{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

at købe en hest som alle har redet ? {{forumTopicSubject}}

Ja nu smider jeg muligvis en bombe af den anden verden, som sikkert vil være ris til egen røv - MEN . . . 8D

Jeg græmmes altså en smule over alle de, der vader ud og køber de heste der er redet af 'dem alle sammen'.
Det må da være forfærdelig kedeligt at fremvise en hest, som alle kender i forvejen.
For ikke at snakke om det pres der må ligge på ens skuldre, når hesten har gået med 'de bedste'.

Det er jo selvfølgelig meget individuelt fra person til person hvad man synes, men personligt har jeg en brændende lyst efter at skabe en hest; starte fra et punkt nær 0 og føre den frem til værende meget mere - Dét kan jeg se en pointe i, men det er jo ikke alle der har det på den måde.

Hvordan har i det med alt det hersens 'køb af færdiguddannede, fremviste heste' ? 8D

// CSF 8D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at købe en hest som alle har redet ?
  • #2   16. nov 2008 Jeg har det ligesom jer, har også selv købt unghest, og fik lige undervisning idag og hun fik så meget ros, så er bare mega glad, fordi jeg selv har trænet det op, og fordi jeg ikke bare har sendt den til en eller andet tilrider, også bare få en god hest hjem...

  • #4   16. nov 2008 Hvor er jeg glar for at det ikke bare var de der 'BAAAHH, det er da helt vildt godt at købe en færdiguddannet hest, det kan man lære. bla bla bla.' indlæg. Jeg lytter ikke længere end til bla. (:

    Jeg er en af dem der altid har fået tildelt 'problemhestene' både dengang jeg red stor hest og så også da jeg fik tildelt Vestri for snart 1½ år siden.

    Det gir altså bare en anden tilfredsstillelse, at stå med 'det færdige resultat' og vide, at det er en selv der i samarbejde med hesten er nået dertil.

    At købe de færdiguddannede er sgu for nemt. Ligesom det er for nemt at købe den der 'professionelt tilredne hest' og ride den i den gale retning, hvorefter man sender den tilbage i tilridning i stedet for at få hjælp til at løse probemet. Ja Undsyld Mig (:


  • #5   16. nov 2008 FULDSTÆNDIG ENIG

  • #6   16. nov 2008 Enig!
    Når jeg skal have min næste hest, skal den ikke have været fremvist.
    Måske til en kåring, men ellers ikke.
    Syntes det er federe selv at 'træne' hesten op, og vise den frem. :')

    Købte jo også Abel som en 4 års der gik ren stiv grissepasser. smiley


  • #7   16. nov 2008 Den næste hest jeg har kig på er en 6 års hoppe efter Stefnir fra Sandhólaferju. Hun er udelukkende trænet af Kristiane, hendes søn Magnus & mig.

    Har været på kort visit ved Rasmus Møller med henblik på spørgsmål om kåring.

    DET er lige hesten for mig, stadig masser af træning frem i tiden og så et ordentlig skud kapacitet samt det dejligste sind.
    Hun er en fornøjelse at arbejde med.


  • #8   16. nov 2008 grissepas* smiley

  • #9   16. nov 2008 Enig! Jeg købte selv min som ung, kun lige præcis ryttervant smiley

  • #10   16. nov 2008 Jeg har altid tilredet mine heste selv. Den jeg har nu er dog avlet og tilredet på Stutteri Störtal, men hun er ikke vist til stævner af andre end mig og min søster.

    Ville ALDRIG købe en færdig hest - jeg sælger selv mine heste, når de ikke kan komme længere, for så synes jeg ikke der er mere udfordring i det. Og så starter jeg forfra med en "rå" hest.


  • #14   16. nov 2008 Altså i og med jeg siger jeg ikk bryder mig om at købe en færdiguddannet hest, så mener jeg jo ikke at alle skal købe en 'rå' hest.

    Jeg købte jo Vestri som 10 års, men man kan jo ikke ligefrem sige han var færdiguddannet af den grund. tvært i mod 8D

    Og nej, det er ikke alle der har 'talent eller kunnen' nok til at ride en hest om selv, men jeg har svært ved at tro, at det gavner at få en fantastisk hest som kan det hele hvis du trykker på de rette knapper.
    det er da fedt at kunne ride den hest så, men hva så når du får næste hest som er en mæsten rå 4 års der skal støttes og opmuntres uafbrudt ?


  • #15   16. nov 2008 Om * </b> OP

  • #16   16. nov 2008 Fuldstændig ening (:
    Jeg købte jo raudrekki næsten lige efter tilridningen altså som 5 års (:


  • #17   16. nov 2008 og det er der jeg vil hen med det jeg skrev længere oppe.

    Eller at købe en professionelt tiredet hest, ride den i den forkerte retning og derefter sende den tilbage i tilridningen i stedet for at løse problemet selv.

    og færdiguddannet er jo blot et ord.


  • #18   16. nov 2008 Jeg er fuldstændig enig.
    Ansvar og omdømme er jo kæmpe stort, hvis man har set hesten gå super med f.eks. Jóhan eller Rasmus.

    Og lige for at smide en sympati bombe.... 8D
    Hesteverdenen er efterhånden blevet sådan i dag, at for at kunne klare sig i toppen af konkurrencerne, kommer det helt an på hvor mange penge far eller mor har at give ud. Jeg ser ofte folk der bare lader sig "transportere" i stedet for at ride hesten, men bliver reddet af deres dyre ganger der har sine gangarter på plads. <b>Dog</b> skal det altså også siges, at det ikke er alle det gælder sådan for (; Der er mange dygtige ryttere i dansk ridesport, ingen tvivl om det.

    Jeg syntes derfor det er langt mere spændende at f.eks. importere fra Island, hvor ingen i DK rigtig kender den. Eller købe en plag, og selv lære den op.

    ;D


  • #19   17. nov 2008 Jeg er helt enig Lise.
    For blot nogle år siden galdte det med penge ikke her i ridesporten, hvor det ALTID har været sådan med de store heste. har du penge og engarede forældre, jamen så kommer du langt.
    på det punkt er der sgu ikke mange chancer for en som mig. jeg måå spinkle og spare for at få råd til en ny hest - og så kan jeg ikke engang smale mere end 70!


  • #20   17. nov 2008 Der er både positivt og negativt ved at købe en hest, der har været vist meget. Nu har jeg rdet i 15 år, og haft egne heste lige så længe, så jeg vil gerne ride dem op fra bunden.

    VAr det for 10 år siden, havde jeg bestemt valgt mere færdig heste.

    STOLPIOGLISE: Du har heeelt ret! Jeg synes faktisk det er ret trist, at det er blevet så voldsomt konkurrencepræget og dyr en hestesport. Det var det ikke da jeg begyndte for mange år siden, der kunne man godt være med på rideskolehestene i de lette klasser. Det kan man virkelig virkelig ikke i dag!!


  • #21   17. nov 2008 Vil nu ikke sige, man altid har skulle have kassen, for at klare sig i de store hestes verden.

    Min søster har redet landsstævner på en pony til 20.000 og min gamle pony der kostede 13.000 som 5-års gik S inden hun blev solgt til Sverige. Vi valgte bare at klare al uddannelse selv, men ponyerne kunne stadig gøre sig gældende til stævner.


  • #22   17. nov 2008 Jeg er enig i at det da er fedest at lærer sin hest en masse ting selv. Derved dannes der jo også et bånd mellem hest og rytter (bilder jeg mig i hvert fald ind)

    'Men det er jo ikke alle der har kompetencen tila t gå igang med en rå hest, eller for den sags skyld lærer den en masse. Hvis ovenstående skulle være gældende altid, er der mange der aldrig kunne få hest, fordi de endnu ikke er dygtige nok. Og det synes jeg er synd. Man skal jo købe den type hest man magter og har tid til. Så er det ligegyldigt for mig hvad plan den er på når man køber den. Bare den behandles godt.


  • #23   17. nov 2008 Tjaaa. Men hvad så hvis man bare generelt rider sin hest skidt (ingen skal føle sig truffet) Er det så ikke bedre at købe en god lærehest end jat begynde at lege beridder og selv lærer hesten alt det man ikke kan selv???

    Ved ovenstående er selvmodsigende... det er med vilje for at tydeliggører min pointe.


  • #24   17. nov 2008 Jeg kan altså heller ikke se problemet.
    Men er da enig i at det er irritenrede at små teenagepiger kan få deres forældre til at give dem stjerneheste til svimlende priser, når vi andre på starte fra bunden for at få en god hest. Selvom det naturligvis også giver god mening at starte fra bunden, eller hvilket niveau man nu er på.


  • #25   17. nov 2008 Salli: Man behøver nu ikke slippe billigt fra det bare fordi man starter fra bunden.. smiley Min hest har kostet 90 bananer.

  • #26   17. nov 2008 Emma: Jeg er ogå enig med dig.
    Men tænker alligevel på, at dem der har købt heste der har været vist frem, de må da have et stort pres på skuldrene for at få dem til at gå så godt, som de har gjort mens de blev vist frem. Ellers enig med dig. smiley


  • #27   17. nov 2008 Emma S: Ja selvfølgelig.
    Og hvis man selv kan få meget ud af det, er det jo helt fint.


  • #28   17. nov 2008 Emma: Der er ingen der siger at hesten er færdig på et tidspunkt.


  • #29   17. nov 2008 Emma: Syntes jeg nu ikke smiley
    Min hest kan da også det hele, men er langt fra færdig med ham (':


  • #30   17. nov 2008 Hehe, tror ikke du forstår mig.
    Min hest kan alt. Men derfor kan man jo altid forbedre et eller andet.
    Min hest kan tölte, men jeg vil gerne gøre dens tölt bedre? q:


  • #31   17. nov 2008 Emma: Okay (:
    Men jeg er fuldt ud enig med dig.


  • #32   17. nov 2008 Nicole: Hvad da?
    Så lige dit logment. Noget galt? /:


  • #33   17. nov 2008 Nicole: Jamen han er da osse en fin hest - så hvis han har været dyr er det jo ikke overraskende.

  • #34   17. nov 2008 Jeg har fået en god hest for meget få penge.
    Han har lært mig SÅ meget!
    Giv ham en chance Nicole.
    For jeg ved du har en god hest & jeg ved du er en rigtig dygtig rytter.
    Tro på dig selv. smiley


  • #35   17. nov 2008 Nicole: Jeg kunne osse ha købt en fin hest, der allerede havde fået nogle resultater, for de penge jeg har givet for Sneggle.

    Men nu ville jeg jo gerne have en unghoppe med to 1. klassesforældre - og de koster altså.


  • #39   17. nov 2008 Töfari: Ja også her.
    Jeg gik fra at være en virkelig dårlig rytter til en rigtig god en, på bare 3-4 år. Pga, jeg købte Abel som helt nytilredet og intet kunne (:


  • #45   17. nov 2008 Töfari: ENIG! Det er også en meget federe oplevelse (syntes jeg) at man er kommet så langt på en hest man selv har trænet op.

  • #46   17. nov 2008 Töfari: Enig:D

  • #47   18. nov 2008 Jeg er enig med dig <b>Töfari</b>!
    Man er ikke nødvendigvis en dygtig rytter, bare fordi man har en dygtig hest.
    De dygtige heste kan somregel se godt ud med et 3 årigt barn i sadlen, mens det kræver en god rytter at vise dem 100% frem.
    Jeg synes det er en skam at se forældre forære deres barn den ene dyre 'brugte' hest efter den anden, mange af de heste har altså brug for genoptræning efterfølgende. <b>HERMED IKKE SAGT DET ER SÅDAN MED ALLE</b> - bare for at tage forholdreglerne.



  • #49   18. nov 2008 Töfari: Jeps, lige mine ord.


  • #50   18. nov 2008 Nicole: Sådan har mig og min søster altid haft det - og ved du hvad? Vi har lært enormt meget. Gu har vi da tudet, når ponyerne ikke ville, men vi har sgu osse tudet af glæde, når alting har lykkes for os.

    Jeg er meget taknemmelig over, at jeg ikke har fået smidt diverse topheste i nakken, men virkelig har måtte kæmpe og kæmpe, for at opnå de mindste resultater.

    Idag har jeg en møgdyr, næsten rå hest stående i stalden - hende havde jeg ikke kunne overskue at uddanne, hvis ikke det var fordi jeg havde så meget erfaring, fra de mange rå heste jeg har haft i de sidste 12 år.


  • #51   18. nov 2008 Sandra & Julle: Jeg er helt enig (: jeg købte selv raudrekki næsten lige efter Tilridningen og har selv måtte uddanne ham. Jeg har lært utroligt meget af det (:

  • #52   18. nov 2008 Nicole: Det var dig der nævnte det var synd for små børn, at få rå heste til små penge.. Jeg svarer bare.

  • #56   18. nov 2008 <b>Nicole</b>
    Gad vide hvorfor ingen er enige med dig i de ting du siger 8D Det er både her og alle de andre steder du sætter dine ord herinde.
    Det er okay du har en mening, men du kan ikke forvente at vi alle skal elske dig og det du siger, bare fordi DU har en dyr hest osv.

    Jeg har aldrig fået noget forærende og har altid måttet kæmpe selv. jeg havde redet i 12 år da jeg overtalte mine forældre til at JEG kunne købe min første hest for mine EGNE penge. de 12 år jeg ikke havde min egen hest blev jeg kastet rundt fra den ene møg hest til den anden og først de sidste to år af min hesteløse periode fik jeg en hest der havde godt fundament, men som var så blæst i hovedet af forkert ridning. jeg lagde alt min tid, kærlighed og alle mine kræfter i, lige indtil den efter et halvt år blev en fabelagtig hest. havde jeg ikke haft alle 'skodhestene til 20.000' var jeg aldrig nået dertil hvor jeg er i dag...

    hvis du mener, at bare fordi en hest ikke er uddannet af en professionel er det en skod hest til 20.000 - så er vi OVERHOVEDET IKKE ENIGE - og du har SLET ikke fattet en dyt af hvad vi andre har skrevet om

    // CSF 8D


  • #57   18. nov 2008 Jeg synes nu Nicole har en pointe. Jo, det er fedt at man arbejder med sin hest og får resultater. Men for yngre uerfarne ryttere kan en urutineret hest godt tage modet fra dem. Det bliver simpelthen ikke sjovt længere, når de ikke kan styre hesten og ikke når nogle vegne gangartsmæssigt.

    Hvis jeg havde børn ville jeg klart vælge stabile velredne heste, så de kunne få positive oplevelser. Så kan man selv ride en hest op fra bunden når man får mere erfaring.


  • #58   18. nov 2008 Jeg mindes heller ikke noget sted i dette indlæg, at have sagt alle skal have urutinerede heste.
    Det jeg mener med at købe en hest alle har redet er, at mange køber de der heste som de kendte har redet eller som har været vist utallige gange til stævner af de professionelle ryttere.

    Efte rmin mening bør vi alle prøve at ride en hest der ikke bare er fuld af talent, men som er redet og kan lære fra sig. Dernæst kan man så købe sig en god hest der kan føre en videre.

    Man tager altså ikke skade af selv at nå de resultater man får - at få dem foræret er en bjørnetjeneste!

    // CSF 8D


  • #59   18. nov 2008 Jeg kan altså virkelig ikke have ondt i røven over at folk køber dyre heste, som er redet. Det er fint med mig. Jeg har ikke selv penge til det, så det er ikke en løsning. Men har folk pengen - så er det fint med mig.



  • #60   18. nov 2008 Jeg har nu heller ikke ondt i røven over folk der køber dyre heste - jeg forstår bare ikke dem der giver deres børn de dyre heste uden at børnene har erfaringen til at ride en 'alm' hest.

    hvad er der ved t have en dyr hest, hvis man ikke har evnerne til at ride den?

    det er da langt fra alle det er sådan med, men der findes da en del af dem !


  • #61   18. nov 2008 Synes det er individuelt, hvis nu hesten bare er den perfekte for en, kan jeg absolut ikkese noget galt i det. Der kan jo sagtens være massere af arbejde i det, selvom den er blevet redet af alle de proffe. smiley


  • #62   18. nov 2008 ja (:


  • #63   18. nov 2008 Er forholdvis enig med jer.. Jeg selv rider hestene fra bunden, men nogle gange ville det sq være dejligt hvis bare man havde en hest der var klar-parat-start til konkurrencebanerne og videre til VM og det hele (overdrivelse fremmer forståelsen..)..
    Det forfærdelige synes jeg bare er når der er nogle forældre der køber en siiindsygt dyr hest til deres lille pige (eller dreng) og så bare se hesten blive ødelagt! Og alt dette fordi at de vil ha deres barn har en bedre hest end "de andre" - ØJ hvor er det langt ude.. Vi andre har sq kæmpet for at blive på det niveau vi er på og så er det da irriterende at se på sådan nogle små unger der bare får smidt hesten i hovedet - det er selvfølgelig som sådan fair nok! Man har vel lov til at være lidt jaloux over de bare sådan får i hoved og røv.. Men det er simpelthen FORFÆRDELIGT at se dem ødelægge hestene mere og mere og mere.. Det fortjenere hverken børnene eller hesten - man burde vide når man køber hest at man skal have erfaring for at ride sådan nogle heste og at hestens talent 99% sikkert vil gå tabt med så uerfaren en rytter..
    Det er i hvert fald min observation igennem de seneste mange år..

    OBS: Snakker generelt, så håber ikke der er nogen der føler sig stødt smiley


  • #65   18. nov 2008 Frumme - enig.
    det er forfærdeligt med de børn der presses til at udleve forældrenes drøm - som du også siger Töfari.

    Jeg KAN ganske simpelt ikke købe mig fra det. hverken jeg eller mine forældre har råd til det .


  • #66   18. nov 2008 jeg har ikke ondt i røven over prisen på din hest!
    Jeg synes det er helt fint at du har den hest og så videre. der rager mig ikke en høst blomst (:

    jeg forstår bare ikke hvad du mener med at havde Dagfari og en god hest ved siden af - er han ikke en god nok hest ?
    Jeg ville da dø for at ha en hest med hans talent.


  • #68   18. nov 2008 Det med pengene var ikke henvendt til dig Nicole - jeg har droppet at snakke med dig om den del.
    Ja han er din - og jeg er ved at købe en hest der også er god - om ikke ligeså god så i hvert fald næsten. Hun er bare ikke redet af de professionelle.

    Töfari
    Jeg er heller ikke misundelig, men jeg synes hun er heldig.
    Min hest er ikke god - lang fra, men vi er kommet meget længere end vores udgangspunkt og det er jo bedre end ingenting


  • #69   18. nov 2008

    Jeg har respekt for at ens forældre har lyst til at give sin datter/søn det bedste, som man kan komme videre med, men jeg er nu enig med CSF omkring at det måske vil være fint at starte med en hest der kan det basale, så man på den måde kan lære sig op.

    Jeg syntes ærlig talt det er latterligt at hidse sig sådan op over den her debat.


  • #70   18. nov 2008 Ja han er en ok hest, men han er ikke en super hest.
    jeg nedgør ham ikke, men han er bare ikke god nok til at nå langt. det ved jeg, men jeg er glad for ham alligevel.


  • #71   18. nov 2008 Jeg synes det er forkert af de forældre, der køber dyre, gode konkurrence heste til børn, som dårligt nok kan ride. Mine to kusiner har besluttet at de gerne vil have en islænder. De har så fået lov ( de har virkelig mange penge ). Min tante er bange for heste, og vil intet og vil intet have med det at gøre. Min onkel er godt nok vokstet op på et islænderstutteri, men han har ikke redet så meget, og sidst han red var han omkring 15 ( han er 46 nu ). Mine to kusiner har aldrig gået til ridning, og har kun redet nogle gange på de gamle MEGET rutinerede heste oppe på vores bedsteforældres stutteri.
    Min onkel har så fundet den skønneste hoppe. Jeg mener hun er helsøster til Garri fra Reykjavik. Hun er 7, og hun går rimelig høje klasser til stævnerne efterhånden. Hun er virkelig en god konkurrence hest. Hende vil min onkel så købe til mine kusiner. Det er planen, at hun skal opstaldes på vores families stutteri ( mine bedsteforældre er døde, så der bor ikke nogen fast deroppe, der er kun en dame på 70 deroppe for at fodre og sådan hver dag, og ellers går der bare avlshopper ) det ligger oppe i nærheden af Rødhus. De bor i Århus, og min onkel som skal klare alt med hesten, arbejder 5 dage om ugen i KBH.
    Se det er rigtig dumt det de har gang i!!

    Dem synes jeg så skulle have haft en ældre, mindre dygtig og mere rutineret hest i stedet.


  • #72   18. nov 2008 Mathile
    ENIG . Og det er der jeg gerne vil hen med denne debat (:


  • #73   18. nov 2008 Præcis. Min onkel vil bare det bedste for hans døtre. Men det han så ikke forstår, det er, at det han er ved, langt fra er det bedste for nogen! Jeg har set videoer med den hoppe, og hun er tændt så det vil noget!
    Det bedste ville som Nicole skriver, være en i hvert fald ældre, rolig islænder, som kan de basale ting.


  • #74   18. nov 2008 jir.
    som jeg har skrevet længere oppe er en redet evt mindre talentfuld hest en god lærehest. så kan den talentfulde komme senere


  • #75   18. nov 2008 Nu har jeg jo selv købt en unghest, som kun lige var tilredet, men hun er jo heller ikke min første hest. Jeg har også redet mange år før det, og haft heste, der var nogenlunde rolige, og kunne det basale. Men nu keeeder det mig smiley

  • #76   18. nov 2008 vestri kan så sagtens tölte, men jeg vil videre nu.
    Turner er 6 & en fornøjelse at ride !


  • #77   18. nov 2008 CSF: Hvis man selv føler man ikke kan komme vidre med hesten, så er at sælge den den eneste rigtige både for hest og rytter, for ellers kommer man nemt til at køre træt i det hele smiley

  • #78   18. nov 2008 Þerna - den hest jeg er ved at købe og som jeg rider til daglig.

  • #79   18. nov 2008 det kan jeg godt forstår. men heste som ham kan godt blive farlige hvis de finder ud af de kan løbe smiley
    det er der man skal passe på ikke at få startet dårlige vaner - ikke for at sige du gør det dårligt eller forkert eller noget. bare du passer på dig selv - og på hesten !


  • #80   18. nov 2008 bare han ikke gør det igen.

  • #81   18. nov 2008 hehe - jeg rider tur hver dag 8D Bare som træning

    Det lyder som en god idé hvis du ikke kan magte ham . men kan du ikke skrive pb i stedet for at vi spammer her ? (:


  • #82   18. nov 2008 et ord for at skrive en masse indlæg (i dette tilfælde spammer vi fordi dette ikke omhandler emnet)

  • #83   18. nov 2008 for det første vil jeg lige sige at det er ikke VESTRI der synes det men CAMILLA (eller CSF) der synes det. og jeg synes generelt ikke det er en god idé at købe de dyre gode heste som urutineret rytter. om du vælger at købe en hst der er vist frem af de professionelle er helt op til dig, men jeg synes bare det må være et enormt pres at ride rundt med.
    De heste der er vist af de professionelle er jo 'kendt' af de fleste folk og det gør det - i mine øjne - svært at leve op til.

    Men som sagt er alt det jeg har sagt min mening, ligesom du siger din - Jeg synes ikke din er latterlig så jeg vil da find det rart hvis du heller ikke finder min holdning latterlig.

    drejningen kommer sgu altid i disse indlæg, og jeg synes ikke det er mere eller mindre korrekt at købe en rå hest frem for en brugt hest. jeg kan kun sige hvad jeg går ind for.


  • #85   19. nov 2008 Signe. Jeg valgte Sneggla, både udfra hendes stamtavle, hendes talent og så fordi det var kærlighed ved første blik.
    Selvom jeg skulle have en super konkurrencehest, så skulle vi kunne holde hinanden ud i hverdagen.


  • #86   19. nov 2008 Emma S.
    Præcist sådan jeg har det også.
    Synes at folk er begyndt at gå lidt for meget op i at de selv har tilredet hesten osv, det er ikke nødvendigvis så meget bedre. Det kræver altså en del alligevel at tilride en hest, for at man ikke ødelægger den,.
    Og jeg vil nu mene at det er en del værrere hvis man ødelægger den fra rå tilstand, end hvis man køber en lækker færdigt uddannet hest og ødelægger.
    jeg ville da persontlig nogen gange elske at have en hest som bare kunne det hele, det ville være utroligt lærerigt, og med garanti stadigvæk udfordrende. Men også bare en forandring når man til dagligt arbejder med unge heste. smiley


  • #92   14. dec 2008 Enig Julle.
    Synes også det er mærkeligt du skriver, at du er træt af folk siger du er dårlig, den eneste jeg har hørt sige negative ting om din ridning er dig selv!
    Og desuden så tror jeg du har ret i, at han ikke er en hest for dig. når man har en hest skal man smile hver gang man har redet den, når man en dag ikke kan det mere, så skal man overveje om det virkelig er den hest man har lyst til at eje.

    Tænk på, at hvis du synes det er træls at ride ham, så synes han at det er endnu mere træls at ha dig på ryggen!


  • #93   14. dec 2008 Nicole: Abel gik dårligt det første år, før jeg lærte at ride ham rigtigt.
    Ting tager tid, og idag er jeg rigtig dygtig til at ride.
    Op med humøret og kæmp.
    For du har en skide god hest.


  • #94   14. dec 2008 Er helt enig med Julie.

    Der er da heller ikke noget ved at have en hest, man ikke magter.


  • #95   14. dec 2008 Nicole: Du skrev for 3 min siden du synes han var røvdårlig..

  • #96   14. dec 2008 <b>Nicole</b>
    Nej jeg kender dig ikke, men hvis du bliver ked af det når folk siger du er dårlig, skal du ikke selv lægge op til det.
    Og desuden vil jeg give Julie ret; piger der svinder deres fabelagtige heste, bør have et spark i numsen!

    Det du er igennem, er det mange af os andre lever med til dagligt. du vinder på hans dårlige dage, fordi det er der du bør blive en stærkere rytter.
    hvis han gik godt hver dag, hvornår har du så tænkt dig at lære?


  • #97   14. dec 2008 det fandme løgn!
    undskyld mit sprog.
    jeg tror jeg ville kunne finde de første 10 indlæg på diverse forums, hvor du siger han går skide dårligt og er træls!


  • #98   14. dec 2008 Nicole, det handler jo ikke om, at vi alle vil pille dig ned, du skal bare lade være med at dreje alle indlæg over på dig selv.

    du får det til at lyde som om, at alle 'negative indlæg' herinde er rettet mod dig, og det er de jo altså ikke!


  • #99   14. dec 2008 fint du bruger min replik, det kan jeg godt li' 8D
    det må jo betyde, at du et eller andet sted synes noget af det jeg siger er korrekt! xD

    bare fordi jeg ikke slikker folk i røven, er jeg altså hverken dum eller sur. jeg har bare min egen mening og det var der en del der ku lære noget af.

    Nå - denne tråd blev ikke oprettet for at Nicole kunne hælde vand ud af ørene og vi andre end ku trampe i det eller tørre det op - så tilbage til emnet 8D

    <b>AT KØBE EN HEST ALLE HAR REDET 8D


  • #100   14. dec 2008 ^Skal du så også holde din mening for dig selv, eller hvordan fungerer den her leg ?

  • #101   15. dec 2008 Nicole: Du kan prøve at vende den om, og tænke, gad vide om de ikke er misundelige? (:
    Folk har nogle gange en mærkelig måde at vise misundelse på (:


  • #102   15. dec 2008 Nicole: Ja, en hel del er sikkert misundelige (;

  • #103   15. dec 2008 Jae, det er synd hvis man virkelig brænder for det. (:
    Men derfor skal man være god ved andre, ja (:


  • #104   15. dec 2008 Carina: Ja nemlig (:
    Se sådan en som mig, der skal ride DM på Abel, som jeg næsten ingen penge har givet for. (:
    Hvis man virkelig vil, så kan man. - I de fleste tilfælde.


  • #105   15. dec 2008 Nicole: Det var næsten det jeg gav for Abel (:
    Carina: Er det nu jeg skal sige tak? (: eller.


  • #106   15. dec 2008 Ja, jeg kan selvfølgelig godt se det er svært når forældrene ikke giver opbakning. Det er en vigtig del hvis man vil nå langt.
    Men ellers så kan du leje en trailer eller køre med nogle der har en trailer, og få dig et job så du selv kan betale dine stævner (: smiley


  • #107   15. dec 2008 Carina: Okay, tak ;o)

  • #108   16. dec 2008 Julle: Taak :') smiley

  • #109   16. dec 2008 Jeg forstår ikke du bliver ved med at køre i det Nicole ?
    Du burde ha indset nu, at der ikke er nogen der er interesseret i at genere dig, men nærmere den måde du opfører dig på herinde.
    Det er ganske enkelt fordi, vi synes (eller jeg kan principielt kun tale for mig selv) du bærer dig barnagtigt ad.

    Der er ingen der har kritiseret dig eller din hest, kun den måde du omtaler den og dig på.
    At du får dig selv hevet ind i alle diskusioner på diverse tråde herinde, er jeg personligt ved at brække mig over.

    Det er sku ikke sådan man bliver anerkendt, i hvert fald ikke i mine øjne !!


Kommentér på:
at købe en hest som alle har redet ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce