Hvad ville i gøre. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Er godt nok helt væk fra den for tiden, så vil lige høre, hvad i ville gøre.
Det er en længere historie til og starte med. Men Tilde har været "I stykker" on/off de sidste par måneder af småting, men jeg har det altid bedst med, at lade hende få total pause når der er det mindste af uroligheder.
Desværre kom jeg slemt afsted med benet i juni og måtte ikke ride og kunne knap gå og blev Stokkegående.
Tilde havde der lige haft fri i 1 uge grundet et sår. Så skulle min underviser ride hende, og efter 1½ uge får hun pludselig en masse mærkelige sår i munden. Jeg får så noget af dyrlægen til og rense dem med, da det også var helt forrest på læben, hvilket vi undrede os over.
Da det så er på plads, starter de ridningen igen og det går bare hammer godt.
Tilde nyder virkelig og arbejde optimalt igen.
Pludselig er det ene sår gået op igen, da jeg også er kommet til og smøre med forkert creme, så hendes hud var blevet het tyndt efter hun var blevet smurt med Sølvnitrat også (af dyrlægen).
Hun får så fri igen, da jeg jo heller ikke kunne motinere hende, da jeg stadig var stokke-gående.
Sådan fortsætter det on/off. Jeg ender så med, at smide hende på sommergræs, så hun kunne komme sig over det hele og være frisk til og starte igen.
Allerede fra hun kommer på græs kommer der problemer.
En dag kommer jeg derned og hun har KÆMPE sår.
Dagen efter er hun simplethen blevet ædt af fluer og har buler og sår over alt og hele bringen mærkes som Mols bjerge af fluebid.
Efter et par dage kommer jeg så derned igen og pludselig er hendes øje hævet og løber helt vild.
Det bliver så vasket med vand og kamillethe hvilket heldigvis hjalp, men blev også nød til og få en fluemaske på.
osv. osv.
Tilde kan ikke rides når hun står på græs grundet for lang pause. Hun bliver helt kuldret i hovedet og overfrisk, og jeg er desværre "lavet af porcelen" og har ikke lyst til og brække arme og ben for at tage hende op en lille tur..
Heldigvis er HELE hendes mund helt fit for fight igen. Der er kun lidt lyserød der hvor sårene har været. Så det går rigtig godt med det nye smørrelse.
Men så kommer det så. Efter alt dette der allerede er sket kan jeg slet ikke finde ud af, om jeg skal tage hende hjem om 1 månede, 1½ månede eller 2 måneder.
Savner min hest og bliver rigtig ked af, hver gang der sker hende noget. Jeg har mistet min elskede hest en gang så er bare rigtig pyldret hvad ang. Tilde.
Hvornår ville i tage hende hjem hvis det var jer ?
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Desværre kan jeg ikke have hende hjemme, men når hun er færdig på græs skal hun tilbage der hvor hun stod før
Hvad ville i gøre.