{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Fra "let hest" til "tyng hest" {{forumTopicSubject}}

Ja, efter jeg er blevet rideheste løs, har det kriblet i mig at komme ud at ride. Bare noget hygge og skovtur.

Det har jeg nu fået muligheden for, manden er pt i aktivering, og hende der "styre" hans aktivering der ude har nogle heste, deriblandt deres 3 køreheste, hvor den ene kunne de godt tænke sig at blev redet lidt.

Så nu skal jeg til og ride en 5 års nordsvenskbrugshest, på ca 160-165 i stg, smal tybe pt. Som bare skal rides lidt i skoven, lidt på bane med noget blødgørende...

Og det aller bedste ??
Det er gratis, hvis der mangler noget udstyr så køber de det, de betaler skovkort, indhegner en flad mark som jeg kan ride på(hvis jeg ønsker dette), ingen faste dage, ingen antal gange om ugen, men når det passer mig og ind i min hverdag med barn og udd, må tage hende med til forskellige ting, fx distance osv, jeg får lov til og køre og lære dette, de tilkøre gerne vores mini(vi skal bare komme med sele og vogn) så hjælper de mig med det. OG det er vel 5 min fra hvor vi bor..

Men nu til min sprøgsmål til jer der har skiftet "tybe" hvis man kan sige det sådan,
Hvordan har det været for jer ?
Har jeres forventingere osv været anderledes efter i er skiftet?
Hvordan kan det være I er skiftet?

Jeg er noget spændt på hvordan det er og ride en tyng hest i forhold til en let hest. bla i forhold til deres gangearter, om jeg vil føgle mig som en sæk katoffeler på ryggen af hende..

Grunden til jeg skifter tybe, er som sagt at det kribler i fingerne på mig at komme ud og ride, ikke nok med og nusse og pusse, med ride og så når det passer ind hos os, ingen faste aftaler med x antal gange om ugen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra "let hest" til "tyng hest"
  • #2   13. apr 2013 Snyd!;) ej, sikke fedt, jeg er gået fra araber pony til oldenborg hest, jeg blev lidt for stor til ponyen og det har været en fornøjelse at have hest og ride hest smiley

  • #3   13. apr 2013 Anja,
    Jeg har takket ja tak til tilbudet. smiley
    Tror helt sikkert osse der skal nogle ture til, før jeg følger mit tilpas på sådan en bred tybe, i forhold til min gamle dv/olb som var smal. Så det er jeg osse noget spændt på, men nøøj jeg glæder mig til at komme ud og ride igen. smiley


  • #4   13. apr 2013 tja jeg gik fra ponser til belgier smiley ..
    og bytter aldrig tilbage smiley

    føler mig meget bedre tilpas ovenpå mine tons tunge basser end på en lille splejset tyndbens hest.. ( ikke at det er noget galt med dem, bare min smag smiley )

    der er mere ro på, mere overblik og en stabilitet smiley

    nu er en nordis jo ikke verdens største hest smiley .. så tror ikke dit skrifte bliver mærkbart i den forstand.. men engang koldbold altid koldblod smiley så pas på smiley


  • #5   13. apr 2013 Det kan du have helt ret i, at de ikke er de største. smiley Men fra en smal dv/olb til sådan en, er det stadig noget forskel.. smiley



Kommentér på:
Fra "let hest" til "tyng hest"

Annonce