Jeg overvejer udlån.. {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg har brug for lidt gode råd om udlån, da jeg kraftigt overvejer at låne Sebastian ud til en sød pige eller dreng..
Jer der har lånt/låner heste:
Hvad betalte i? havde i en kontrakt af en slags? hvor lang tid lånte/låner i? har ejeren noget med hesten at gøre?
Jer der har udlånt/udlåner:
betaler i noget eller er det låner der står for alt? kontrakt af en slags? ellers noget jeg burde vide?
jeg har længe søgt efter en part til Basse, men har ik fået nogen henvendelser.. tror de fleste bliver skræmt af hans alder, selvom han er så frisk som en unghest..
jeg vil primært søge efter en låner der måske bare skal have en hest til at lære på - han er nemlig så rolig og god som dagen er lang, men samtidig burde jeg måske også overveje en god rytter, da han helt klart har potentialet til det helt store..
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 247
Det kommer selvfølgelig an på omstændighederne. Jeg har en pige som kommer og rider min hest, som det var hendes egen, da jeg ikke har så meget tid fordi jeg bor langt væk. Den står hos mine forældre, og pigen kommer bare og rider ligeså tosset hun vil. Hun har også haft hende med på ridelejr.
Det eneste hun betaler er regningen fra smeden som lyder på 700 hver 8. uge.
sep 2005
Følger: 82 Følgere: 89 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 1.607
Jeg havde hende i 8 måneder, hvor jeg så kunne vælge at købe hende (gjorde vi ikke da jeg skulle på efterskole). Vi betalte alt selv - og havde kontrakt på hvilken datoer der var vigtige (overtagelses og tilbage aflevering).
Ejeren havde ingenting med hesten - hun kom og afleverede hende og kom så først otte måneder senere for at hente hende
Jeg overvejer udlån..