{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Dækken - for varmt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Synes efterhånden at det er ved at være koldt - i nat bliver det frost ved os og det blæser både i dag og i morgen. Hestene står ikke i en varm stald og de kommer ind kl 19..
Min hest er klippet og har 220 g på. Jeg har ikke ville give ham mere på da det stadig er plus grader - og hvis han nu vader rundt i boksen i nat pga fyrværkeri. Har et 350 g men er i tvivl om 220 g er for koldt lige nu.. i dag var han fin varm under - tænker mere nu her om aftenen da det blæser. Og temperaturerne efterhånden falder. Syntes i det er dumt og alt for varmt med 350 g?
Jeg har hele tiden synes det er for varmt ( er kun i tvivl fordi det er koldt i dag og i morgen )

Håber i kan hjælpe smiley
Og godt nytår!!! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken - for varmt?
  • #1   31. dec 2013 Mærk på den nederste 1/3 del af øret om han er kold. smiley

Min går med 400 + fleectæppe og står også i en stald uden varme smiley

- Og godt nytår til dig! smiley

• #2   31. dec 2013 Faktisk synes jeg det er for lidt den har på når den også er klippet smiley
    Så for min skyld ingen alarm for at give den lidt mere på ..

Men hvis hasten er tilpas som den er nu, så skal du jo ikke ændre det ..

• #3   31. dec 2013 Det skal lige siges at han også har tynd uld på smiley
    Så er bange for at han får det for varmt med 350? smiley

• #4   31. dec 2013 Altså det kommer jo helt an på hesten.. Min hest er en værre frossen pind, og han er lige blevet klippet og har derfor fået 800 gr. på smiley Ja, det er meget, men han frysser altså uden. Han har kun lige knap været den rette temperatur over krydset under dækkenet med 600 gr. på, så nu har jeg givet ham et ekstra på, efter han blev klippet i går smiley

Så jeg syntes ikke 350 lyder af for meget, men hvis din hest har været varm nok med 220, så syntes du skal beholde det på. De går altid ekstra meget rundt, på sådan en begivenhedsrig aften smiley

• #6   31. dec 2013 Har besluttet at han får 350 g på i dag og i nat ( da de ikke skifter dækken) er jeg for dum eller? smiley med det dækken han går med er halsen noget åben fortil men med 350 er det helt lukket smiley
    Ville i give ham 350 på? smiley

• #8   31. dec 2013 Min står med 300 g og er IKKE klippet.. Hun sveder overhovedet ikke ..

Hun har så heller ingen pels overhovedet - og slet ikke til at være fjordhest.

• #9   31. dec 2013 Hvis den var fint varm tidligere i dag ville jeg ikke gøre det smiley Og ved godt heste er meget forskellige men min har kun 150 g på og er klippet(godt nok ved at være noget tid siden) og fint varm. Men kan også være der er koldere ved jer end her, her er i hvert fald ikke sådan specielt koldere end det sidste stykke tid

• #10   31. dec 2013 Nej det ville jeg ikke. Hesten er varm under så ingen alarm.
    Min har 200g på men får altså ikke mere på før det bliver minus grader døgnet rundt og hesten fryser.
    En i stalden står med 100g er klippet og fryser på ingen måde. Så mærk på hesten, ingen grund til at give mere på bare fordi du selv syntes det er koldt smiley

• #11   31. dec 2013 jeg har ikke så meget forstand på dækkner.
    men tror det passer fint med 250.
    min går selv med stalddækken på 250-300.

• #12   31. dec 2013 Har givet ham 350 på smiley
    Ens fingre er ved at fryse godt af (mest på grund af blæst) så tænkte at nu gør jeg det :-). Ser i morgen om han er meget varm - og hvis han er ved jeg at jeg skal tilbage til de 220 g smiley
    Tak for svar smiley håber jeg har gjort det rigtige smiley synes det er så svært med det dækkenhalløj .. især fordi de sover med dem på ! smiley

• #13   31. dec 2013 Når han kommer ind for jeg ejeren af stalden til at mærke efter om han er varm smiley

• #14   31. dec 2013 Min er også klippet, men har kun 100 g på (og står i kold stald) - og er endda til den varme side.. Du skal ikke beslutte dig ud fra hvad folk, som ikke har set din hest siger. Jeg synes personligt det er lidt voldsomt med så mange gram - hvad vil du så gøre hvis vi får isvinter og snestorm?
    Det er ikke for at stare en diskussion, jeg ved godt, at mange gram er en nødvendighed for nogen.. Mærk dagligt på din hest på krydset under dæknet - den skal hverken være varm eller kold. Efter 2-3 sek skal du kunne mærke en smule varme gennem pelsen - så er det perfekt!

• #15   31. dec 2013 min har 500 g på og han er fuld klippet og fryser med kun 400 g på da han går meget ude og det blæser rigtig meget her ude smiley

• #16   31. dec 2013 mærk efter på hesten og se på den.

Der er mange tegn hvorpå en hest viser at den er for kold, men bare fordi vi er ved at fryse fingrene af er det ikke ensbetydende med at hesten synes det er koldt.

Når det er udedækken han går med hele tiden er den jo hele tiden vindtæt så selv hvis der er lidt træk i stalden er han jo godt beskyttet og hvis han ikke viser tegn på at fryse med de 220 gr. på ville jeg ikke give mere på før end det bliver nødvendigt, det er ikke sundt for dem at fryse men det er bestemt heller ikke sundt for dem at have det for varmt.

• #17   31. dec 2013 Er enig i at man skal mærke efter og at heste er forskellige. Men der bliver holdt godt øje med om han får det for varmt smiley

• #18   31. dec 2013 Altså min går med 400 g. Og han virker til at være meget tilpas - han er fuldklippet smiley

Kommentér på:
Dækken - for varmt?

Annonce