Min Veninde død næsten i armene på mig {{forumTopicSubject}}
Det starte alt sammen i dag, min veninde har hvade mobbet noget tid efterhånden, og var det bare for meget for hende, jeg har set hun var begyndt af skære i sig selv så jeg var lidt urolig for hende.
Vi starter med 1 time i skolen jeg er kommet lidt sent på skolen da mine cykel gik i stykker, da jeg kommer ind i klassen ser jeg min veninde har grædt, og er stadig rigtig ked af det. Jeg når ikke af spørge hende om hvad der er sket før hvors lære kommer ind i klassen.
Da vi sider i timen skriver jeg i smug til hende (hun sider ved siden af mig) om hvad der er ske før jeg kom. Hun svare ikke tilbage men kan se på hende hun skal til af græde, jeg tage stille hendes hånd og trykke den, (har jeg gjordt før når hun har hvade ked af det i timen), når men det bliver frikvater, jeg hiver min veninde med ud hvor de andre ikke kan høre os. (det skal lige siges der kommer "mobbe" ord efter os når vi forlader klassen)
Jeg prøver af spørge hende hvad der er sket men hun begynder bare af græde i arme på mig, jeg krammer hende for hun har sku altid støttet mig så jeg elsker sku den tøs. det ringer ind og jeg siger vi skal ind til time eller bliver hvors lære rigtig mobset, hun sagde hun lige skulle havde noget tid til af tøre øjne, og jeg går ind i klassen i mens, da hun ikke dukker op det første kvater af timen, gå jeg ud på toilettet men kan ikke finde hende..
hendes taske er stadig i klassen da vi slutter for i dag, og jeg har ikke set hende siden jeg gik fra toilettet, da hun efterhånden i har vist sig eller der ingen der hved hvor hun er begynder jeg og blive maget bange, for selv om hun ikke før har talt eller "vist" af hun ville begå selvmord, kommer jeg aligevel på den tanke da jeg som skrevet har set hun har skåret sig selv.
Jeg pakker hende ting ned og cykler hjem til hende efter skole, hun bor 4-5 veje fra mig af. Da jeg kommer hjem til hende står hendes cykel uden for, jeg går op og tage i døren, (plajer bare af gå ind når jeg skal besøge hende) den er åben så nu forsvinder min frygt en lille smule men er stadig lidt bange, jeg går gennem huset, banker på min venindes dør da der er ingen der åbner.
åberner jeg døren og ser min veninde ligger på sin seng helt hvid i ansigtet, der går panik i mig jeg skynder mig hen til hende og rusk og rasker i hende for af hun skal åbne øjne.
Nu begynder jeg af tude for alvor, har ondt af smærte helt inde i, jeg hiver min mobil op af lommen og trykker 112, jeg forklare ham her falkmanden, af min veninde har begåret selvmord og så knækker jeg fulstændig sammen, og begynder af græde, falkmanden for mig berolige ved af mærke på de steder min venindes puls skulle være
Heldig vis mærker jeg en svæg puls i nu, jeg forklare grædene falk manden hvor hun bor hende, så lægger jeg på. bryde næsten bare sammen, kan ikke holde ud af se min veninde ligge der og næsten ikke trække vejret, Jeg tage hende op i mine arme, jeg græder og græder ind til jeg kan høre sirrenerne uden forand huset, så ligger jeg hende på senge og så er det som om jeg ikke har flere hulk bare tårne der render da jeg løber ud af huset og peger hvor de skal hend, da de løfter hende op på borden ser hun ud som en død person.
I ambulancen sider jeg bare og trykker hendes hånd, jeg vil ikke havde min beste veninde dør i armene på hende, jeg tænker bare af vis de idioter i skolen havde lade hende være var det aldrig kommet her til.
Lægerne redet hende på hospitalet, men hun skal ligge der mindst 2 uger i nu da det var hendes mor's hjerte medicin hun tog, hun er ikke vågnet i nu men lægerne siger af vis jeg havde fundet hende meget senere var hun nok død.
Sorry skulle bare ud med det.. kan ikke klare af holde det for mig selv, skal smutte nu skal op og se om hun er vågen.
apr 2007
Følger: 147 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 807
håber hun kommer sig helt igen! (:
og at hun får noget hjælp, så hun ikke gør det igen
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
- jeg håber din veninde kommer sig hurtigt.
hvilken skole går I på?
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Håber din veninde får noget hjælp når hun vågner, hun må have det rigtig rigtig skidt for at vælge sådan en udvej.. håber hun kommer til at få det bedre..
Håber nogle tager en snak med klassen, så mobberne måske forstår hvad deres opførsel har været skyld i.. måske det kan få dem til at åbne øjnene og vågne lidt op..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 48 Emner: 19 Svar: 120
Og så håber jeg, at din veninde får en masse hjælp til, at komme videre.
Dette er klart noget i skal tage op med lærerne, så sådan noget ikke sker igen. Hvor kan mennesker dog være grusomme mod hinanden:o(
Stort klem herfra til begge jer tøser.
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
apr 2007
Følger: 75 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 24 Svar: 483
jun 2009
Følger: 120 Følgere: 109 Heste: 7 Emner: 19 Svar: 98
- det må have været svært, og forstille sig det! jeg har også tænkt på mange gange, at begå selvmord.. jeg er dog aldrig blevet mobbet i skolen, men det må satme ikke være sjovt! jeg håber at de børn, der har gjordt det, virkelig får ondt! PUHA!
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 235
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
FÅ HJÆLP TIL DIG SELV NU !!!
Bed om hjælp hos dine forældre og få dem til at sende dig til en psykolog for den her oplevelse den kommer til at sætte dybe spor...og husk...det er aldrig forkert eller flovt at bede om hjælp !!!
jun 2007
Følger: 91 Følgere: 73 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 883
Sikke en grim oplevelse, sikke flot du har klaret det.
Få dine forældre til at ringe til skolen, hverken dig eller din veninde kan være tjent med den behandling.
Kan slet ikke forstå at jeres lærer ikke reagerer, men håber virkelig de sidder med røde ører.
Alt det bedste til dig og din veninde.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 234
Jeg håber også din venninde kommer sig, og får noget hjælp til at komme vidrere..
Men håber også dine klasse, tænker sig om og begynder at behandle andre, som de gerne vil behandles...
jan 2008
Følger: 112 Følgere: 113 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 992
stor respekt til dig! meget flot klaret! det er ikke din skyld
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 985
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 110 Heste: 6 Emner: 104 Svar: 1.313
kan ikke sige meget andet end de andre herinde har gjort, at det var super flot som du reagerede, du kunne jo lige så godt have tænkt at hun bare havde brug for at være lidt alene . super super flot og hurtigt reageret af dig !
og så håber jeg selvfølgelig at din veninde kommer sig 100% og får noget hjælp bagefter, samt at du også får noget hjælp, for det går jeg ud fra at man har brug for efter sådan en oplevelse !
og så håber jeg også at dem fra din klasse får sig en ordentlig lærestreg ! - selvom det er forfærdeligt at det skal gå så vidt inden nogen får øjnene op for hvad det er der sker . er desværre bare bange for at det er hverdag i for mange skoler rundt omkring !
mar 2006
Følger: 146 Følgere: 142 Heste: 11 Emner: 9 Svar: 104
Jeg vil sige, som de fleste andre har gjort, få noget hjælp.
Held og lykke fremover til jer begge..
jan 2007
Følger: 439 Følgere: 413 Heste: 6 Emner: 551 Svar: 5.257
- håber meget at hun kommer sig.
Men kan du så komme ud og få noget hjælp, det er ikke godt at holde på, snak med dine forældre - evt psykolog
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 568
Det er en barsk omgang for hende, men også for dig. Jeg håber du har den støtte du skal bruge, bed om hjælp og snak om det !
Jeg ved godt der er mere til sagen end mobberi, men jeg håber at der sidder nogle m. en dårlig smag i munden i Jeres klasse nu ! De burde de... og ligeså alle de andre der opfører sig lige sådan.
Way to go girl ! Er stolt af dig !
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Min Veninde død næsten i armene på mig