VARMT dækken {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har en hoppe der går i løsdrift, jeg rider hende 4-5 dage om ugen og springer så det ville egentlig være rart hvis hun ikke satte ALT for megete pels. Jeg vil ikke klippe hende. Lige pt går hun med et bucas turnout som jo skulle virke i -15 til + 15 grader (mener jeg ) men hun er begyndt at sætte mere pels og hun kommer til at svede mere så tænkte hun skulle have noget varmere på, selvom der jo ikke er under de -15 grader endnu.
Hvad skal jeg ligge på hende? Jeg har et 400 grams Rhino dækken, er det varmere? Eller er der andre alternativer, måske et dækken med flere gram i? Eller er det bedre bare at lade hende sætte den pels hun gør og så må jeg jo tøre hende noget bedre og ride mindre hårdt. Håber der er nogen forslag derude
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
men mit umidelbare bud ville være et tykkere dækken... men mærk lige hesten undr dækkenet om den er kold eller varm på krydset... for den skal jo heller ikke blive for varm
aug 2004
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 93
Og selvfølgelig skal hun ikke have det for varmt, men hun må jo sætte mere pels fordi hun føler hun har brug for det og det ville hun måske ikke have med et varmere dækken
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Du kan se på mit album Maja - helt tæt på.
Maja begyndte at stå og svede i stalden og på folden fordi hun havde sat pels til -10 grader i september, men nu var det så +10 grader og hun blev ved med at svede ind i november.
Så hun er blevet klippet på halvdelen af halsen, kæben, bringen og en stribe under maven og hun fryser slet ikke. Tværtimod er hun dejlig varm stadig og hun står stadig helt oppe på bakke toppen hvor det blæser og regner mest og er allermest koldt.
VARMT dækken