{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Giv dog hesten opmærksomhed! {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Ja, synes jeg ser så mange ryttere, der rider rundt på deres heste og er ukoncentrerede. Typisk sidder der jo en eller anden tøs deroppe på ryggen med en mobiltelefon og ævler løs mens hun skridter af - hvilket jo egentlig er fint nok smiley Men når hun så dasker hesten med tøjlerne og hidser sig op, fordi den tager hovedet ned for at spise græs - så er det jeg tænker, at det kan hun da på ingen måde tillade sig.

Man skal kun have det tilbage, som man selv giver. Sådan er det bedst. Og det er heste gode til at forstå fornuften i.

På min daværende part havde jeg også problemer med, at han spiste græs, eller pludselig drejede i den anden retning når jeg lavede en volte. Lagde mærke til, at det faktisk kun skete, når jeg sad og tænkte på noget andet. Arbejde på det, og det kom der rigtig gode resultater ud af - og stolt fortalte jeg min mor det, som var med derude og se mig ride en af dagene. Da jeg skridtede på ham, sagde jeg noget til hende, og han begyndte at lave ulykker. Og min mor tog mig da også i at blive sur på ham - så er det godt at have en til at minde en om, hvad man selv lige har stået og sagt man bør gøre smiley

Nå, men håber i hvert fald at I vil tage noget af dette til efterretning, og måske tænke over jeres egen opførsel næste gang, inden i skyder skylden på hesten.

For det er ikke fair at hesten gang på gang skal yde mere end rytteren - og når rytteren ikke står til rådighed for hesten konstant, hvorfor skulle rytteren så forvente at det var anderledes den anden vej rundt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv dog hesten opmærksomhed!
  • #1   28. nov 2009 Man skal tænke på hvordan man selv sidder før man begynder at redigere hesten (;

  • #2   28. nov 2009 Jeg har skam fået min lærestreg jeg red lige ind i en gren i hovedhøjde fordi jeg blev distraheret et kort øjeblik og drejede hovedet og i det jeg kiggede op igen kom der en gren som ramte mig lige i hovedt og på halsen hvor jeg fik en lang hudafskrabning :S

    Jeg skriver/ringer heller ikke når jeg rider, så er det kun hvis det er meget vigtigt. Og dem jeg rider på er det også fuldkoncentresion for ellers så bliver de nervøse og begynder at se "spøgelser" som man kalder det : ) Men det bare dejligt, for så fjernes alle mine andre tanker, og efter en stressende dag er det altid den bedste måde for mig at slappe af smiley

    Ja og det værste er når folk bliver så pisse sure over noget som ÅBENLYST er deres fejl. Kan sku blive så sur nogle gange
    "Det aldrig hestens fejl, enden er det rytterens eller så er det skæbnens"
    Puh bare vise folk kunne indse det ;/


  • #3   28. nov 2009 Det sted jeg står brokker ridelæren sig over jeg rider uden hjelm men han er selv en flittig bruger af mobilen når han rider hvilket jeg mener er lige så dumt som at ride uden hjelm !!

  • #6   28. nov 2009 Jeg kan multi hvad det nu hedder xD'
    Dvs. når jeg sjældent snakker i telefon kan jeg sagtens ride min hest, rose den når det. Opstår der noget hvor hesten fx ikke vil noget, eller blive bange eller noget, så ligger jeg på. I det hele taget snakker jeg sjældent i telefon når jeg rider, fordi jeg ved der går mindst 20 min før jeg er færdig.

    Men kan godt følge dig ^^
    Mine heste er 'lette' nok, nogen af dem, og jeg har da også redet to der begynder at sætte tempoet op til 70 km/t hvis jeg begynder at koncentrer mig om dem. Tror ikke de kan lide mig, og de render endda og rundt og rider internationalt?


  • #7   28. nov 2009 Jeg synes nu at det er rart, at jeg har en hest, jeg ikke skal være dybt koncentreret om hele tiden - Det er trættende, sådan en hest har jeg haft. Han nyder desuden selv af mangel på koncentration, så vi går nok lige op. Gider ikke at være i dyb koncentration, når jeg fx har skridtpause, skridter af eller rider på tur - Jeg rider for at hygge mig, og Swoop nyder også rende bøvet rundt uden at skulle lære eller koncentrere sig. Det er jo ligesom i skolen, det er rart med en årvågen lærer - Men ikke hele tiden! Selvfølgelig skal man ikke være helt væk fra skærmen og skrive på mobil hele tiden, for det kan være farligt, men at afbryde sin koncentration fra tid til anden - Dét ser jeg ikke problem i, og jeg ser ikke hesten lide under fraværet.

  • #8   28. nov 2009 Synes ikke man kan sammenligne om man snakker i tlf eller hører musik. Jeg er mere koncentreret når jeg hører musik i mens, så kan du ikke høre alle lydene udefra, og tænker kun på ridningen.

    Jeg taler også i tlf hvis den ringer mens jeg skridter af, men kun hvis den ringer, og jeg er færdig med selve ridtet. Så skal hun jo bare have lov at slappe af, så behøver jeg ikke tænke koncentreret på hende mere.

    Kommer også an på hesten, hvis det er en som er meget Ør overfor lyde så er det jo dumt at høre musik, så kan man ikke være orberedt på evt hop. Samme med mobilen..


  • #9   28. nov 2009 Synes også det er i orden at snakke i mobil eller lignende når man skridter af. Men man kan bare ikke tillade sig at blive sur hvis hesten så ikke er opmærksom smiley

Kommentér på:
Giv dog hesten opmærksomhed!

Annonce