{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Dækken. Fryse eller For Varmt? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af tidligere emner.

Vil du helst have din hest fryser en smule, eller har det en smule for varmt?

Jeg må sige jeg sådan en dag som i dag hvor det er 20 grader udenfor er chokeret over at jeg rundt omkring stadig kan se, og også læse her på HG at nogen heste stadig går med dækkener fordi folk er bange for at de fryser.

Personligt må mine heste da hellere fryse en smule, de kan få varmen ved at bevæge sig, når de står og leger sammen, også kan mine også gå i læ.

Men forestil jer at have en dynejakke på en solskin som man ikke kan tage af, det må da være forfærdeligt. Så vil jeg da hellere fryse lidt og "hoppe mig varm".

Hvordan har i det med jeres heste?
Hvorfor er de dækkener så vigtige?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken. Fryse eller For Varmt?
  • #1   7. maj 2013 Jeg har taget dækkenet af min,så snart det blive hel dags regn og under 10 rider grader så for hun et regn dækken på.

• #2   7. maj 2013 Har en lille fessen ponyxD
    Men han har lige(1 måned ca.) fåret sit regndækken af, men vores Fjordhest fik det af for meget tideligere;)
    Fryse? Ehj virkelig ser godt de andre forums og tænker "hvad!!"
    Men vil da selfølgelig hellere have at de "hved" at de altså skal gå sig varme og det er sundt at fryse.

Men ligefrem at fryse når det er 20 grader? Mit minimum er 5 celcius:)
    TAG DEM AF!!:D

//Stephanie & Champer

• #3   7. maj 2013 Kunne ikke være mere enig. Selv den sarteste fuldblod i stalden har nu fået dækkenet af. Det er simpelthen ALT for varmt at stå med dækken på i dagtemperaturer på 23 grader.....Forstår ikke, hvorfor folk er så pivede med det.....

• #4   7. maj 2013 Lige pt er Landeurs Regndækken kun på når det regner, for han står på sygefold og har derfor ikke muligheden for at bevæge sig, derfor bliver han jo nemt kold hvis det regner og han bliver våd!

Men når det ikke regner så står han uden! smiley

• #5   7. maj 2013 Min står stadig med dækken på fordi at han er klippet og fordi at han jo ikke kan hoppe sig varm inden i stalden, hvor der også er skygge. Men hans ryger også snart smiley

• #6   7. maj 2013 Jeg er helt enig..
    Det er simpelthen synd, at der er så mange heste, der er gået rundt med dækken på i dag.. Det er alt for varmt, selv for en klippet hest..

Ude ved os, har alle hestene gået uden dækken i dag..
    Min har gået uden dækken fra i går til i dag, så natten med. Hun står også inde.

• #7   7. maj 2013 Ja min hest som HAR VÆRET SYG hele vinteren og som er meget kortklippet (af tidligere ejer) står stadig med regndækken om dagen og stalddækken om natten. Der er meget koldt i vores stald ja...

• #9   7. maj 2013 Altså der har på ingen måder været koldt i dag, det har været ren sommer temperatur, så ingen farer for nogle heste der fryser i dag..

• #10   7. maj 2013 min går uden dækken om dagen, får dog på til natten og imorgen får hun nok et regndækken på simpelthen fordi hun blev klippet i januar og har stadig ikke sat en "rigtig" pels. Men når sommerpelsen er 100% så får hun heller ikke dækken på når det regner.

Men som svar på dit spørgsmål, så er jeg den "onde" hestemor, som hellere vil ha min heste har det lidt for koldt end for varmt. Hestene får det virkelig skidt hvis de har det for varmt og som du selv siger dynejakke i 15-20 grader må ikke være sjovt!
    Min hest skal selvfølgelig ikke fryse, men den må godt ha det koldt (der er forskel på de to ting)

Jeg var også så ond så min hest kun har gået med 100 g. hele vinteren og først fik rigtig vinterdækken på i januar da hun blev klippet..
    Og overvejer endda om de to shettere skal bo ude HELE næste vinter!

Heste kan holde til mere end vi tror, og det er i bund og grund os der synes det er synd for dem og pålægger dem behov de ikke har!

• #11   7. maj 2013 Min har altså også været klippet vinteren over og han fik sit dækken (regndækken) af i fredags - og han får det ikke på igen!!

Det er heste, ikke pyntedukker! For crying out loud...

• #12   7. maj 2013 Ja så er der vores heste de går aldrig med dækken medmindre det fryser og regner voldsomt samtidig min ene pony har dog gået med dækken da der var sne pga. Luftvejsproblemer og andet.

Pernille &luci

• #13   7. maj 2013 Er helt enig med dig!!
    Min har også gået uden dækken i et par uger nu, og vil hellere den har det lidt koldt end den sveder.

• #14   7. maj 2013 Vores kommer ud kl 6 om morgenen og der er det altså ikke særlig varmt, de står med regndækken om natten og om morgenen, så tager vi ned og tager dækken af omkring kl 10 hvor temperaturen begynder at stige. Problemet er at der stadig er meget stor forskel på natte og dagtemperaturer, samtidig er der meget koldt i vores stald om natten.

• #15   7. maj 2013 Husk blot, at heste må være på døgnfold i sommerhalvåret, når der blot er 10 grader om natten......og der går de som regel uden dækken...Ved godt, at det stadig er koldt om natten, men mon ikke der er omkring 10 grader i de fleste stalde nu?

• #16   7. maj 2013 Jeg syntes det er dybt beklageligt og misforstået omsorg når jeg ser heste med dækner på i dette vejr. Forstår ikke hvordan man kan tro de kan fryse som vejret har været de sidste par dage...

Hellere "fryse" lidt end de skal koge. Vil dog påpege at så længe hestenes bliver tildelt stråfoder på deres folde, så tror jeg ikke på de fryser.
    Så sørg for ædelse og af med dæknerne smiley

• #18   7. maj 2013 Der står en hest på en mark omkring hvor jeg bor, kan se den har lang pels på halsen, og den går stadig med dækken. Og det er det samme dækken som den havde på i vinters kan jeg se. Jeg får det virkelig dårligt hver gang vi kører forbi, og får lyst til at gå ind og tage det af... Puha, jeg ser frem til den dag, den får det af!

Min går uden dækken om dagen, men får 100 gram på om natten, da han står i en meget kold stald hvor der ikke rigtig er nogle heste til at varme den op. Han skal heller ikke have det på mere om natten, han kan godt klare sig uden nu.

• #19   7. maj 2013 Mange af dem, der har skrevet, at deres heste stadig går med dækken - inklusiv mig selv - har netop også skrevet, at de går med dækken, fordi vi har mulighed for at tage det af og på, alt efter vejrets skiften smiley mine blev f.eks. lukket ud en dag klokken 5.30 til -2 grader, hvor temperaturen samme eftermiddag sneg sig op over 25 grader. Personligt synes jeg, at de svingninger er alt for store til, at jeg gider tage dæknet helt af mine smiley de sidste par dage, hvor der har været 5-10 grader ved udlukningstid, er de også kommet ud uden dækken. Men jeg gemmer dem ikke langt væk, for følger med i vejret og svinger temperaturen ned igen, så ryger dæknerne også på smiley

• #20   7. maj 2013 MIne har ikk haft dækken på et stykke tid nu..

• #21   7. maj 2013 Jeg tog fyttes regndækken af i går... Hun får det kun på igen hvis det står ned i stænger og blæser voldsomt samtidigt, hun er nemlig lidt til den tynde side lige nu...

Kommentér på:
Dækken. Fryse eller For Varmt?

Annonce