{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Bliver de kuldret? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min pony skal muligvis flyttes hjem til min far at stå. Hun står nu på en gård med daglig fold og boks om natten, hele året, men når hun flyttes ned til min far, kommer hun ikke i boks om sommeren, grundet at vi ikke længere har nogen stald, men et stort læskur, som kan bruges til løstdrift.

Om vinteren kan hun naturligvis ikke stå ude om natten, dog er hun shetlænder, så hvis det var, kunne hun nok godt, men eftersom vi har en anden løsning, lader vi hende ikke gå ude om natten, om vinteren.

Det korte af det lange er, om hun bliver kudret af at blive rykket et andet sted hen hver halve år, for at komme i boks? Altså for eksempel til april, så kunne hun komme på fold hele døgnet, og helt frem til august måned - hvorefter hun kommer hen i en stald (ca. 2 minutter i bil fra min far) i vinterperioden, for at komme i boks om natten.

OBS: HUN VIL <b>IKKE</b> KOMME TIL AT STÅ ALENE HOS MIN FAR - MEN TAGER BARE HENDE SOM UDGANGSPUNKT!

Spørg endelig hvis der er noget I ikke forstår smiley

Jeg har forsøgt at presse det hele sammen så I forstår det, samtidig med at det ikke bliver for langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver de kuldret?
  • #1   18. dec 2009 hmm ved ikke, men tror da ikke hun ville syntes det er skide skægt.. de kan også sagtens gå i løsdrift om vinteren, jeg har to lige ude for vinduet der går i sneen. vores har en stor boks at gå ind i hvis de gider, men det er faktisk yderst sjældent de gider der ind. og som idag har de begge på et dækken på her til nat. men altså af natur er de jo van til at være ude 24/7, og altså de foretrækker at være ude.

• #2   18. dec 2009 Jamen, jamen! Min hjerne havde slet ikke tænkt så langt - tusind tak!

Jeg skal muligvis også have en 'normal' pony, en ridepony - som ikke lægger særlig meget vinterpels - kan den også sagtens gå ude hele året, hvis den ikke bliver klippet, og får vinterdækken på? smiley

• #4   18. dec 2009
    Sagtens :), Hvis hesten ligger pels så kan det også være at den slet ikke behøves dækken.
    Maja har sat en gigantisk vinterpels, det er helt vildt! Så meget at hun har det for varmt. Hvor imod Gizella der går uden for hele døgnet næsten ikke har sat noget vinterpels af hvad man kan se, men hun fryser ikke.

Så hesten behøver ikke dækken selvom den ikke sætter særligt meget pels, så længe den ikke fryser :).

• #5   18. dec 2009 Tusind tak begge to - så lærte jeg lige noget mere smiley

• #6   18. dec 2009 Hun kan sagtens stå ude hele året rundt, uden dækken. Bare der er læskur at gå ind i. SÅ det skal du ikke bekymre dig om smiley

• #7   18. dec 2009 Nej hvor er jeg glad og lettet, så slap jeg for at min pony skulle frem og tilbage hver halve år, kan godt se hun ikke ville synes det er specielt sjovt smiley

Tusind tak for hjælpen, dejligt med nogle åbne og venlige mennesker smiley

• #8   18. dec 2009 Som de andre siger kan hun jo sagtens gå ude så længe der er læskur, men ellers synes jeg overhovedet ikke det ville være synd at flytte hende hvert halve år smiley Det er jo ikke værre end når man flytter sin hest på sommergræs for en måned eller flere og så tager den tilbage smiley

• #11   18. dec 2009 Da jeg havde pony, gik han ude hele sommeren, var kun inde når inden vi skulle ride. Om vinteren gik han ude hele dagen, og kom ind om natten. De havde et læskur at søge ly i - det er også smart om sommeren - og de havde ingen dækken. smiley

Min hest nu går heller ikke med dækken, og ingen af hestene hvor hun står, går med dækken. Dog har de fået dækken på i nat, fordi de står og fryser i stalden - men det kommer af som noget af det første i morgen tidlig, selvfølgelig medmindre hun fryser.

Men når det er en shetlænder, kan jeg ikke forstille mig andet end at den vil sætte pels nok. Det gør stortset alle shetlændere. De er nogle robuster krabatter smiley Så som de andre siger - et læskur, med adgang til halm/hø og vand, så skal det nok gå smiley Bare husk at tjekke dem engang imellem, og sørge for at de ikke fryser o.lign.

Kommentér på:
Bliver de kuldret?

Annonce