{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.734 visninger | Oprettet:

Snydt af sælger og dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så ked af det her.

I dec købte jeg min hest Freja. Hun stod på djursland og det er 100 km fra hvor jeg bor så fandt en dyrlæge ved djursland til handelsundersøgelsen. Jeg gav 1800 kr for handelsundersøgeln. Jeg havde ikke mulighed for selv at være til stede under undersøgelsen.

Efter undersøgelsen ringer jeg til dyrlægen for at spørge hvordan det gik. Hun var skide sur og svarede med endestavelser. Hun sagde hun så fin ud og den eneste bemærkning var at hun havde balleforskydning i baghovene men at det var uden betydning. Jeg spurgte ind til tænder og ryg og selvføelig hovene og benene men hun sagde at alt var fint.

Jeg vælger så at købe hestene til 13000 kr. Hun er 8 år gammel.

Nu er det 4 måneder siden og situatuonen ser således ud.

Tandlægen havde aldrig set så skævt et tandsædt og så voldsomme tandspidser. Han prøvede at rette op på det, men kigged alvorligt på mig og sagde at det var alvorligt og hun burde opreres, for han kunne ikke ordne det. Det koster jo en formue og min sygeforsikring dækker ikke tænder.

Så er der hovene. Det viser sig at hun simpelthen er blevet kavleknæet af så skæve hove og at hun nu sakl til at gå med speciel sko og have smed oftere. Det koster ligeledes en formue. Dyrlægen der lige har vaccnineret hende var bekymret for benstilling som var så skæv. Hun ville ikke gøre noget ved det den dag men opfordere mig til at få en ny tid så hun kunne se på de bagben.

Ligeledes er hun simpelthen så stiv og skæv i halsen og ryggen at hun skal jave kiroprakter.

Jeg gav som sagt 13000 kr for hende samt 1800 kr for en fuldkommen ubrugelig handelsundersøgelse, og står nu med en hest som kommer til at koste mig langt langt mere end antaget.

Hvad f....skal jeg gøre. Nogen edr kender nogle man kan kontakte ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snydt af sælger og dyrlæge
  • #1   2. apr 2009 Åh, aner virkelig ikke hvad man gør i sådan en situation - hvis du overhovedet kan gøre noget :S

• #2   2. apr 2009 Jeg føler mig simpelthen røvrandt. Hvem skal man stole på hvis man ikke kan renge med at dyrlægen kan sit job. Hun har åbenbart ikke anede hvad hun lavede.

• #3   2. apr 2009 Advokat, med den dyrlægeundersøgelse.

• #4   2. apr 2009 Hesten jeg købte hende hende viste sig at have en alvorlig knæskade og der fik jeg handlen tilbage da det blev opdaget en uge efter og min egen dyrlæge stod ved mine side.

Hafrun min anden hest måtte jo aflives efter 8 måneder pga seneskade i forbenet. Jeg er så ked af det. Det er som om jeg slet ikke skal have hest.

• #5   2. apr 2009 Jeg har simpelthen ikke råd til en advokat. Men der må vel være et sted man kan henvende sig i sådan en situation ?

• #6   2. apr 2009 Der findes noget gratisadvokat vejledning. Søg på google.

• #7   2. apr 2009 MIn største frygt er det med benene. Jeg har en stærk fornemmelse af at hun ikke kan rides. i kan se det på hendes video hvor hun springer, der kan man virkelig se hvor mærkeligt hun går. "morten springer med freja"

• #8   2. apr 2009 får en ny handelsundersøgelse, og går i retten med det... dyrlægen der har lavet den ubrugelige handelsundersøgelse, skal først og fremmest stoppes, men du skal også have erstatning...

• #9   2. apr 2009 Situationen er uoverskuelig da jeg pt ingen penge har. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har lånt fra højre og venstre.

• #10   2. apr 2009 uden advokat osv tror jeg ikke der er noget du kan gøre smiley

men det er vist noget med at du altid har 2 års returret ved køb af hest, så det syntes jeg du skal søge noget info om på nettet smiley

• #11   2. apr 2009 Hejsa.. Øv hvor surt... smiley Det lyder ikke til at du ligefrem har været for heldig... Men du er nødt til at få lavet en ny handelsundersøgelse, og gå i retten med det.. der er helt sikkert noget der ikke hænger sammen.. Hvorfor den anden dyrlæge ikke har set fejlene er jo et stort spørgsmål tegn.. Men det lader til at du er blevet snydt i den handel.. og når man er blevet snydt, skal man gå videre med det, om ikke andet skal ejeren lade handlen gå tilbage.. men det er svært for os her igennem at gøre noget ved det, så du er nødtil at kontakte en advokat og spørge hvad der kan gøres..

• #12   2. apr 2009 hmm.... jeg ved ikke, men hvis der virkelig er så meget i vejen med hende og det kun er en mdr. du har købt hende burde du måske ha set nogle af fejlende ved hende!?

Dog synes jeg at den dyrlæge der har handles undersøgt hende burde få fra taget retten til at være dyrlæge, for så voldsome fejl må en dyrlæge ikke over ser...

• #13   2. apr 2009 4 mdr siden*

• #14   2. apr 2009 noget jeg undrer mig over, er om du ikke selv så hesten inden at du købte den ??
    for har den alvorlige fejlstilling i benene samt meget skæve tænder, burde man selv at kunne se det... og prøvede du at ride den ville du også kunne mærke hvis den var stiv som et bræt...

• #15   2. apr 2009 Du skal kontakte hende du købte hesten af. når man giver mere end 9999 for en hest, er den omfattet af købeloven, med 2 års retur ret
    Knus lene

• #16   2. apr 2009 Må jeg spørge hvem dyrlægen er? Send gerne pb

• #17   2. apr 2009 har du ikke lavet en kontrakt på hesten da?

• #18   2. apr 2009 winnie 2 års reglen gælder da hesten koster over 9999.- kr
    Knus lene

• #19   2. apr 2009 Har i skrvet under på freks heste-nettet´s kontakt skriver sælger under på at hesten HUN bekendt ikke har skjulte fejl.
    Det betyder faktisk at du skal kunne bevise at sælger har haft kendskab til dens dårllige benstilling, tænder osv.
    Kan du ikke det, er det ikke meget svært at tilbag elevere hesten.
    (der er lige afgjort en sag i retten om dette, og det var udfalget af det, der blev her sagt at den dom vill vise vejen for hesten handler mv)

Men det jeg syntes du skal gøre, er at få labet en ny handles undersøgelse, og derefter kontakte den dyrlæge der stod for den første undersøgelse.
    Og så kontakte sælgeren.

• #20   2. apr 2009 Du har ALTID 2 års returret ved skjulte fejl.. ring til sælger og send hesten retur!!!

• #21   2. apr 2009 kontakt basta

• #22   2. apr 2009 Jeg vil også gerne have en pb med dyrlægens navn, da jeg selv bruger dyrlæger fra djursland. Altså hvis du har lyst til at sende den smiley

• #23   2. apr 2009 Det du skal gøre er at få ringet til en gratis advokat og hører hvad di skal stille op-. Det koster ikke noget at ringe til en advokat, og du vil helt sikkert vinde sagen så det kommer ikk til at koste dig noget..
    Hvis du er medlem af en fagforening har de som regel gratis advokat hjælp to dage i ugen hvor man kan komme og snakke med en advokat om tingene uden det koster noget..

Men du skal prøve at ringe til sælger inden og sige at handlen skal gå retur, hvis hun nægter må du sige at hun hører fra din advokat..

Skriv pb hvis du har brug for hjælp--

• #24   2. apr 2009 Tak til alle.

Jeg var oppe at se hesten og prøve den en gang. Jeg red den lidt i skoven, da jeg primært skulle bruge den til skovture. Jeg bemækrede ikke benstilligen , jeg kiggede mest efter hestens temprement, da man jo har dyrlæge til at tjekke det fysiske. Tænder har jeg ikke en chance for at vudere. Jeg er ikke hestetandlæge, og skve tænder og skævt tandsæt samt alvorlige tandkroge kan jeg jo ikke se , bare ved at løfte op i munden på hesten.

Jjeg bemærker dog godt de lidt skæve baghove og spørger sælger om hesten ikke har fået smed. Jo siger sælger , de har brugt en 70 årig gammel selvlært smed til hende og bare tænkt at det var nok. Hesten var ikke vaccinret eller havde nogensinde set skyggen af den tandlæge. Jeg bemækrede også at sadlen var alt for smal og for lang til hesten og at hesten veg ved opsidning. Igen tænkte jeg at det må dyrlægen undersøge , om feks hesten har skæv ryg osv.

Jeg siger til sælger at jeg gerne ville have en handelsundersøgelse, men sælger siger at det er unødvendig da hun kan forsikre mig om at Freja er ok. Jeg ringer alligevel til en dyrlæge, min egen jeg normalt bruger køre dog ikke helt til djursland så jeg ringer til en dyrlæge i nærheden af hvor hesten står. Jeg aftaler med dyrlægen at hesten skal handelsundersøges den og den dato og at sælger er til stede , men at jeg ikke har mulighed for at være der.

Jeg aftaler ligeledes at dyrlægen og jeg taler sammen bagefter.

I parpierne står der " anmærkning, balleforskydning i begge baghove og om muligt tildens til kavleknæet, dog har dette ingen betydning for hesten brug, dog må hesten ikke ride springing på højt plan"
    Der er ingen anmærkning om hestens tænder eller noget som helst andet. Jeg spørger så dyrlægen om hesten er gået gennem undersøgelen og det svare hun surt" det er der ikke noget som hedder, det må du selv vudere". Problemet var at aftalen med køber var at gik hesten igennem uden anmærkninger betalte jeg undersøgelsen, hvis ikke, betalte hun. Hesten fik jo så en anmærkning men sælger nægtede herefter at betale undersøgelsen.

Med troen på at hesten var sund og rask og at dyrlægen ved hvad hun taler om og at hovene ingen betydning får, køber jeg hesten. Jeg får hende hjem og her ser jeg straks at hovene er MEGET skæve og at benene har en virkelig sær stilling. Jeg ligger også mærke til at hun fare frem i ridning og kaster med hovedet.
    Dette gjorde hun ikke da jeg prøvede hende.

Så får jeg smed til hende.

Smeden siger at hovene er meget skæve og det påvirker hendes ben og gang, men at han ikke umiddelbart kunne se hun haltede. Han prøver at rette lidt op på det og så ville han komme igen om to måneder.

Så ringer jeg til dyrlægen da hun skal have vaccination. Dyrlægen bemæker også at hun står meget skævt på benene, og den dag står hun virkelig mærkeligt. Det ser helt galt ud, som om benene er brækket. Det er de selvføelig ikke. Men ligesom hvis mennesker kan have hybermobile led.
    Hun siger jeg skal få en ny tid til at se på benene.

Så får jeg tandlægen ud. Han er meget chokeret over mundens tilstand og siger at det er utorligt at jeg overhovedet kan ride hende. Han siger at han aldrig i sit liv som hestetandlæge i 15 år har set en 8 års hest have så svære tænder. Biddet var vinder skævt, der var alvorlige tandkroge som lavede hul op til gangen , de var på vej til det, hesten bed skævt sammen og højre side og venstre side mødtes slet ikke. Han sagde at han ville prøve at rette lidt op på det og spurgte hvilken dyrlæge der dog havde sagt at tænderne var fine. Efter 5 min siger han at det er for alvorligt og at det kræver en opretion , i form af bedøvelse, mekaninsk tandraspning og evt at få trækket nogen af tænderne ud da biddet simpelthen er så skævt at den ville få svært ved at spise. Han sagde at udelukkende pga tænderne havde hesten formindsket sin levetid på 5 år!!!

Så nævner han hvad der dog er sket med hendes bagben og jeg forklare hvad smeden har sagt. Jeg ringer så til smeden som sagde at vi nok blev nød til at lægge specille sko på hvis hun ikke skulle blive så handicappet at hun ikke kunne rides. Nu kommer smeden så om nogle dage og ville se på det. Dyrlægen skal jeg igen have ud og se på hendes ben. Jeg synes hendes benstilling er blevet værre på bare kort tid.

• #25   2. apr 2009 hvad mener i med kontrakt. Der er handesundersøgelses papirne og så er der en kontrak jeg lavede med sælger, hvor der står at hesten er det og det og købt af den og den og solgt den dato til det beløb og at hesten ved salg er godkendt at dyrlægen. Den kontrakt har vi begge skrevet under på.

Er det en kontrak der er gældene ?

• #26   2. apr 2009 Men jeg ønsker jo hellere ikke at komme af med freja. Jeg elsker hende jo og vi er lige ved at lære hinanden godt at kende. Men det er princippet i det. Det er uretfærdig og pengemæssigt en katastrofe.

• #27   8. apr 2009 Sikke en historie.

Men min første tanke er hvorfor er der gået 4 måneder før du reagerer? Som jeg læser det, har du opdaget det før, da div personer har undersøgt hesten?! Har du snakket med sælger om situationen og evt tage den tilbage? Det er da første skridt.
    Ellers er der som oftes noget gratis retshjælp, hvis du læser din lokal avis eller søger på nettet.

Men umiddelbart tænker jeg, du burdu min have set benstilling da du prøvede hesten. Det er jo en ret væsentlig ting.

Hilsen
    katarina

Kommentér på:
Snydt af sælger og dyrlæge

Annonce