{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Redet hest fra slagteren... {{forumTopicSubject}}

Ja, i går var mig, min moster og min onkel til trav, da en af vores venner under 5. løb nævner at nogle af hendes heste skal slagtes, og det snakker vi så lidt mere om. Faktisk skulle de alle 4 slagtes i dag smiley
Men det vil hverken min moster eller jeg høre på, så en af hestene bliver trukket ned i vores stald hvor vi beslutter at købe ham for kun 1500 kr, hvis ellers han kan enes med de øvrige heste.
Her til morgen blev Rush Abb lukket ud sammen med de andre, og de tog det alle ret pænt. Rush går og hygger sig med Cassie lige nu smiley
Fro kun 1500 kr. har vi altså redet en dejlig hest med 4 løbsår igen og som kan fortsætte som ridehest efter de 4 år. Det er en god tanke smiley
Dog er det ærgeligt at vi kun havde plads til en hest ekstra, for ellers ville vi også have reddet de 3 andre fra slagteren, men 1 er mere end ingenting, og til næste år kan jeg både køre ham og ride monté på ham, hvis alt går vel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Redet hest fra slagteren...
  • #2   17. jun 2009 Godt at hører.

    Held og lykke med ham i fremtiden..


  • #3   17. jun 2009 Ville jeg også meget, meget gerne, og ved lige hvem jeg skulle have spurgt, men så skulle vi tage dem med hjem med det samme, og det havde vi ikke plads til smiley
    Men den ene af dem der var tilbage blev måske byttet til en anden der så ikke skulle til slagt i løbet af aftenen, det snakkede den forrige ejer af Rush ihvertfald om...


  • #4   17. jun 2009 Tak smiley

  • #5   17. jun 2009 Hvorfor skulle de slagtes? Og er de blevet slagtet nu? Hvis de intet fejler så må du da gerne kontakte hende for så kunne jeg godt overveje at købe dem og selv finde hjem til dem :O)

  • #7   17. jun 2009 hvorfor skulle de slagtes ?

  • #8   17. jun 2009 Den grønne møgkælling: Det lyder som nogle fornuftige mennesker :O) Forstår ikke hvorfor man hellere vil have dem slagtet end at give dem væk så de kan få en ny chance i livet

  • #10   17. jun 2009 men så spørger jeg

    giver dem væk til hvad ????

    simone du vil købe til videre salg ???

    hvornår er det nok for en hest ???

    Er en glad hest en der er i live og skifter hjem hvert halve år
    med forskellige unge piger der mister interessen og eller ikke kender helt til pasningen af et dyr ???

    eller er det nogengange bedre at aflive en hest som man ved for det svært senere hen ???

    vi ved jo alle sammen at en traver fra banen har et dårligt ry ?
    skal man redde dyr for enhver pris ???

    jeg siger ikke det er sødt
    men hvad byder i hestene senere hen i deres liv

    heste som er vant til at være i hænder
    heste som er skabt til at lave noget / løbe

    Er vi derhenne hvor alt skal reddes bare for at reddes ??

    Dette er ikke et surt opstød over at i har købt rush (som jeg iøvrigt kender fra banen) men en tanke ???

    er det for dyrets bedste at blive reddet fra slagteren ALTID ????

    det er bestemt ikke min holdning i alt fald


  • #11   17. jun 2009 Simone T
    &
    Trine. VDR -Kat 2 dressurpony til salg

    De skulle slagtes fordi ejeren ikke var tilfreds med dem. De vandt stort set aldrig, så det var dyrere at have dem end hvad de kunne løbe ind. I Rush's tilfælde er det lige så meget fordi de andre heste konstant er efter ham, så han havde det ikke særlig godt der.
    De sidste skulle slagtes her i formiddags, så det er desværre for sent at rede dem smiley


  • #12   17. jun 2009 maja K
    I Rush tilfælde er det for det bedste. Han har et par år foran vogn endnu og efter det som monté-hest. Derudover elsker han at ride på tur i skoven, så når han ikke må løbe mere kan han få et godt liv som ridehest. Den eneste betingelse for at vi måtte købe ham så billigt var, at når vi ikke vil eller kan have ham mere skal han slagtes.


  • #13   17. jun 2009 Maja: Hvad er din mening så?

  • #14   17. jun 2009 Jeg er helt enig med maja K...

  • #15   17. jun 2009 jeg fik også Gigi gratis trods tidligere ejer er skør !!! Ja jeg fandt ud af han havde solgt en gammel traver her på HG til en pige for 10.000 hvilket jeg syntes er for dyrt... hun havde en dyrlæge ude pga lidt halthed og hesten måtte slagtes... desværre så for hende var det en dyr udgift og han vil ikke tage hesten retur og han vil ikke tage tlf så pas på ham...

  • #16   17. jun 2009 Jamen jeg kunne jo godt høre han skulle være din lære hest
    og det syntes jeg er fint

    ingen tvivl om det

    jeg har også løbsheste *S*

    så vi har da også en lærehest ind imellem


  • #17   17. jun 2009 smiley Åh skønt at høre, jeg mener jo selv at alle heste kan ikke redes men der er mange der er for gode til at slagte.

    men de traver der har løbet trav fra 2 til 12 år har det nok bedst ved at få fred, men de "unge" der bare er for langsome el ikke gider løb mere fortjener da en chance og er i 90% tilfælde Rigtige gode rideheste!!!!


  • #18   17. jun 2009 Camilla: Nårh nu er jeg med på hvad Maja mente..

  • #20   17. jun 2009 min holdning er

    at kan jeg ikke låne mine gamle løbsheste ud

    så sikre jeg mig mod at de kommer i de forkerte hænder

    og betyder det en tur til slagteren
    eller at dyrlægen skal forbi

    så følger jeg dem det sidste stykke !!!!!

    og tager ansvar for det dyr jeg har anskaffet mig

    og NOGENGANGE er en død hest sgu en glad hest


  • #21   17. jun 2009 Kunne sagtens selv finde på at købe en traver hvis den bare var for langsom og ikke egnede sig til løb.
    Men ikke hvis det var en der var brugt op og skulle slagtes pga. det.

    Men thumbs up for at du købte den smiley


  • #22   17. jun 2009 enig sælger man sin hest sælger man også sin bestemmelses ret

    men hør nu der er sgu mere respekt for en dv som ridehest end for en traver

    deres rygte er ganske uberettige dårlig

    og det er så en anden diskution for når jeg går / rider / kører i skoven så er det sgu da min traver der altid er under kontrol ikke de der ridekammeler deres ejerer alligevel ikke har styr op
    men det er jo en anden diskution *S*


  • #23   17. jun 2009 Er enig med maja K.

    Mine 2 traver ender også livet, skal aldrig sælges vider, for folk er så Søde når de ude og kigge på heste, men man ved aldrig!

    Men nu skal mine bare nyde livet og håber de er her mange år endnu!


  • #25   17. jun 2009 Rush er jo kun 9 år, og han har da vundet noget, så det er ikke fordi han ikke kan.

    Det var noget med at en tidligere ejer bare rejste fra ham så han kun blev passet, ikke trænet eller snakket med. Så var der nogle andre der købte ham, og de kunne ikke få noget frem i ham igen hurtigt nok, og nu er han vores hest!

    Den dag han ikke skal gå trav mere, så skal jeg ride ham i skoven sammen med min moster og kusine, så han skal aldrig, aldrig have en anden ejer igen!


  • #26   17. jun 2009 Nu der både er nogle som er for og imod at rede hesten fra slagteren, så kan i lige få et dejligt billede af Rush og Cassies første møde klokken 10 minutter i 5 i morges, hvor de efter 2 minutter græssede side om side smiley

    (link fjernet) 14:54:56


  • #27   17. jun 2009 Jeg har det så´n, at hvis mine 2 plage ikke duer på travbanen, eller jeg af en årsag ikke kan have heste mere - så vil de blive slagtet. Oss selvom de er friske og raske.
    Da jeg vil ha det bedre med mig selv, hvis jeg ved de ikke ender 100 steder, og måske ikke bliver behandlet, ligeså godt som de blev hos mig.
    i det tilfælde tænker jeg ikke på hesten som et "kæledyr", har ingen problemer med at få dem slagtet..
    Har før været udsat for at sælge hest, og den så har endt 5 forskellige steder, før vi købte den tilbage.
    Og det skal ingen af mine andre heste udsættes for


  • #28   17. jun 2009 jamen rush kom jo fra bornholm om jeg husker rigtigt ????

    hvad der er sket med ham i det efterfølgene ved jeg jo ingenting om

    men glæder han dig er det jo fint

    kan du køre og ride ham i monte er det jo super *S*

    men som du selv siger så er det slagt den dag du ikke kan have ham selv mere ???
    det er der jo en årsag til !


  • #29   17. jun 2009 En af hans tidligere ejere rejste bare fra ham, men betalte for opstaldning, så blev han solgt til hende der solgte ham til os. Eneste grund til han skal aflives hvis vi ikke kan/vil have ham mere, er at det var sælgerens eneste betingelse for at vi måtte købe ham, for hun kender os og ved at vi vil passe rigtig godt på Rush, men ellers ville hun sende ham direkte til slagt i dag.

  • #30   17. jun 2009 der er jo mange menesker (heldigvis) der passer godt på deres heste

    også på traverne

    min kæreste så hans fars gamle traver igen efter tja 12 år tror jeg

    samme ejer og hun var stadig glad for ham ingen tvivl om det

    men desværre er tendensen at folk ikke passer på de billige ting / dyr

    og en traver er en billig hest det kommer vi jo heller ikke uden

    er den ikke noget specielt som løbshest er de jo ikke det vilde værd
    og så risikere mand jo at det er unge piger hvor mor og far er træt af plageriet


  • #32   18. jun 2009 jeg syntes det er fedt at der er så mange som tænker over at det ikke altid er værd at "redde" heste

    Nogengange er det selvfølgelig

    Men man kunne jo ønske at folk spurgte sig selv redde til HVAD


  • #33   18. jun 2009 Maja: Ja når nu jeg har pladsen til det så vil jeg gerne hjælpe..

  • #34   19. jun 2009 Simone: så vidt jeg kan læse mig frem til er du ved at låne dine heste ud


    og hvorfor købe en hest til videre salg ????
    medmindre du kan gøre den bedre ??

    og hvordan vil du så evt sikre dig at den næste ikke bare sælger viderer ???
    igen igen og igen indtil låsby-svendsen har den
    det er sgu synd ???
    eller er det bare mig

    en ting er man har plads men kan man helt realt også tage ansvar ???
    for ellers er det sgu da ligemeget
    og husk man kan i den sammenhæng kun tage ansvar for sig selv smiley


  • #35   19. jun 2009 Maja: Jeg vil bare se hvad der er af muligheder, jeg tror ikke jeg låner ud. Men det er sagen fuldstændig uvedkommende om jeg låner mine heste ud, faktum er at jeg har plads til nogle heste mere.
    Og hvorfor købe en hest til videresalg, ja fordi hvis jeg kan redde en hest fra slagteren, så gør jeg det gerne, har jeg gjort før.
    Og jeg ville ikke bare sælge en hest til hvem som helst..
    Du er altid så sur Maja, stop med at skriv til mig, jeg bliver i dårligt humør af at læse dine beskeder, og det er nederne her fra morgenstunden..


  • #36   19. jun 2009 er jeg sur fordi jeg stiller spørgstegn ved de ting du gør og siger

    bliver du i dårligt humør fordi man ikke er enig ????

    så skulle du måske lade være med at skrive og opholde dig i åbent forum ?????


  • #37   19. jun 2009 Maja: Du er over mega kritisk.. synes du skulle slappe lidt af inden du bliver uvenner med alle og enhver herinde, så tror jeg at det er dig der ikke længere kan opholde dig i et åbent forum..
    Og ja, gider egentlig ikke forklare mig selv men gør det alligevel.
    Jeg går op i hestens ve og vel, måske lidt mere end andre gør det og jeg ville ikke sælge hestene til folk under 18 og ville ikke sælge til stævnebrug, for det er netop dér at det går galt med de stakkels travere som ender som kastebolde. Man køber en traver fordi at den er smuk og billig men finder ud af at den alligevel ikke kan ride på det plan de gerne vil starte stævner på og så bliver de solgt videre og videre og videre... så jeg ville være meget kritisk med hvem jeg solgte til...


Kommentér på:
Redet hest fra slagteren...

Annonce