{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Slankekur for heste.. {{forumTopicSubject}}

Ja Kasper han er ved at være godt tyk efterhånden, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved det, nogle der har nogle ideer?

Lige et par betingelser/ ting han ikke kan:

Må ikke gå alene
Kan ikke komme på jordfold da det ikke haves ( kun græs folde haves )
Kan ikke komme i boks da det ikke haves og han går i løsdrift
Kan pt. Ikke rides særlig meget andet skridt for trænger til smed( smeden er kontaktet )

-Camilla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slankekur for heste..
  • #1   14. jun 2009 Nu er jeg selv en af dem der ejer en fjolle, men jeg har så jordfold og boks så han er pænt slank (lige pånær nu hvor han står halt)

Er selv sådan lidt baah med en mundkurv, da hesten jo ikke kan klø sig med den på, og når det er sommer, med alle fluerne og sådan er det nok ikke så smart.. Men hvis den står som du siger ser jeg heller ikke nogen anden udvej, self kan du ride den meget når der er mulighed for det.

Får den noget foder ved siden af?
    For hvis den får for meget hø så vil den blive fed.
    Får den for meget (fedtindholdig) foder bliver den fed.

• #2   14. jun 2009 ¤ | Cille Raahauge & Said El Dine | ¤
    ja jeg synes bare det er lidt synd for han kan jo ikke ritig klø sig med den

Enelam
    okay ja det hjælper lidt på problemet smiley
    ja sådan har jeg det også
    han får ikke noget foder, han går pt på lidt græs fold, men det er begranset hvor meget græs der er for det er også vinterfolden

• #3   14. jun 2009 Jeg ville give den kun vitaminer og evt roepiller at spise (roepiller fylder meget, er sunde fibre og feder ikke) og så mundkurv på på fold i hvert fald en del af tiden..

• #4   14. jun 2009 Lad ham da være tyk, nu hvor der er sommer.

Så kan du jo altid begyndte at ride ham igen når smeden har været hos dig, også taber han sig jo igen når du begynder at ride.

• #5   14. jun 2009 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L
    han har en stilksten hvor der skulle være det hele i, han gider ikke at spise roepiller ( han fik det her i vinters hvor jeg næsten ikke kunne få det i ham )

Stine Frederiksen .
    ja det ender nok også med at være den løsnig det bliver smiley

• #6   14. jun 2009 stine: det er bare ikke så godt for hesten at være fed da den så har nemmere ved at blive forfangen hvis den får så meget at spise så den bliver decideret fed.

men ja som signe siger er roepiller super godt

• #7   14. jun 2009 Syntes godt nok mundkurv er synd, medmindre det er livs nødvendigt! Det er sommer - hestene har somregl lidt mere mave end de har om vinteren pga. alt det gode græs...

Lad være med at give den korn, men lad den leve af græs og evt. roepiller/lucerne og vitaminer.. Rid nogle gode lange skovture med en masse skridt og galop hvis den er styrbar..

• #8   14. jun 2009 Bonnie&Timon .
    ja det ved jeg godt

Zandra
    ja det synes jeg også
    han får ikke andet end græs også sliksteen
    ja regner med at når smeden har været her vil jeg se om jeg ikke kan komme en masse i skoven smiley han er ikke så styrbar i galopen i nu da vi næsten lige er gået i gang med det smiley

• #10   15. jun 2009 Camilla - Med Barock'er : Nu var roepillerne hvis man valgte at give mundkurv på og dermed begrænset græs.. for at den skulle føle sig mæt og få nogle fibre.. selvfølgelig er energi i roepiller også.. men mindre end i det meste andet.. smiley

Kommentér på:
Slankekur for heste..

Annonce