Bliver de kuldret? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min pony skal muligvis flyttes hjem til min far at stå. Hun står nu på en gård med daglig fold og boks om natten, hele året, men når hun flyttes ned til min far, kommer hun ikke i boks om sommeren, grundet at vi ikke længere har nogen stald, men et stort læskur, som kan bruges til løstdrift.
Om vinteren kan hun naturligvis ikke stå ude om natten, dog er hun shetlænder, så hvis det var, kunne hun nok godt, men eftersom vi har en anden løsning, lader vi hende ikke gå ude om natten, om vinteren.
Det korte af det lange er, om hun bliver kudret af at blive rykket et andet sted hen hver halve år, for at komme i boks? Altså for eksempel til april, så kunne hun komme på fold hele døgnet, og helt frem til august måned - hvorefter hun kommer hen i en stald (ca. 2 minutter i bil fra min far) i vinterperioden, for at komme i boks om natten.
OBS: HUN VIL <b>IKKE</b> KOMME TIL AT STÅ ALENE HOS MIN FAR - MEN TAGER BARE HENDE SOM UDGANGSPUNKT!
Spørg endelig hvis der er noget I ikke forstår
Jeg har forsøgt at presse det hele sammen så I forstår det, samtidig med at det ikke bliver for langt.
jul 2009
Følger: 62 Følgere: 81 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 278
nov 2008
Følger: 29 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 868
Jeg skal muligvis også have en 'normal' pony, en ridepony - som ikke lægger særlig meget vinterpels - kan den også sagtens gå ude hele året, hvis den ikke bliver klippet, og får vinterdækken på?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Sagtens :), Hvis hesten ligger pels så kan det også være at den slet ikke behøves dækken.
Maja har sat en gigantisk vinterpels, det er helt vildt! Så meget at hun har det for varmt. Hvor imod Gizella der går uden for hele døgnet næsten ikke har sat noget vinterpels af hvad man kan se, men hun fryser ikke.
Så hesten behøver ikke dækken selvom den ikke sætter særligt meget pels, så længe den ikke fryser :).
nov 2008
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 165
nov 2008
Tusind tak for hjælpen, dejligt med nogle åbne og venlige mennesker
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 309
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Min hest nu går heller ikke med dækken, og ingen af hestene hvor hun står, går med dækken. Dog har de fået dækken på i nat, fordi de står og fryser i stalden - men det kommer af som noget af det første i morgen tidlig, selvfølgelig medmindre hun fryser.
Men når det er en shetlænder, kan jeg ikke forstille mig andet end at den vil sætte pels nok. Det gør stortset alle shetlændere. De er nogle robuster krabatter Så som de andre siger - et læskur, med adgang til halm/hø og vand, så skal det nok gå Bare husk at tjekke dem engang imellem, og sørge for at de ikke fryser o.lign.
Bliver de kuldret?