{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første hest
  • #1   15. okt 2009 Vigtigst af alt, få dyrelægetjek!

• #2   15. okt 2009 ja, det har jeg hørt nogle steder, så man er sikker på at hesten ikke fejler noget

• #3   15. okt 2009 Alliere sig med en der har en del erfaring med heste.. evt, din kommende underviser, eller noget?
    Hav altid en dygtig person med når du skal ud og kigge hest, der kan tjekke alle nødvendige ting osv ..
    Dyrlægetjek..
    have styr på hviken dyrlæge og hvilken smed du vil bruge.
    Hvilket foder vil du bruge?
    Har du sadel, trense, dækner, tæpper osv ???
    Opstaldning ?

Når du køber hest, skal du være obs på:
    prøve rid den, gerne flere gange, for at være sikker!!!
    Hav din underviser med og hør hvad hun / han synes om hesten..
    Få den som sagt tjekket af dyrlæge / evt røngten ..
    Træk den gerne selv ind fra fold, strigl den, sadel den op..
    Har den et passende temperament osssv...
    Har hesten hævet ben, skader?, halter den? OSV!

• #4   15. okt 2009 At man ikke køber en hest, der er for stor en mundfuld - det vil være en rigtig god idé at tage fx din ridelærer, som kender dig og dit niveau og ambitioner med ud at se, hvis du har prøvet en hest, du synes om. Han eller hun kan nemlig også bedre end dig se, om det vil gå i længden.

Jeg havde kun redet i 2-3 år da jeg fik en hest, og var 12 år gammel. Prøvede en 5-års, helt urutineret hoppe, som faktisk slet ikke var det jeg søgte, og hun var heller ikke min type hest overhovedet. Kunne knapt styre hende, hun galoperede faktisk bare rundt på banen, og det var et held at jeg kunne holde hende nok til at det ikke blev farligt. Men ikke desto mindre forelskede jeg mig helt i hende, og min ridelærer vurderede, at jeg ville få en udfordring, men alligevel var vi et godt match, så hvis jeg havde mod på det skulle jeg vælge hende.
    Det gjorde jeg så, og det var en rigtig god beslutning, og var meget ked af det den dag, hun skulle sælges af økonomiske grunde smiley

• #5   15. okt 2009 Det er en god ide at få en underviser der kan hjælpe og som har forstand på heste og på ridning smiley

Kommentér på:
første hest

Annonce