{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

øjenbetændelse {{forumTopicSubject}}

nu har vi stået med dettte problem de sidste sommre, og det har ikke været så slemt, men min pony går med flue maske på fold, men når han står i stald om nattet eller jge bare er ude at ride har han betændelse med det sammen.

men hvad sys i om at have fluemase på en hest inde i stallen eller under ridning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øjenbetændelse
  • #1   3. aug 2009 ville ikke give den maske på indenfor eller under ridning men en ting du kan gøre mod øjen betændelse er:
    pluk nogle friske hyldeblomst bær (i skoven eller hvor du kan finde dem) lig dem i et glas og hæld kogende vand på et par minutter. tag blomsterne op og dyp vat rondeller ned i væsken. tør dem over hestens øjne en gang om dagen og i løbet af 2-3 dage er det væk. og så kan du blande "saften" ned i din hest foder det kan de godt lide:)
    håber det hjælper lidt:)

• #2   3. aug 2009 det lyder da som en god ide

• #3   3. aug 2009 Du skal være meget opmærksom på øjenbetændelse... Jeg ville få en dyrlæge ud.. især fordi du skriver, at det har været de sidste par år.. Min hoppe døjede med noget øjenbetændelse i november.. Det tog mig ca 4/5 måneder, så fik jeg det taget... Men, men der findes forskellige øjensygdomme hos heste, som gør at de med tiden vil blive blinde, og ikke vil fortsat have god effekt af det salve man nu kan få fra dyrlægerne.. Men jeg syntes du skal få din hest´s øje undersøgt.. Man skal passe på med noget som kamille te, da det kan ridse hornhinden.. Det salve man kan få ved dyrlægen, er ikke særlig dyrt.. og det er jo beregnet til betændelse.. smiley

Kommentér på:
øjenbetændelse

Annonce