tilsmøler mit rygte på falsk baggrund.
og køber vidste godt fodstørrelse men ikke hvor brede de kunne blive. (hvilket passede mine ben, selvom de var brede. tog jo så desværre på, så de blev endnu bredere, så jeg ikke kunne passe dem.) Havde hun aldrig spurgt om
feb 2008
okt 2007
Som jeg også har skrevet, så handler det mere om at jeg fortæller min side af sagen, da køber truede med "skal HG vide det" (hendes eksakte ord). Så jeg tænkte jeg fortæller det da bare selv! færdig slut prut, så der er ingen ko på isen, bare en sælger som forklarer at man ikke rigtig har gjort noget galt og derefter bliver svinet til af køber og som truer en
jul 2015
Tror også jeg bare havde smidt de 25 kr.
Den tid du har brugt på sagen burde være mere værd end de 25 kr
apr 2008
som køber får man en pris og så må man vælge om man vil betale eller ej. længere er den s., ikke.
man begynder ikke bagefter at forlange 25 kr fordi man nu ikke længere er enige med sælger om hvordan det skulle have været sendt. det gør man INDEN man overfører pengene!
Så TS lad hende dog skriver noget herinde. Tænker ikke at hun vil få noget som helst ud af det - andet end folk ikke gider at handle med hende mere.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
okt 2007
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Det skulle ikke være ændret siden august hvor forbrugerrådet sidst beskrev det i en artikel.
Og uanset er det at de er en anden størrelse i benet end køber forventede, ikke noget en reklamationsret dækker uanset. Str er oplyst så der er ikke mangler ved varen.
Om jeg gad bøvl, nope men jeg ville heller ikke betale de 25 kr fordi køber er sur! Hvorfor skulle man dog det? Som jeg forstår det, blev køber ikke bedt om at betale mere fordi fragten blev højere? Sagen er dog en anden hvis køber bad om fragt til xx kr og sælger så vælger en dyrere løsning og kræver ekstra.
Idag er der utrolig mange “mig mig mig” mennesker, der mener de har ret til x og y, og bare fordi de råber højt, er det ofte folk giver efter, det nægter jeg at støtte
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
okt 2007
aug 2017
Reklamationsret er i øvrigt ikke kun 6 mdr, det er bare her sælger skal bevise at fejlen ikke var til stede ved købet, de næste 18 mdr er det ansvar overgået til køber.
Købt som beset er fint gældende til at aftale sig ud af reklamationsret ved privathandler som disse, med mindre en fejl er skjult bevidst, som en hesteejer der sælger et spathest og siger alt er ok. I b2c relationer gælder købt som beset ikke, i b2b kan den aftale fraviges også (så vidt jeg husker).
Det ændrer dog ikke på at der i dette tilfælde ikke er tale om at benytte en reklamationsret, da der intet er galt med varen. En reklamationsret træder KUN i kraft hvis der er noget galt med varen, det er ikke tilfældet her og dermed gælder den alligevel ikke, som jeg også skrev.
Fortrydelsesret har man kun hvis man aftaler man har, det har de ikke gjort og dermed er denne heller ikke gældende.
aug 2017
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Lad hende skabe sig og skid hul i bette 25kr.. Det er ikke dit problem at hun ikke kan passe støvlerne. Der burde hun selv have undersøgt mål osv. Det er tilladt at bruge hovedet og undersøge den vare man vil købe.
Du har også muligheden for at give hende 25kr og så holder hun mund, hvis du ikke gider mere ballade derfra (Herregud, 25kr da). Jeg havde dog ikke gjort det.
Alt dette er skrevet med den forventning om at den vare du har solgt hende ikke fejler noget. Hvis du har solgt en vare med fejl, er det en anden sag...
Tænk at sætte så meget i bevægelse for 25kr.
apr 2008
nej det er det beløb som er gået til fragten som er problemet. man ville haft fragten billigere - og kunne have fået det billigere et andet sted
og som jeg siger så har hun jo godtaget beløbet i første omgang, ellers skulle hun jo have sagt pænt nej tak da hun fik oplyst prisen med fragt
så beløbet drejer sig om 25 kr! hun ville jo ikke engang kunne få startet en sag for det beløb.....
ikke en varer som er i stykker eller andet
ærlig talt så er hun s.. godt nok til grin
Købt som beset - køber truer